تلویزیون

رامبد جوان: باید خندیدن را نهادینه کنیم

[ad_1]

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از تلویزیون همراه باشید :

روزنامه آرمان- محسن باقری ابیانه: «خندوانه» برنامه‌ای که در ایام ماه مبارک رمضان به رقیب سرسختی برای برنامه «ماه عسل» احسان علیخانی تبدیل شده بود. این برنامه بر عکس ماه عسل با مزمونی شاد و غیر تراژدی توانست شب‌های پر از شادی و خنده را برای بینندگان شبکه نسیم به همراه داشته باشد. کارگردان خندوانه «رامبد جوان» است که از ۲۱ خرداد ۹۳ این برنامه را روانه آنتن شبکه نسیم کرده الحق والانصاف خوش درخشیده است. او درباره علت موفقیتش در بیشتر کارهای تلویزیونی و سینمایی می‌گوید: «خیلی تلاش می‌کنم و در کارها به دنبال ایده‌های نو و جدید هستم. به نظرم یک برنامه خوب باید با برنامه‌های همسانش تفاوت‌های چشمگیر و اساسی داشته باشد.

باید خندیدن را نهادینه کنیم

از سوی دیگر کار گروهی یکی دیگر از علل موفقیت در هر کاری است. همیشه سعی می‌کنم به صورت تیمی و گروهی کار کنم؛ گروه، چه در ایده‌پردازی و چه در اجرای برنامه‌هایم نقش دارند. انتخاب افراد نیز در موفقیت یک کار بسیار مهم است. من سعی می‌کنم در کارهایم از افراد خلاق و خوش‌فکر استفاده کنم.» موضوع برنامه هر شب متفاوت است اما مضمون اصلی آن خنده است. این برنامه از هنرمندان محبوب و معروف دیگری نیز بی‌بهره نبوده و هفته‌ای چند شب یک استند آپ کمدین به برنامه می‌آید، همچنین ‌میهمانان دیگری نیز دارند و این افراد، افراد موفق جامعه ایرانی هستند.

 
 چه شد که به فکر ساختن خندوانه افتادید؟

به نظر من هر کسی موظف است که خودش را شاد نگه دارد و شادی را برای خودش خلق کند. فکر ساخت چنین برنامه‌ای حدود 13 سال است که با من همراه بوده، شاید باورتان نشود ولی در طول این مدت درباره تاثیرات خندیدن، تحقیقات بسیاری به همراه دکتر اردکانیان انجام دادیم. حدود دو هزار مقاله در جهان درباره تاثیرات شگرف خندیدن به ثبت رسیده است و ما چیزی حدود 900 مقاله را انتخاب و ترجمه کردیم. همین مقالات پایه و اساس ساخت خندوانه شد. کاری که ما می‌کنیم این است که در واقع خندیدن را یاد بگیریم و به این واقعیت برسیم که می‌توان همیشه شاد بود و خندید. پس از آن، تازه متوجه می‌شویم که چه‌قدر به خندیدن نیاز داریم و به دنبال آن بهانه خندیدن را پیدا می‌کنیم و در نهایت خندیدن و شاد بودن را برای خودمان نهادینه کنیم.

 برنامه خندوانه برای شما چه تجربیاتی به بار آورده است؟

در هر برنامه‌ای که حضور داشته‌ام به نوعی سعی در کسب تجربه داشته‌ام. خندوانه برای من تجربیات زیادی به همراه داشته است. هر یک از ما می‌توانیم از ابتدا تا انتهای روزمان را با عصبانیت و افسردگی سپری کنیم که این حالت رفتاری و روانی می‌تواند در تمام ارتباطات روزانه ما نقش داشته باشد اما تجربه‌ای که در این برنامه کسب کرده‌ام این است که شادمانی و خندیدن اجازه نمی‌دهد که به زندگی‌مان لطمه و گزندی وارد شود.

باید خندیدن را نهادینه کنیم

 چرا خندوانه را برای شبکه نسیم ساختید؟ بهتر نیست که این برنامه در شبکه‌ای مثل شبکه اول که یک شبکه ملی است پخش شود؟

خیلی‌ها می‌پرسند چرا این برنامه‌ را برای شبکه نسیم ساخته‌ایم. از آنجایی که شبکه نسیم یک شبکه تخصصی کمدی است این برنامه برای این شبکه ساخته شده است. از طرفی آقای دکتر کرمی، مدیر این شبکه از ابتدا که طرح ساخت این برنامه را شنید تا الان که در حال گفت‌وگو با شما هستم همیشه در کنار من و اعضای خندوانه بوده و همیشه دلسوزانه از این برنامه حمایت کرده است.

 عده‌ای معتقدند که ایرانی‌ها سخت می‌خندند و به قولی خنداندن ایرانی‌ها سخت است. آیا شما هم به این مقوله اعتقاد دارید؟

می‌گویند مردم ما سخت می‌خندند ولی من به این مساله اعتقاد ندارم. تحقیقات 13 ساله ما درباره خندیدن نشان داد که نوزاد انسان وقتی متولد می‌شود خندیدن را از والدینش می‌آموزد و شروع به تجربه کردنش می‌کند. او نیاز به کپی کردن خندیدن ندارد و به همین طریق تا بزرگسالی تجربه خندیدن با اوست. متاسفانه در بزرگسالی آن‌قدر ذهن ما درگیر مسائل روزمره و مشکلات زندگی می‌شود که خندیدن را فراموش می‌کنیم.

باید خندیدن را نهادینه کنیم

  شاید برنامه‌ها و مجموعه‌های شاد دیگر نیز در گذشته توسط افراد دیگر ساخته شده اما آن‌چنان از سوی مخاطب مورد استقبال قرار نگرفته باشد. علت اینکه خندوانه این روزها ورد زبان همه است و تا این حد مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار گرفته، چیست؟

وقتی با مخاطب صادقانه ارتباط برقرار شود آنها هم واکنش مثبت نشان می‌دهند. چون خندوانه یک برنامه نمایشی ساده نیست و هر آنچه ضبط می‌شود بدون کم و کاست پخش می‌شود با مخاطب ارتباط خوبی برقرار می‌کند. فکر می‌کنم این خنداندن آدم‌ها که به صورت صادقانه شکل می‌گیرد بسیار ارزشمند است. من به خودی خود دوست دارم در جامعه‌ای شاد زندگی کنم. در واقع شادی مسری است مثل خمیازه. اگر من شاد باشم باعث می‌شوم که این شادی به اطرافیانم هم سرایت کند. از سوی دیگر فرد مقابل من هم که شاد است این شادی و خنده را به خود من منتقل می‌کند و این یعنی یک شادی صادقانه.

 اگر حرفی باقی مانده بفرمایید.

امیدوارم که مردم ما خندیدن را فراموش نکنند و بدانند که خودشان بزرگ‌ترین نقش را در خنداندن خودشان ایفا می‌کنند. ما هر چه بلدیم را داریم خرج می‌کنیم و در طول مسیر هم صاحب تجربه می‌شویم. اکنون با تمام قوا کار می‌کنیم و می‌دانیم مسیر آینده باید تغییر کند.
 

باید خندیدن را نهادینه کنیم

رامبد جوان، کارگردان خندوانه متولد اول دی ماه 1350 است. او  کار خود را از تئاتر آغاز کرد و به تدریج وارد تلویزیون و سینما شد. در مجموعه پرطرفدار همسران یک نقش بسیار کوتاهی داشت و شاید بتوان گفت که همین نقش کوتاهش در این مجموعه، سکوی پرتابی برای موفقیت‌های رامبد شد. حضور پررنگ رامبد در مجموعه خانه سبز در کنار مرحوم خسرو شکیبایی در نقش فرید صباحی چهره او را برای همیشه میان طرفدارانش تثبیت کرد. وی کارگردانی چهار مجموعه تلویزیونی به نام‌های گمگشته، نشانی، مسافران و توطئه فامیلی را بر عهده داشته. با او گفت‌وگویی داشتیم که خواندنش برای‌تان شیرین خواهد بود.
 
رقابت بازیگران با حضور جناب‌خان

باید خندیدن را نهادینه کنیم

برنامه «خندوانه» در روز میلاد امام رضا(ع) مسابقه استند آپ کمدی میان بازیگرانی چون امین حیایی، جواد رضویان، بیژن بنفشه خواه و سپند امیر سلیمانی برگزار می کند.برنامه «خندوانه» قصد دارد در برنامه ای که در روز میلاد امام رضا (ع) پخش می کند، یک مسابقه «استند آپ کمدی» بین بازیگران علاقه مند به این رشته هنری برگزار کند.این ویژه برنامه  به مناسبت ولادت امام رضا‌(ع) 4 شهریور از شبکه نسیم پخش می شود.علیرضا خمسه، امین حیایی، سروش صحت، سید جواد رضویان، مهران غفوریان، رضا شفیعی جم، بیژن بنفشه خواه، سپند امیر سلیمانی، امیر مهدی ژوله، روزبه معینی، شقایق دهقان، الیکا عبدالرزاقی، کربلایی ، علی مسعودی، نادر سلیمانی و هومن حاج عبدالهی از جمله بازیگرانی هستند که نامشان برای شرکت در این رقابت هنری برده می شود.بهترین استند آپ کمدین را مردم از طریق پیامک انتخاب خواهند کرد.
 
از نکات جالب خندوانه این است که به برترین لبخند، تندیس به‌یادماندنی برنامه را تقدیم می‌کند. در این برنامه ‌میهمانان باید پنج ثانیه به دوربین خیره بمانند و لبخند بزنند. سری اول این برنامه در ۳ آبان ۱۳۹۳ با نقش آفرینی رامبد جوان در نقش جد بزرگ و حضور عوامل سریال خانه سبز پایان یافت و سری دوم آن از ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ با دکور جدید به روی آنتن رفت. خندوانه هر شب ۱۰۰ تماشاچی از کسانی که با خندوانه تماس گرفته‌اند را به عنوان ‌میهمان برنامه می‌پذیرد. در سری اول برنامه نیما شعبان نژاد در نقش کاراکترهای مختلف همچون آقای کجوکی و… به ایفای نقش پرداخت. در سری دوم عروسک جناب خان نیز اضافه شد که توانسته با لهجه جنوبی خود طرفداران بسیاری را پای جعبه جادویی بنشاند. 


منبع:
http://www.bartarinha.ir/fa/news/236814/رامبد-جوان-باید-خندیدن-را-نهادینه-کنیم


بازدید: 146

شبکه های اجتماعی:



Bookmark and Share

[ad_2]

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای تلویزیون

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا