خواص مواد غذایی

میوه های تازه یا خشک

[ad_1]

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از خواص مواد غذایی همراه باشید :

 

میوه های تازه یا خشک

 

انرژی میوه های تازه و خشک

میوه ها جزوء تنها گروه غذایی هستند که تمام ارزش های غذایی را دارا هستند،اما کالری میوه های خشک بیشتر است یا میوه های تازه؟

میوه ها تنها مواد غذایی هستند که سرشار از ویتامین های،فیبر های،آنتی اکسیدان،برای این که همیشه شاداب باشید و از هر گونه مریضی در امان بمانید با خوردن میوه های به سادگی به این منظور دست می یابید.بعضی از میوه های دارای انرژی فوق العاده زیادی هستند .
میوه هایی که در این مقاله برای تان توضیح می دهیم شامل :میوه های تازه و میوه های خشک میشوند .در ابتدا به میوه های تازه می پردازیم :

 

 

* میوه های تازه :

میوه هایی هستند که ۸۰ تا ۹۵ درصد آب این میوه های شامل:فیبر،شکر،ویتامین ها و مینرال های متفاوتی هستند.کالری این میوه های بستگی به میزان قند آنها دارد،مثلا میوه ای مانند :

 

* خربزه دارای ۵% قند می باشد ،

* هندوانه دارای ۱۰تا ۱۵ % قند ،

* مرکبات دارای ۱۰ % قند هستند .

 

 

دانستن کالری میوه های می تواند به افرادی که دارای رژیم های غذایی هستند کمک شایانی نماید،البته لازم به ذکر است میوهایی که در رابطه با کالری آنها توضح می دهیم یک واحد میوه کوچک است :

 

موز ۹۰ کالری،انگور ۷۲ کالری،گیلاس ۶۸ کالری،خرمالو ۶۶ کالری،انار ۶۲ کالری،انبه ۶۰ کالری،انجیر ۵۷ کالری،توت ۵۴ کالری،آناناس ۵۴ کالری،آلو ۵۲ کالری،گلابی ۵۰ کالری،خربزه ۴۸ کالری،زرد آلو ۴۷ کالری ، نارنگی ۴۶ کالری،پرتقال ۴۵ کالری،تمشک ۳۸ کالری،توت فرنگی ۲۵ کالری،هندوانه ۳۰ کالری،لیمو ترش ۲۸ کالری،به ۲۹کالری.

 

 

* میوه های خشک :

میوه هایی هستند که در قنادی ها به صورت میوه های خشک یافت می شوند این میوه های دارای کالری بیشتری نسبت به میوه های تازه هستند .و البته مواد مغذی مانند:ویتامین ها،مینرال ها ، ویتامین سی،فیبر های کمتری دارند.مانند خرمای خشک که دارای ۲۸۷ کالری می باشد.انگور خشک شده ۲۸۰ کالری ،موز های خشک شده ۲۷۳ کالری .

 

 

 

[ad_2]

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای خواص مواد غذایی

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا