خانه / علمی ، سلامت و پزشکی / تغذیه و رژیم / غذاها و مواد تقویت کننده قوای جنسی در مردان

غذاها و مواد تقویت کننده قوای جنسی در مردان

استفاده از  مواد غذایی حاوی ویتامین A

این ویتامین  در مواد غذایی مانند کلم بروکلی ، انبه ، کاهو ، شلغم، ، کلم، فلفل فرمزو اسفناج، وجود دارد.

استفاده از مواد غذایی حاوی  گروه های  ویتامین B

ویتامین های گروه به ویژه   B5، B6، B12  کاهشدهنده  استرس و تنظیم کننده میزان  هورمون های بدن می باشند.

این ویتامین در مواد غذایی مانند: کلم بروکلی، گوشت ، تخم مرغ، انواع مختلف حبوبات، سویا ، آجیل ، نان و غلات سبوس دار،  ماهی سالمون ،ماهی های آزاد  و موزوجود دارد.

ویتامین B3  یا نیاسین در افزایش گردش خون و ساختن هورمونهای جنسی نقش دارد . استفاده از  این ویتامین قبل از آمیزش ، باعث افزایش هیجان جنسی می شود.

ویتامین B6 باعث کاهش ماده ای  به نام پرولاکتین ( ماده کاهنده میل جنسی)  در بدن می شود .

نکته : استفاده از نوشیدنی های الکلی ویتامین های گروه B را از بین می برد.

استفاده از  مواد غذایی حاوی ویتامین E

این  ویتامین در  غذاهایی مانند : حبوبات ، آجیل ، سبزیجات، غلات سبوس دار وجود دارد.

این ویتامین برای تولید هورمون های جنسی موثر است د.  ضمنا  اکسیژن  مورد نیاز بدن به ویژه اندامهای تناسلی را فراهم کرده و در افزایش  نیروی جنسی و رسیدن به ارگاسم (بالاترین نقطه لذت جنسی) موثر است.

استفاده از مواد غذایی حاوی ویتامین C

این ویتامین در مواد غذایی مانند: گوجه فرنگی ، توت فرنگی، انبه، هلو، کیوی، و انواع مرکبات ( پرتقال، نارنگی..) وجود دارد

استفاده از مواد  غذایی حاوی  روی

این ویتامین در مواد غذایی مانند: اسفناج، تخمه آفتابگردان، تخمه کدو  و سیر وجود دارد.

این ویتامین برای تولید هورمونهای مردانه به ویژه تستسترون لازم است و باعث افزایش مقدار اسپرم در مایع منی می شود، برطرف کننده احساس خستگس و در نتیجه افزایش دهنده نیروی جنسی است.

استفاده از مواد  غذایی حاوی منیزیم

این ویتامین در مواد غذایی مانند: آجیل و غلات سبوس دار وجود دارد.

این ویتامین به افزایش استقامت ماهیچه ها  کمک کرده و همچنین باعث آرامش اعصاب یا همان Relaxation   می شود.

استفاده ازمواد غذایی حاوی  اسیدهای چرب ضروری

اسیدهای چرب را می توان در مواد غذایی مانند: بادام ، کنجد، کدو تنبل، جوانه گندم و انواع ماهی ها وجود دارد.

اسیدهای چرب ضروری  باعث  ذخیره ی ویتامین های محلول در چربی مثل D ،E  و K  می شود  و نیروی  جنسی  را افزایش می دهد.

ورزش

ورزش باعث  افزایش  گردش خون شده و به  بهبود گردش هورمون ها در بدن  کمک می کند. اشخاصی که  ورزش می کننداز  انرژی برخوردار هستند و بنابراین فعالیت جنسی بالاتری دارند.

به طور خلاصه برای بالا بردن  نیروی جنسی نیاز به تغذیه سالم و ورزش دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *