سینما

ناکام های گیشه سال 95

[ad_1]

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از سینما همراه باشید :

روزنامه سینما: با انتشار اولین اخبار از «خشم و هیاهو» و شباهت داستانش به ماجرای جنجالی یک فوتبالیست، بسیاری فروش بالایی را برای این فیلم پیش بینی می کردند. بعد از نمایش فیلم هومن سیدی در جشنواره فجر، هرچند انتظارها از فیلم کم تر شد اما هم چنان «خشم و هیاهو» در پیش بینی ها جزو فیلم های پرفروش سال 95 است. به این بهانه، فروش فیلم هایی را که برخلاف پیش بینی ها در گیشه شکست خوردند، مرور کرده ایم.

«اعتراض» مسعود کیمیایی در شرایط ملتهب سیاسی اواخر دهه 70 یک فیلم سیاسی را جلوی دوربین برد. پرداختن به موضوعات داغ آن روزها و استفاده از چهره های محبوب آن سال های سینما باعث شد بسیاری «اعتراض» را پرفروش ترین فیلم سال 79 بدانند. «اعتراض» اما برخلاف انتظارها در گیشه شکست خورد و با 89 میلیون تومان فروش در رتبه پانزدهم گیشه سال 79 قرار گرفت.

«شب برهنه» بعد از موفقیت های «پر پرواز» و فروش بالای این فیلم، سعید سهیلی برای فیلم تازه اش سراغ خواننده محبوب آن سال ها یعنی شادمهر عقیلی رفت و بسیاری پیش بینی یک فیلم پرفروش دیگر بعد از «پر پرواز» را در کارنامه این بازیگر پیش بینی می کردند. فیلمی که در سال 81 به نمایش درآمد و برخلاف انتظارها در گیشه مورد توجه قرار نگرفت و فیلم سعید سهیلی با 121 میلیون تومان فروش به رتبه ای بهتر از شانزدهم در سال 81 نرسید.

«فوتبالیست ها»:
در روزهای اوج پرسپولیس و علی پروین، علی اکبر ثقفی سراغ ساخت فیلمی به نام «فوتبالیست ها» رفت. حضور علی پروین، حمید استیلی و دیگر بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس کافی بود تا این فیلم جزو شانس های رکوردشکنی در سینمای ایران باشد. «فوتبالیست ها» اما با 36 میلیون تومان فروش در رتبه سی و یکم جدول فروش سال 81 قرار گرفت تا ناکام بزرگ گیشه آن سال باشد.

ناکام های گیشه سال 95

«ازدواج صورتی»: منوچهر مصیری بعد از موفقیت فوق تصور «دنیا» سراغ فیلم تازه ای به نام «ازدواج صورتی» رفت. تهیه کننده فیلم هم برای موفقیت فیلم سنگ تمام گذاشت و خسروشکیبایی و بهرام رادان نقش های اصلی این فیلم را به عهده گرفتند. بهرام رادان بعد از این که در سینما تغییر مسیر داده بود و با فیلم هایی چون «گیلانه» و «شمعی در باد» مورد توجه منتقدان قرار گرفته بود تصمیم گرفت یک فیلم تجاری پرفروش دیگر در کارنامه اش ثبت کند اما همه چیز برخلاف انتظارها پیش رفت و «ازدواج صورتی» در گیشه شکست خورد.

«ملاقات با طوطی»: علیرضا داودنژاد همه چیز را برای ساخت یک فیلم بفروش فراهم کرده بود؛ از داستان و سوژه جنجالی تا کلکسیونی از بازیگران محبوب. فیلم داودنژاد اما در گیشه شسکت خورد و به رتبه ای بهتر از سیزدهم جدول سال 83 نرسید.

«جایی برای زندگی»: بازی عزت الله انتظامی، هدیه تهرانی و هانیه توسلی در کنار پروداکشن ویژه این فیلم باعث شد فیلم بزرگ نیا زا شانس های گیشه سال 84 باشد؛ اما با نمایش «جایی برای زندگی» همه چیز برخلاف انتظارها پیش رفت و هدیه تهرانی نتوانست نجات بخش فیلم محمد بزرگ نیا باشد.

«گل یخ»: فیلمی که از روی فیلم «سلطان قلب ها» ساخته شده بود و حضور محمدرضا گلزار در کنار این سوژه باعث شد بسیاری «گل یخ» را جزو پرفروش ترین فیلم های سال بدانند. «گل یخ» اما در گیشه شکست خورد و با 380 میلیون تومان فروش، دوازدهمین فیلم سال 84 قرار گرفت.

«نقاب»: فیلم کاظم راست گفتار با بازی امین حیایی و پارسا پیروزفر و یک سوژه جنجالی بعد از چند سال توقیف، بهار سال 86 به نمایش درآمد و در ابتدا هم فروش خوبی داشت اما در میانه های اکران، نسخه غیرمجاز فیلم به بازار آمد و چند وقت بعد هم اکران فیلم متوقف شد تا برخلاف انتظارها «نقاب» در گیشه شکست سختی بخورد.

«هرچه خدا بخواهد»: فیلمنامه ای از پرویز شهبازی و با حضور جمع زیادی از بازیگران سینمای ایران از رضا عطاران تا ترانه علیدوستی و کارگردانی که در ابتدا قرار بود پرویز شهبازی باشد اما چند روز مانده به شروع فیلم برداری، شهبازی از کارگردانی این فیلم انصراف داد و دستیارش نوید میهن دوست جایگزین او شد. نتیجه کار اما برخلاف انتظارها مورد توجه تماشاگران قرار نگرفت و «هرچه خدا بخواهد» در گیشه شکست سختی خورد.

ناکام های گیشه سال 95

«یه عاشقانه ساده»: حتی آن هایی که در جشنواره فجر فیلم سامان مقدم را ضعیف ترین ساخته او می دانستند پیش بینی این فروش پایین را برای آن نمی کردند. همه فیلم های سامان مقدم از گذشته تا به حال یک مخاطب حداقلی داشتند و اکنون با حضور مهناز افشار امید است «یه عاشقانه ساده» فروش خوبی داشته باشد؛ اما این بار هم پیش بینی ها غلط از آب درآمد.

«بی خداحافظی»: حضور رضا صادقی و نخستین و تنها بازی اش در یک فیلم سینمایی باعث شد «بی خداحافظی» از شانس های اصلی فتح گیشه سال 91 باشد. فیلم احمد امینی در عید نوروز هم اکران شد تا دیگر کسی در موفقیت این فیلم در گیشه شک نداشته باشد اما برخلاف تصورات، این فیلم هم شکست خورد.

نام فیلم

سال اکران

بازیگران اصلی

فروش
(میلیون تومان)

رتبه در جدول سالانه

اعتراض

1379

داریوش ارجمند- محمدرضا فروتن- میترا حجار- پارسا پیروزفر

89

15

شب برهنه

1381

شادمهر عقیلی- علی قربان زاده

121

16

فوتبالیست ها

1381

علی پروین- حمید استیلی- افشین پیروانی

36

31

ملاقات با طوطی

1383

محمدرضا فروتن- مهتاب کرامتی- میترا حجار

194

13

ازدواج صورتی

1384

خسرو شکیبایی- بهرام رادان

115

27

جایی برای زندگی

1384

عزت الله انتظامی- هدیه تهرانی- هانیه توسلی

158

28

گل یخ

1384

محمدرضا گلزار- ویشکا آسایش- گوهر خیراندیش

380

12

نقاب

1386

امین حیایی- پارسا پیروزفر- سارا خوئینی ها

280

17

هرچه خدا بخواهد

1389

رضا عطاران- حامد کمیلی- ترانه علیدوستی- سعید آقاخانی- پوریا پورسرخ- فرهاد اصلانی

120

29

یه عاشقانه ساده

1391

مهناز افشار- مصطفی زمانی- احمد مهرانفر

360

25

بی خداحافظی

1391

رضا صادقی- پگاه آهنگرانی- محمدرضا فروتن

470

17


منبع:
http://www.bartarinha.ir/fa/news/316760/ناکام-های-گیشه-سال-95

[ad_2]

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای سینما

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا