خانه / علمی ، سلامت و پزشکی / تغذیه و رژیم / خواب راحت با تغذیه مناسب

خواب راحت با تغذیه مناسب

khabrahat

بسیاری ازافراد به دلیل سختی شمارش کالری یا تمرکز بر مواد مغذی یا عدم توجه به این مسئله ی مهم یا مشغله ی زیاد به شمارش کالری مصرفی روزانه ی خود نمی پردازند.و بالعکس برخی نسبت به این امر وسواس دارند و دچار استرس مزمن در این مورد می شوند.

اگر قصد کاهش وزن داشته باشید، به احتمال خیلی زیاد تا به حال میان تمام این دستورالعمل های گاها متضاد برای کاهش وزن، سرگیجه گرفته اید.

، گروهی از این دستورات می گویند برای کاش وزن، وعده های غذایی متوالی و با حجم کم بخورید و دسته ای دیگر پیشنهاد می دهند زمان بین وعده های غذایی را افزایش دهید. تعدادی از آنها شما را تشویق می کنند هر کالری که می خورید را شمرده و وارد جدول کالری سنج کنید و باز در مخالفت با اینها، پیشنهاد بعدی این است که خودتان را مشغول شمردن نکنید و تمرکز ذهنتان را به هر چیزی به جز غذا معطوف دارید.

حالا، نزدیک به ساعت خوابتان است و شما در کمتر از دو ساعت باید بخوابید اما گرسنه تان است. مغزتان یکی یکی دستورات بالا را مرور می کند و همه ی این شیوه ها در یک چیز هم نظرند: از سه ساعت قبل از خواب، هیچ چیز نخور! از طرفی شما واقعا نیاز به خوردن چیزی دارید که معده تان را سنگین نکند. حالا باید چکار کرد؟
هنوز خوراکی هایی هستند که خوردنشان، قبل از خواب نه تنها شما چاق نمی کنند، بلکه خواب بهتری برای شما به ارمغان می آورند. اما این دسته خوراکی ها چه هستند؟

جو دو سر و یا کورن فلکس

کورن فلکس به دلیل میزان شکری که دارد، می تواند ایجاد معده درد در وقت خواب کند. بهترین راه این است که کمی کورن فلکس بدون شکر در خانه برای گرسنگی های قبل از خواب داشته باشید. یا اگر طرفدار تغذیه سالم ترید، نیم پیمانه جو دوسر، خوراکی بسیار سریع و سبکی برای لحظات قبل از خواب است.

گوشت سفید

اگر طرفدار رژیم پروتیئنی هستید، قبل از خواب می توانید کمی گوشت سفید – مثل گوشت مرغ – بخورید. به دلیل هضم سریع و چربی کم، گوشت سفید شما را خواب آلودتر هم می کند. کمی گوشت مرغ، تنها در حدود صد کالری انرژی دارد.

سیب و کره بادام زمینی

سیب به دلیل فیبر بالایی که دارد، می تواند در زمانی که خوابید سیستم گوارشتان را پاکیزه کند. همچنین کمی کره بادام زمینی، به دلیل داشتن پروتئین، احساس خوابالودگی خوبی به شما می دهد.

پودینگ شکلاتی بدون چربی

یک ظرف کوچک پودینگ بدون چربی، به شما کمک می کند آرام تر بخوابید. پودینگ هم سریع هضم می شود و هم تنها نود کالری انرژی دارد.

هویج

این خوردنی های خوشمزه ی نارنجی به شما کمک می کنند بدون نگرانی از خوردن چربی و شمردن کالری، در طول شب به سیستم گوارش خود مهلتی برای پاکیزگی بیشتر بدهید.

موز

هر دانه موز، تنها صد کالری انرژی دارد. اما خوردن یک موز قبل از خواب نه تنها شما را با حس سیری دلپذیری پر می کند، بلکه خیالتان را راحت می کند که هیچ ظرفی قبل از خواب کثیف نکرده اید!

منبع : hidoctor.ir

مطلب پیشنهادی

بهترین میوه ها برای مقابله‌ با کبد چرب

  با مجله اینترنتی چه نیوز در تازه ترین مطالب تغذیه و رژیم همراه باشید.   …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *