خواص مواد غذاییعلمی ، سلامت و پزشکی

خواص هویج

havij02

1-برای برطرف کردن یبوست،یک کیلو هویج را رنده کنید و در مقداری آب به مدت دو ساعت بجوشانید تا به صورت ژله در آید.صبح ناشتا چند قاشق از آن را بخورید.

2- تخم هویج را به مقدار یک قاشق چای خوری در یک لیوان آب جوش بریزید و آن را به مدت پنج دقیقه دم کنید.این دم کرده اثر نیرو دهنده،اشتهاآور،مدر،زیاد کننده شیر مادر و قاعده آور دارد.

3-جوشانده هویج و یا هویج رنده شده،پماد خوبی برای آبسه،سرطان پستان،زخم های تازه و کهنه، واریس،سوختگی،زردزخم،اگزما و کورک می باشد.

4-هنگامی که کودک شروع به دندان در آوردن می کند،یک قطعه هویج باریک را برای دندان زدن به او بدهید.

5-برای رفع ناراحتی های سینه و دفع کرم روده اطفال،شربت هویج بهترین دارو است.برای درست کردن شربت هویج،یک قسمت هویج رنده شده را در دو قسمت آب بریزید و چهار قسمت شکر به آن اضافه کنید و آن را بپزید تا به صورت شربت درآید و روزی 30 تا 100 گرم از آن را میل کنید.

6-اگر می خواهید لاغر شوید،همه روزه با غذا هویج خام بخورید.

7-اگر می خواهید چاق شوید،به عنوان صبحانه باید آب هویج بخورید.

8-اگر هویج و پیاز را با هم بجوشانید و به آن آب لیمو اضافه کنید،داروی موثری برای درمان بیماری های عصبی و امراض کلیوی و همچنین جوان کردن پوست می باشد.

9-خونساز است.

10-برای پاکسازی خون و پاک کردن بدن از سموم مختلف،آب هویج را با آب لیمو مخلوط کنید و بنوشید.

11- برای درمان یرقان،مخلوطی از آب هویج،آب لیمو و آب پیاز درست کنید و به بیمار بدهید.این مخلوط برای درمان برونشیت و سینه پهلو و گلودرد نیز به کار می رود.

12-خوردن هویج جوشهای صورت را درمان می کند.

13- هویج مخلوط با آرتیشو،داروی خوبی برای درمان بیماری های کبدی است.تهیه سوپ مفید برای کبد: حدود 750 گرم هویج را رنده کنید و آن را در ظرفی که مقداری آب نمک دارد بریزید و سپس به آن یک قاشق چای خوری جوش شیرین و یک قاشق سوپ خوری کره اضافه کنید.آن را به جوش آورید و با آتش ملایمی آن را بپزید تا آب بخار شود.هر روز یک بشقاب از آن قبل از غذا بخورید.

14-  اگر به آسم یا گرفتگی صدا دچار شدید،آب هویج بخورید.

15-برای دفع کرم کدو،باید هشت روز صبح ناشتا یک لیوان هویج رنده شده بخورید.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا