سینما

معرفی کامل 21 فیلم بخش رقابتی جشنواره کن

[ad_1]

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از سینما همراه باشید :

کافه سینما – دنیا میرکتولی: دیگر چیزی به آغاز 69-مین دورۀ جشنوارۀ جهانی فیلم کن باقی نمانده است. با توجه به نام‌های بزرگ و سرشناسی که امسال در بخش رقابتی جشنواره حضور دارند، از جف نیکولز و کن لوچ و جیم جارموش و پدرو آلمودوار و برادران داردن و پل ورهوفن و پارک چان-ووک تا اصغر فرهادی و الیویه آسایاس و شان پن و کریستین مونجیو و نیکلاس ویندینگ رفن و جف نیکولز و زاویه دولان، به نظر می‌رسد رقابت درخشان و هیجان‌انگیزی در راه باشد.

 امسال 21 فیلم برای دریافت نخل طلای بهترین فیلم رقابت می‌کنند و یکی از نکات جالب این دوره، حضور سه فیلمساز زن در بخش رقابتی است. ریاست هیأت داوران این بخش بر عهدۀ جرج میلر است. کن روز چهارشنبه با نمایش «کافه سوسایتی» اثر تازۀ وودی آلن که در سالن بزرگ لومی‌یر روی پرده می‌رود، آغاز به کار می‌کند. آنچه در ادامه در کافه‌سینما می‌خوانید و می‌بینید، خلاصه داستان و اطلاعات و تصاویر فیلم‌هایی است که امید دریافت نخل طلای امسال را دارند:

آخرین چهره (The Last Face)

معرفی کامل 21 فیلم بخش رقابتی کن پر ستاره 2016

محصول آمریکا

کارگردان: شان پن

بازیگران:
شارلیز ترون، خاویر باردم، آدل اگزارکپولس، ژان رنو

خلاصه داستان: مدیر یک سازمان بشردوستانه در آفریقا (شارلیز ترون)، عاشق یک پزشک (خاویر باردم) می‌شود…

آنچه باید دربارۀ فیلم و سازنده‌اش بدانید: ششمین فیلم شان پن فیلمساز آمریکایی 56 ساله در مقام کارگردان، فیلمی درام است که فیلمنامه‌اش را خود شان پن و ارین دیگنام نوشته‌اند. پن یک بار دیگر در سال 2001 با فیلم تعهد در بخش مسابقۀ کن حضور داشت.

آکواریوس (Aquarius)

معرفی کامل 21 فیلم بخش رقابتی کن پر ستاره 2016

محصول برزیل

کارگردان: کلبر مندونسا فیلو

بازیگران: سونیا براگا، جف روژیک

آنچه باید دربارۀ فیلم و سازنده‌اش بدانید: کلبر مندونسا فیلو کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کنندۀ برزیلی است که امسال برای اولین بار در بخش مسابقۀ کن حضور یافته. او سابقا به عنوان روزنامه‌نگار و منتقد فیلم فعالیت می‌کرد. فیلم سروصداهای همسایگی (2012) برای مندونسا فیلو موفقیت‌ها و جوایز زیادی را به همراه داشت. جدیدترین فیلم او در ژانر درام ساخته شده است.

از سرزمین ماه (From the Land of the Moon)

معرفی کامل 21 فیلم بخش رقابتی کن پر ستاره 2016

محصول فرانسه

کارگردان:
نیکول گارسیا

بازیگران:
ماریون کوتیار، الکس برِندمول، لوئی گرل

خلاصه داستان: با پایان جنگ جهانی دوم، یک زن با مردی که لطف‌اش در طول جنگ شامل حال خانواده‌اش شده بود، ازدواج مصلحتی می‌کند. او که مدام بیمار است، برای بهبودی و شفا به چشمۀ آب گرم می‌رود و آنجا پس از دیدار با یک کهنه‌سرباز عاشق‌ می‌شود.

آنچه باید دربارۀ فیلم و سازنده‌اش بدانید: فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشتۀ میلنا آگوس ساخته شده است. خانم نیکول گارسیا فیلمساز و بازیگر موفق فرانسوی است که تاکنون دو تا از آثارش نامزد دریافت نخل طلا بوده‌اند: دشمن (2002) و چارلی می‌گوید (2006). او این بار با درامی جذاب به کن برگشته تا شانس‌اش را برای کسب اولین نخل طلا امتحان کند.

او (Elle)

معرفی کامل 21 فیلم بخش رقابتی کن پر ستاره 2016

محصول فرانسه و آلمان

کارگردان: پل ورهوفن

بازیگر:
ایزابل اوپر

خلاصه داستان:
دربارۀ زن تاجری به نام میشل (ایزابل اوپر) است که در منزل‌اش از سوی ضاربی ناشناس مورد تعدی قرار می‌گیرد.

آنچه باید دربارۀ فیلم و سازنده‌اش بدانید: از آن فیلم‌هایی است که خیلی‌ها انتظار دیدن‌اش را می‌کشند. او تریلری روان‌شناسانه است که بر مبنای رمان اوه… نوشتۀ فیلیپ جیان نویسندۀ فرانسوی ساخته شده. این کتاب در سال 2012 منتشر شد و جایزۀ انترالیه را دریافت کرد. پل ورهوفن کارگردان آلمانی-هلندی 78 ساله و سازندۀ فیلم پرسروصدای غریزۀ اصلی (1992)، ده سال پس از ساخت آخرین فیلم‌اش کتاب سیاه (2006) دوباره به دنیای فیلمسازی برگشته است.

اینجا ته دنیاست (It’s Only the End of the World)

معرفی کامل 21 فیلم بخش رقابتی کن پر ستاره 2016

محصول کانادا و فرانسه

کارگردان: زاویه دولان

بازیگران:
ماریون کوتیار، ونسان کسل، لئا سدو، ناتالی بای، گاسپار اولیل

خلاصه داستان:
لوئی (گاسپار اولیل) نویسنده‌ای که از بیماری علاج‌ناپذیری رنج می‌برد، پس از 12 سال دوری از خانواده، برای اعلام خبر مرگ قریب‌الوقوع‌اش به خانه برمی‌گردد. تجدید دیدار او با خانواده‌اش تردیدها و تنش‌ها و کشمکش‌های زیادی را به دنبال دارد.

آنچه باید دربارۀ فیلم و سازنده‌اش بدانید: زاویه دولان سال 2014 با فیلم مامی در کن حضور یافت که درخشش خیره‌کننده‌ای داشت. فیلم در اکران عمومی‌اش، هم در جذب مخاطبان موفق بود و هم تحسین منتقدان را به همراه داشت. این فیلمساز جوان 27 ساله امسال با ششمین فیلم‌اش که یک درام پرتنش است، به کن آمده تا شاید اولین نخل طلای خود را کسب کند.

پترسن (Paterson)

معرفی کامل 21 فیلم بخش رقابتی کن پر ستاره 2016

محصول آمریکا

کارگردان: جیم جارموش

بازیگران: آدام درایور، گل‌شیفته فراهانی

خلاصه داستان: روایتی‌ست از رابطۀ بین پترسن (آدام درایور) رانندۀ اتوبوس اهل نیوجرسی و یک شاعر.

آنچه باید دربارۀ فیلم و سازنده‌اش بدانید: پترسن دوازدهمین فیلم بلند جیم جارموش کارگردان مستقل آمریکایی است؛ او این بار هم طبق معمول فیلمنامه را خودش نوشته. از ساخته‌های جارموش، مرد مرده و گوست‌داگ: سلوک سامورایی از محبوب‌ترین آثار تاریخ سینما نزد خوره‌های سینما به شمار می‌روند. اولین حضور جارموش در کن با فیلم عجیب‌تر از بهشت در سال 1984 بود که دوربین طلای کن را هم برایش به همراه داشت. جارموش برای فیلم گل‌های پژمرده (2005) هم برندۀ جایزۀ ویژۀ هیأت داوران کن شد. او سه سال قبل با تنها عشاق زنده ماندند در بخش مسابقۀ کن حضور داشت. یکی از نکته‌های جالب فیلم جدید او برای سینمادوستان ایرانی حضور گلشیفته فراهانی در نقش اصلی زن است. ببینیم این کمدی-درام جاده‌ای با حضور بازیگر بااستعداد ایرانی چطور از کار درآمده است.

تونی اردمن (Toni Erdmann)

معرفی کامل 21 فیلم بخش رقابتی کن پر ستاره 2016


محصول آلمان

کارگردان: مارن آده

بازیگران: پیتر زیمونیشک، زاندرا هولر

خلاصه داستان:
مردی مسن، پس از آنکه دختر تازه‌بالغ‌اش را بیش از حد جدی می‌یابد، دست به یک بازی شوخی با او می‌زند!‌

آنچه باید دربارۀ فیلم و سازنده‌اش بدانید: خانم مارن آده کارگردان و فیلمنامه‌نویس 40 سالۀ آلمانی است که در آکادمی فیلم بادن-وورتمبرگ فیلمنامه‌نویسی تدریس می‌کند. او با وجود جوایز بین‌المللی زیادی که کسب کرده، از جایزۀ ویژۀ هیأت داوران جشنوارۀ فیلم ساندنس برای جنگل درختان (2005) تا جایزۀ بزرگ هیأت داوران برلیناله برای هرکس دیگر (2009)، امسال اولین حضورش در کن را تجربه می‌کند.

جولیتا (Julieta)

معرفی کامل 21 فیلم بخش رقابتی کن پر ستاره 2016


محصول اسپانیا

کارگردان:
پدرو آلمودوار

بازیگران: اما سوآرز، آدریانا اوگارته

خلاصه داستان: جولیتا که در مادرید زندگی می‌کند، به تازگی همسرش خوآن را از دست داده است. دختر 18 سالۀ او ناگهان تصمیم می‌گیرد بدون هیچ توضیحی از خانه فرار کند. جولیتا تمام تلاش‌اش را می‌کند تا دخترش را بیابد، اما تنها چیزی که از این جست‌وجو عایدش می‌شود این است که چه شناخت اندکی از دخترش دارد.

آنچه باید دربارۀ فیلم و سازنده‌اش بدانید: آلمودوار موفق‌ترین و مشهورترین کارگردان اسپانیاییِ زنده در دنیاست که پس از ساخت همه‌چیز دربارۀ مادرم در سال 1999 که برایش جوایز اسکار و گلدن گلوب و بفتای بهترین فیلم خارجی‌زبان را به ارمغان آورد، به فیلمسازی محبوب و جهانی تبدیل شد. او تاکنون در کن هم حضورهای درخشانی داشته. مثلا برای همه‌چیز دربارۀ مادرم جایزۀ بهترین کارگردان را گرفت و برای بازگشت (2006) جایزۀ بهترین فیلمنامه را. او با دو فیلم آغوش‌های گسسته (2009) و پوستی که در آن زندگی می‌کنم (2011) نیز نامزد دریافت نخل طلا بود. ببینیم آیا او امسال می‌تواند اولین نخل طلای عمرش را در دست بگیرد یا نه.

خریدار شخصی (Personal Shopper)

معرفی کامل 21 فیلم بخش رقابتی کن پر ستاره 2016

محصول فرانسه

کارگردان: الیویه آسایاس

بازیگران: کریستن استوارت، لارس ایدینگر

آنچه باید دربارۀ فیلم و سازنده‌اش بدانید: آسایاس نزد خوره‌های فیلم در ایران، با مینی‌سریال جذاب کارلوس (2010) شناخته شده است. او پیش از این برای 4 فیلم نامزد دریافت نخل طلای کن شده است: سرنوشت‌های احساساتی (2000)، عشق شیطانی (2002)، تمیز (2004)، و ابرهای سیلس ماریا (2014). فیلمبرداری فیلم جدید او که یک درام پر تعلیق است، در پاریس، پراگ، لندن و عمان انجام شده است.

خلیج اسلاک (Slack Bay)

معرفی کامل 21 فیلم بخش رقابتی کن پر ستاره 2016

محصول فرانسه و آلمان

کارگردان: برونو دومون

بازیگران: ژولیت بینوش، فابریس لوکینی، والریا برونی تدسکی

خلاصه داستان: داستان فیلم در تابستان سال 1910 اتفاق می‌افتد؛ زمانی که در سواحل شمالی فرانسه و خلیج‌های چشم‌نواز آن منطقه نظیر خلیج اسلاک، چند توریست به طرز مرموزی ناپدید شدند. تحقیقات پلیس به دو خانوادۀ مادرسالار می‌رسد که متعلق به دو جناح مختلف‌اند.

آنچه باید دربارۀ فیلم و سازنده‌اش بدانید: فیلم‌هایی که تاکنون برونو دومون فیلمساز صاحب‌سبک فرانسوی ساخته، معمولا درام‌های رئالیستی و آوانگاردند. نگاهی به کارنامۀ درخشان دومون گویای این است که او در جلب نظر داوران کن بسیار موفق بوده و دو تا از آثار او به نام‌های بشریت (1999) و فلاندر (2006) موفق به دریافت جایزۀ بزرگ کن شده‌اند. سال 2014، فیلم/مینی‌سریال کن‌کن کوچولو که فیلمی جنایی معمایی بود، در بخش دو هفته کارگردانان کن به نمایش درآمد و تماشاگران و منتقدان را شگفت‌زده کرد و نقدهای پرسروصدایی روبرو شد. خلیج اسلاک فیلم جدید دومون یک کمدی با طنزی تیره و تلخ است. ژولیت بینوش برای دومین بار پس از کامی کلودل 1915 با دومون همکاری کرده است.

دختر گمنام (The Unknown Girl)

معرفی کامل 21 فیلم بخش رقابتی کن پر ستاره 2016

محصول بلژیک و فرانسه

کارگردان: لوک داردن و ژان پی‌یر داردن

بازیگران: آدل انل، جرمی رنیه

خلاصه داستان: جنی (آدل انل) یک پزشک عمومی جوان است که سعی در کشف هویت زن جوانی دارد که به تازگی در اثر تن ندادن به عمل جراحی جان‌اش را از دست داده. او احساس گناه می‌کند از اینکه چندی پیش از مرگ آن زن، درِ مطب‌اش را به روی او نگشوده. جنی توسط پلیس پی می‌برد که هویت آن دختر ناشناخته است و عزم‌اش را جزم می‌کند تا نام او را بیابد.

آنچه باید دربارۀ فیلم و سازندگانش بدانید: جای تردید نیست که زوج فیلمساز بلژیکی، بسیار محبوب جشنوارۀ کن هستند. هر فیلمی از داردن‌ها که برای کن فرستاده شده، در بخش رقابتی این جشنواره پذیرفته شده‌ و نظرات منتقدان را هم به خود جلب کرده و یکی از جوایز اصلی را هم ربوده‌ است! داردن‌ها دو بار، برای رزتا (1999) و بچه (2005) برندۀ نخل طلای بهترین فیلم شده‌اند. دغدغۀ همیشگی این دو برادر بلژیکی، مشکلات اجتماعی از قبیل فقر، وضعیت اشتغال، بی‌کاری و تحقیر است.

دوست‌داشتن (Loving)

معرفی کامل 21 فیلم بخش رقابتی کن پر ستاره 2016

محصول انگلستان و آمریکا

کارگردان: جف نیکولز

بازیگران: جوئل ادگرتون، روث نگا

خلاصه داستان: داستان فیلم در سال 1958 در آمریکا رخ می‌دهد. میلدرد و ریچارد لاوینگ به جرم ازدواج بین نژادی، به حبس در زندانی در ویرجینیا محکوم می‌شوند.

آنچه باید دربارۀ فیلم و سازنده‌اش بدانید: جف نیکولز این فیلم را با الهام از ماجرایی واقعی مربوط به سال‌هایی از تاریخ آمریکا ساخته که قوانین نژادپرستانه بر آن حکمفرمایی می‌کرد. این فیلمساز 38 ساله، 4 سال قبل با فیلم دوست‌داشتنی ماد در بخش مسابقۀ کن حضور داشت و لاوینگ پنجمین فیلم اوست. نیکولز، مارک تواین را تأثیرگذارترین آدم زندگی‌اش می‌داند.

سیرا-نوادا (Sierra-nevada)

معرفی کامل 21 فیلم بخش رقابتی کن پر ستاره 2016

محصول رومانی

کارگردان: کریستی پویو

خلاصه داستان: فیلم داستان یک متخصص مغز و اعصاب را روایت می‌کند که در یک مراسم خانوادگی به مناسبت گرامی‌داشت پدر مرحوم‌اش حضور می‌یابد.

آنچه باید دربارۀ فیلم و سازنده‌اش بدانید: کریستی پوپو کارگردان 49 سالۀ رومانیایی است که بخش بزرگی از موفقیت‌هایش در جشنواره‌های جهانی، در سال 2005 و با فیلم مرگ آقای لازارسکو و جایزۀ نگاه نوی کن رقم خورد. فیلم تازۀ او در ژانر درام ساخته شده.

شیطان نئون (The Neon Demon)

معرفی کامل 21 فیلم بخش رقابتی کن پر ستاره 2016

محصول آمریکا

کارگردان: نیکلاس ویندینگ رفن

بازیگران:
ال فانینگ، کیانو ریوز، جنا مالون، کریستینا هندریکس، الساندرو نیوولا

خلاصه داستان:
جسی (ال فانینگ) مدل زیبای پرشور و شوقی است که به لس‌آنجلس نقل مکان می‌کند و به عنوان الهۀ الهام‌بخشِ یک غول دنیای مد (الساندرو نیوولا) مشغول به کار می‌شود. اما پس از ورود به صنعت مدلینگ شهر، به تدریج درمی‌یابد که انرژی و سرزندگی و جوانی‌اش توسط گروهی از زنان که وسواس زیبایی دارند و از هر وسیله‌ای استفاده می‌کنند تا دارایی‌های او را ازش بگیرند، بلعیده می‌شود.

آنچه باید دربارۀ فیلم و سازنده‌اش بدانید: شیطان نئون در سبک ترسناک و مهیج، همان ژانرِ همیشه محبوبِ ویندینگ رفن ساخته شده. فیلم بران ساختۀ این فیلمساز دانمارکی سال 2011 در کن خیلی سروصدا کرد و جایزۀ بهترین کارگردان را هم برایش در پی داشت. اما تنها خدا می‌بخشد که سال 2013 نامزد دریافت نخل طلا بود، چندان با استقبال مخاطبان و منتقدان مواجه نشد. فیلم جدید ویندینگ رفن داستان جذاب و گیرایی دارد و باید دید می‌تواند موفقیت بران را تکرار کند یا خیر.

عمودی ماندن (Staying Vertical)

معرفی کامل 21 فیلم بخش رقابتی کن پر ستاره 2016

محصول فرانسه

کارگردان: آلن گیرودی

بازیگران: دمین بونار، ایندیا هیر، رافائل تیه‌ری

خلاصه داستان: فیلم ماجرای فیلمسازی را روایت می‌کند که باید خودش بزرگ‌کردن کودکی را به عهده بگیرد تا برای فیلم جدیدش از آن الهام بگیرد.

آنچه باید دربارۀ فیلم و سازنده‌اش بدانید: فیلم قبلی آلن گیرودی غریبه‌ای کنار دریاچه سال 2013 در بخش نگاه نوی کن حضور یافت و جایزۀ بهترین کارگردان این بخش را برای گیرودی به همراه داشت.

عزیز آمریکایی (American Honey)

معرفی کامل 21 فیلم بخش رقابتی کن پر ستاره 2016

محصول انگلستان و آمریکا

کارگردان:

آندریا آرنولد

بازیگران: شیا لبوف، ساشا لین، آریل هولمز

خلاصه داستان: دختر نوجوانی که چیزی برای از دست دادن ندارد، به خدمۀ فروش مجلۀ سفر می‌پیوندد و دست به تجربه‌های تازه‌ای می‌زند؛ از آشنایی با چم و خم قانون تا تجربۀ عشق نوجوانی.

آنچه باید دربارۀ فیلم و سازنده‌اش بدانید: آندریا آرنولد بانوی 55 سالۀ بریتانیایی است که فیلم‌های موفقی همچون تنگ ماهی (2009) و بلندی‌های بادگیر (2011) را در کارنامه‌اش دارد. عزیز آمریکایی چهارمین فیلم بلند اوست که در انگلستان فیلمبرداری شده. آرنولد سال 2009 جایزۀ هیأت داوران کن را به خاطر تنگ ماهی دریافت کرد.

فارغ‌التحصیلی (Graduation)

معرفی کامل 21 فیلم بخش رقابتی کن پر ستاره 2016

محصول رومانی و فرانسه

کارگردان: کریستین مونجیو

بازیگران: آدرین تیتینتی، ماریا-ویکتوریا دراگوس

خلاصه داستان: داستان در شهرکی در رومانی اتفاق می‌افتد و روی زندگی یک پزشک تمرکز دارد.

آنچه باید دربارۀ فیلم و سازنده‌اش بدانید: کریستین مونجیو کارگردان 48 ساله از نسل سینماگران موج نوی سینمای رومانی است. او پیش از این دو بار در بخش رقابتی کن حضور داشته: سال 2007 به خاطر فیلم تکان‌دهندۀ 4 ماه، 3 هفته و 2 روز موفق به دریافت نخل طلای بهترین فیلم کن و همچنین جایزۀ ویژۀ هیأت داوران شد و به شهرت جهانی رسید. سال 2012 نیز با فیلم بحث‌انگیز آن‌سوی تپه‌ها در بخش مسابقه شرکت داشت و علاوه بر کسب جایزۀ بهترین فیلمنامه، برندۀ دو جایزه برای دو بازیگر نقش اصلی زن شد.

فروشنده (The Salesman)

معرفی کامل 21 فیلم بخش رقابتی کن پر ستاره 2016

محصول ایران

کارگردان: اصغر فرهادی

بازیگران: شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، بابک کریمی

خلاصه داستان: فروشنده روایتگر داستان زوج جوانی است که در حال اجرای نمایشنامۀ مرگ فروشنده نوشتۀ آرتور میلر هستند. رابطۀ آنها پس از نقل مکان به خانه‌ای که پیشتر زنی به نام آهو در آن ساکن بود، به خشونت کشیده می‌شود.

آنچه باید دربارۀ فیلم و سازنده‌اش بدانید: اصغر فرهادی قرار بود پس از فیلم گذشته که سال 2013 در کن به نمایش درآمد و جایزۀ بهترین بازیگر زن (برنیس بژو) را برایش به همراه داشت، سراغ ساخت فیلمی در اسپانیا برود. اما به این دلیل که تا شروع پیش‌تولید آن فیلم یک سال زمان داشت، تصمیم گرفت فروشنده را در ایران کلید بزند. سایت سینمایی ایندی‌وایر اوایل سال 2016 دست به انتخاب جالبی زد و لیستی شامل صد فیلم‌ کنجکاوی‌برانگیز سال 2016 را منتشر کرد که فروشنده رتبۀ هفتم این لیست را به دست آورد. همین نکته گویای این است که اصغر فرهادی را به عنوان یکی از مهم‌ترین فیلمسازان معاصر پذیرفته‌اند. گفتنی‌ست که نام اولیۀ فروشنده، برسد به دست آهو بود.

کنیز (The Handmaiden)

معرفی کامل 21 فیلم بخش رقابتی کن پر ستاره 2016

محصول کرۀ جنوبی

کارگردان: پارک چان-ووک

بازیگران: جونگ-وو ها، مین-هی کیم، جین-وونگ جو

خلاصه داستان: داستان فیلم در کره و ژاپن سال‌های 1930 اتفاق می‌افتد و دربارۀ وارث ثروتی عظیم است که در دام عشق یک خرده‌دزد گرفتار می‌شود.

آنچه باید دربارۀ فیلم و سازنده‌اش بدانید: چان-ووک فیلمساز خلاقی‌ست که فیلم‌های خاص و متفاوتی در کارنامه‌اش دارد. این فیلمساز 53 سالۀ کره‌ای در سال‌های قبل دو جایزۀ مهم کن را برده: سال 2004 با فیلم پیرپسر جایزۀ بزرگ کن و سال 2009 با عطش جایزۀ هیأت داوران کن را گرفت. فیلم تازۀ او بر اساس رمان فینگراسمیت نوشتۀ سارا واترز بریتانیایی ساخته شده.

ما روزا (Ma’ Rosa)

معرفی کامل 21 فیلم بخش رقابتی کن پر ستاره 2016

محصول فیلیپین

کارگردان: بریانته مندوزا

بازیگران: ژاکلین خوزه، اندی ایگنمان

خلاصه داستان: رزا و نستور با سه فرزندشان در محله‌ای فقیرنشین از شهر مانیل روزگار می‌گذرانند. آن‌ها برای آنکه بتوانند به راحتی مت‌آمفتامین بفروشند، از لباس ساری استفاده می‌کنند؛ اما یک شب طی عملیات توسط پلیس دستگیر می‌شوند.

آنچه باید دربارۀ فیلم و سازنده‌اش بدانید: مندوزا یک فیلمساز اهل فیلیپین است که پیش از این، چندین بار در بخش رقابتی کن و یک بار در بخش نگاه نوی این جشنواره حضور یافته. او سال 2009 به خاطر فیلم کیناتای، برندۀ جایزۀ بهترین کارگردان کن شد.

من، دانیل بلیک (I, Daniel Blake)

معرفی کامل 21 فیلم بخش رقابتی کن پر ستاره 2016

محصول انگلستان، فرانسه، بلژیک

کارگردان: کن لوچ

بازیگران: دیو جانز، هیلی اسکوایرز

خلاصه داستان: قصۀ فیلم دربارۀ مردی 59 ساله به نام دانیل بلیک است که در شمال شرق انگلستان زندگی می‌کند و اکثر عمر خود را به نجاری گذرانده. او پس از آنکه در بستر بیماری می‌افتد، به کمک‌های دولتی نیازمند می‌شود. در همین گیر و دار مادرش را ملاقات می‌کند که از خوابگاه افراد بی‌خانمان پا به فرار گذاشته است.

آنچه باید دربارۀ فیلم و سازنده‌اش بدانید: کن لوچِ 80 ساله کماکان دارد سرحال و پرانرژی کار می‌کند و فیلم می‌سازد. او سال 2006 با فیلم باد در علفزار می‌پیچد برندۀ نخل طلای بهترین فیلم کن شد. پیش از آن، دو بار هم در سال‌های 1990 و 1993 به خاطر فیلم‌های دستور کار پنهان و بارش سنگ‌ها جایزۀ ویژۀ هیأت داوران کن را برد و در سال 1995 برای فیلم سرزمین و آزادی، جایزۀ فیپرشی و جایزۀ کلیسای جهانی را از این جشنواره دریافت کرد.


منبع:
http://www.bartarinha.ir/fa/news/326227/معرفی-کامل-21-فیلم-بخش-رقابتی-جشنواره-کن

[ad_2]

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای سینما

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا