تازه ها
خانه / آموزش / آشپزی / طرز تهیه کشک و بادمجان رژیمى

طرز تهیه کشک و بادمجان رژیمى

kashbademjan

آماده سازی :۴۵ دقیقه
پخت :۳۰ دقیقه

مواد لازم جهت تهیه کشک و بادمجان رژیمى

بادمجان متوسط   ۴   عدد
پیاز ۱     عدد
سیر ۶     عدد

طرز تهیه کشک و بادمجان رژیمى:
دو عدد از بادمجان ها را به هر طریق که مایلید کبابى کنید ( منقل / فر )

و بعد از اینک خنک شد پوست آن را جدا کنید و به قطعات کوچک خرد کنید ، داخل ماهیتابه کمى پیاز را تفت دهید به آن سیر ریز خرد شده و یا له شده را اضافه کنید و کمى زرد چوبه و نمک بریزید ، بادمجانهاى کبابى را هم اضافه کنید ، حالا دو عدد بادمجانى که باقى مانده را هم پوست بگیرید و به برشهاى کوچک تقسیم کنید و به بقیه مواد اضافه کنید درب ظرف را گذاشته و با حرارت خیلى ملایم اجازه دهید بادمجانها کاملاً پخته و نرم شوند … به طورى که آبى نداشته باشند ” چون درب ظرف بسته است غذا خودش آب میاندازد” زمانى که مطمئن شدید بادمجانها کاملاً پخته ، داخل ظرف سرو کشیده و روى آن را با نعناع داغ ، سیر داغ ، پیاز داغ ، گردو و زعفران و کشک تزئین کنید … نوش جان فلور

نکته در تهیه کشک و بادمجان رژیمى:
اگر فقط دو عدد از بادمجان ها را کبابى کردیم فقط به خاطر عطر و بوییست که به غذا میدهد . چون زمانى که کبابى میشوند گوشت شان هم کمى کمتر میشود … وترجیح میدهم بادمجان هاى دیگر کامل و گوشتى استفاده شوند .

من در تفت دادن یک عدد پیاز هم فقط از یک قاشق غذا خورى روغن استفاده کردم .

در صورت تمایل میتوانید ۱/۲پیمانه کشک را در آخر پخت اضافه کنید خوب هم بزنید بعد از چند دقیقه از روى حرارت برداشته و روى آن را تزئین نمائید .
نوووش جان
منبع : beryooni.com

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

پرسش امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.