دانستنی ها و تمرین های ورزشی

10 دقیقه دویدن در روز چه فوایدی دارد؟

[ad_1]

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از دانستنی ها و تمرین های ورزشی همراه باشید :

دویدن و فواید آن،فواید دویدن،دویدن

دویدن اثرات چشمگیری در زمینه سلامت و تناسب اندام دارد

 

دویدن چه فوایدی دارد؟
امروزه با داغ بودن سوژه ورزش و رسیدن به وزن متعادل، شاید بیشتر ما فکر می کنیم که باید به باشگاه ورزشی برویم و یا به دلیل مشغله زیاد کلا از ورزش صرفنظر کنیم. اما پژوهش ها نشان داده اند با شیوه های بسیار ساده و کم هزینه مانند دویدن هم می توان به اثرات چشمگیری در زمینه سلامت و تناسب اندام دست یافت.

 

ورزش برای سلامتی خوب است؛ همه این را می دانند. اما در بیشتر موارد، تصور ما از ورزش، رفتن به باشگاه ورزشی است. لذا افرادی که نمی توانند از پس هزینه های باشگاه بر بیایند، یا زمانی برای باشگاه رفتن ندارند، انگیزه شان را از دست می دهند، ورزش را کنار می گذارند و شاهد افت هایی در سلامتی شان می شوند.

 

چند دقیقه دویدن تاثیر چشمگیری در سلامت بدن  دارد
ورزش کردن، کار پیچیده ای نیست. حتی عمل ساده ی دویدن برای چند دقیقه در روز می تواند تاثیر چشمگیری روی سلامت جسمی و روحی تان داشته باشد. اگر قبلا به طور مرتب ورزش کرده باشید، باید این را بدانید. بله، در پایان احساس خستگی و افت انرژی خواهید کرد اما با ضربان تند قلب تان، درد عضلات تان و نفس نفس زدن تان، جوری احساس سرزندگی می کنید که در زمان دیگری تجربه اش نکرده اید.

 

فواید دویدن

در اینجا فایده چند دقیقه دویدن یا پیاده روی را برایتان می گوییم که به مرور زمان مشخص خواهد شد و اگر هم به اندازه کافی ورزش نمی کنید، چند نکته کلیدی برایتان داریم تا مطمئن شوید ورزشی که می کنید برای سلامت تان کافی است.

 

دویدن و حفظ سلامت بدن
پژوهشگران دریافته اند 50 دقیقه در هفته (5 روز در هفته و هر بار 10 دقیقه) دویدن می تواند از بدن در برابر خطر سکته مغزی، آرتریت، دیابت، کلسترول خون بالا، فشار خون بالا و حتی برخی سرطان ها محافظت کند. دویدن حتی عضله سازی و استخوان سازی هم می کند. کسی که می دود، در سنین بالاتر استخوان ها و عضلاتش فشرده تر بوده و محفوظ تر است، در نتیجه از پوکی استخوانش هم پیشگیری می شود. با دویدن شب ها هم بهتر می توانید بخوابید، حافظه و متابولیسم تان بهتر شده و از استرس نیز رها می شوید.

 

شاید مهم تر از همه این ها یافته دیگری باشد که نشان می دهد 60 دقیقه دویدن در هفته، حدودا سه سال به عمرتان اضافه می کند. در جامعه ای که بیشتر افرادش اصلا ورزش نمی کنند، حتی دویدن مسافت های کوتاه هم می تواند وضعیت عمومی سلامت شان را بهتر کند.

 

دویدن و فواید آن،شیوه دویدن،دویدن

60 دقیقه دویدن در هفته، حدودا سه سال به عمرتان اضافه می کند

 

چگونه برای دویدن انگیزه پیدا کنیم؟

البته دویدن سخت است، مخصوصا در محیط بیرون. همیشه یا هوا گرم است، یا سرد و یا شرجی و یا وقتی هم که تصمیم به دویدن می گیرید مشکلی به وجود می آید. با این حال شدنی است. باید اول بدانید که اگر احساس می کنید برای دویدن خیلی سرحال و سالم نیستید، حتی پیاده روی هم می تواند تا حدود بسیار زیادی تاثیراتی مشابه دویدن را داشته باشد. اگر زمان زیادی است که ورزش نکرده اید، اولین کاری که باید بکنید این است که پیاده روی منظم را شروع کنید.

 

با همه این ها، سخت ترین قسمت دویدن، واقعا خودِ دویدن نیست، بلکه داشتن انگیزه لازم برای بیرون رفتن و در زمان های خاصی دویدن و همیشگی بودن این روال است. برنامه ریزی و اجرایش سخت است، اما خیلی خیلی مهم است که انجامش دهید. موضوع این است که هر چند دویدن باید یک روال همیشگی باشد، اما نباید تبدیل به یک کار روزمره ناخوشایند شود. راه هایی وجود دارند که می توانند دویدن را مفرح و جذاب کنند.

 

هنگام دویدن به اطراف تان نگاه کنید
ام پی تری و یا آی پدتان را کنار بگذارید و یک نگاه واقعی به دنیای اطراف تان داشته باشید. افراد دیگری که می دوند و یا هر چیز جالبی که در مسیرتان وجود دارد، را ببینید. اگر هم در طبیعت ورزش می کنید قطعا مناظر خیلی بهتری برای تماشا وجود دارد.

 

شیوه دویدن تان را تغییر دهید

شیوه دیگر این است که با خودتان مسابقه بگذارید و مدام خودتان را مجبور کنید تا در مدت زمان خاصی، تندتر و تندتر بدوید. اگر مدام خودتان را مجبور به سریع تر دویدن کنید، می توانید به معنای واقعی هدف تان برسید. اگر مدت زمان دویدن را بیشتر کنید، اما سرعت تان افزایش نیابد، بدن تان آسیب خواهد دید. اما اگر طبق روال درست ادامه دهید و ببینید چه احساس بهتری دارید، در مسافت های طولانی تر هم موفق خواهید بود.

 

لبخند بزنید و به دویدن ادامه دهید
انسان، با استخوان بندی محکم و سبکی که دارد و توانایی اش برای دفع گرما بوسیله تعریق، می تواند مدت زمان های طولانی بدود. در آفریقا هنوز هم قبیله هایی وجود دارند که برای شکار طعمه خود، به راحتی او را آن قدر دنبال می کنند تا از گرما و خستگی از پا بیفتد.

 

شاید ما نتوانیم مثل آنها بدویم، اما حتی دویدن در مسافت های کوتاه و پیاده روی هم می تواند نتایج عالی فراوانی در درازمدت برای سلامتی مان داشته باشد. اگر بتوانید به دویدن عادت کنید، برایش برنامه داشته باشید و مفرحش کنید، می توانید به زودی هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی به احساس بهتر و مطلوب تری دست پیدا کنید.

منبع : tebyan.net

[ad_2]

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای دانستنی ها و تمرین های ورزشی

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا