آرایش و زیباییآموزش

روش های طبیعی برای برجسته کردن گونه و لب ها

lab

نکته حائز اهمیت برای گونه گذاری یا برجسته کردن لب ها این است که پزشک متبحر ابتدا با توجه به تجربه خویش و سن هر فرد به طور اختصاصی با وی مشورت کرده و به او توصیه کند که آیا برایش تزریق ژل هیالورونیک اسیدی قابل جذب بهتر است یا تزریق چربی، تا نتیجه کار کاملا مطلوب باشد

گونه ها ولب های هر شخص ۲ جزء بسیار مهم در صورت (face) وی می باشد؛ به طوری که در میزان برجسته کردن و فرم برجسته کردن آنها فوق العاده باید دقت داشت. زیرا فرم دادن و حجم دادن به لب ها و گونه های یک فرد باید کاملا با شخص دیگری تفاوت داشته باشد، زیرا این ۲ جزء نقش بسیار مهمی در زیبایی کلی صورت دارند.

به طوری که مثلا یک فرم خاص برجسته کردن لب ها ممکن است در صورت یک شخص جلوه بسیار زیبایی داشته باشد ولی همین فرم خاص برای شخص دیگری به هیچ وجه زیبایی نداشته باشد، بنابراین در برجسته کردن لب ها یا حجیم کردن گونه ها (گونه گذاری) باید فوق العاده آگاهانه هارمونی و هماهنگی سایر اجزای صورت ازجمله بینی و چشم ها از نظر فاصله و زاویه های آنها با لب ها و گونه ها را شناخت و به صورت کاملا علمی و دقیق عمل کرد تا نتیجه کار مانند یک نقش هنرمندانه شود. برای درک بهتر مطالب صحبتهای دکتر داوود مقامی متخصص جراحی عمومی را در این زمینه میخوانیم.

چه نکاتی باید در برجسته کردن لب ها و گونه ها مورد توجه قرار گیرد؟

توجه بسیار زیاد به نوع فرم دادن و مقدار (حجم) برجسته کردن لب ها و گونه ها به طوری که در عین زیبایی حالت غیرطبیعی و مصنوعی نداشته باشد.

باید توجه داشت عمق تزریق دقیق و صحیح باشد تا عارضه ای برای فرد ایجاد نشود.

درتزریق ژل ها استفاده از ژل های جدید قابل جذب هیالورونیک اسید تاکید می شود زیرا اگر توسط پزشک باتجربه و متبحر تزریق شود، عارضه هایی مانند گلوله شدن، جابه جا شدن، عفونت، آلرژی و… نخواهد داشت.

باید دقت شود شکل ایجاد شده لب ها و گونه های جدید تناسب با بقیه اجزای صورت، سن شخص، موقعیت اجتماعی و شغلی فرد داشته باشد به طوری که حالت مصنوعی نداشته و حالت طبیعی (natural) ظاهر شخص حفظ شود.

مقدار تزریق باید به نحوی باشد که فرم کلی صورت شخص را به هم نزند.

روش های معمول و متداول امروزی برای برجسته کردن لب ها و گونه گذاری کدامند؟

پرکننده های (Filler) معمول و مرسوم امروزی ۲دسته اند:

ژل ها: بهترین و مطمئن ترین نوع ژل ها، ژل های هیالورونیک اسیدی قابل جذب هستند. مهمترین نکته آن است که از مارک های معتبر و موردتأیید سازمان FDA استفاده شود.

اگرچه مدت ماندگاری این نوع ژل ها بین یک سال تا یک سال و نیم است ولی در عوض عارضههایی مانند (گلوله شدن، جابه جایی و عفونت)را ندارند اما درگذشته ژل هایی که به کار می رفتند، غیرقابل جذب بوده و عوارضی از جمله جابه جایی، گلوله شدن و عفونت داشتند که امروزه تقریبا منسوخ شده اند و ژل های جدید که قابل جذب هستند جایگزین برتر آنها شده اند، چون کاملا سازگار با بافت طبیعی بدن انسان ساخته شده اند و هیچ نوع عارضه ای برای شخص ایجاد نمی کنند.

تزریق چربی: همان طور که در مقالات پیشین گفته شد از بافت چربی طبیعی بدن خود فرد برای حجم دادن و برجسته کردن لب ها و گونه ها می توان استفاده کرد.

یک توصیه مهم:

تجربه نشان داده که بهتر است برای گونه گذاری یا برجسته کردن لب ها در جلسه اول از مقدار کمی تزریق شروع کنیم زیرا اگر شما قصد افزایش حجم آنها را داشته باشید توانایی و قدرت مانور پزشک برای افزایش حجم آنها زیاد است و در نهایت یک لب یا گونه دلخواه و طبیعی حاصل خواهد شد که از نظر زیبایی، تناسب و طبیعی بودن آن رضایت بیمار را کسب می کند

چگونه خط خنده و خط سن(خط افتادگی صورت) را ازروی صورت خوداز بین ببریم؟

نکاتی که باید درباره خط خنده دانست

برای از بین بردن خط خنده (Nasolabial fold) و خط سن (Marionet line) که باعث پیرتر نشان دادن صورت شخص و بالا نشان دادن سن فرد می شود، مناسبترین روش تزریق چربی یا تزریق ژل های قابل جذب و هیالورونیک اسید است. از بین بردن این خطوط باعث جوان تر شدن صورت شخص می شود. البته نکته فوق العاده حائز اهمیت که باید درنظر داشت این است که در انتخاب ژل و چربی تشخیص پزشک باتجربه و متبحر بسیار مهم است، زیرا پزشک در انتخاب نوع پرکننده باید مسائل مهمی از جمله: سن فرد، دلیل ایجاد این خطوط، میزان و حجم تزریق،عمق تزریق ، طبیعی بودن و… را مورد توجه قرار دهد تا نتیجه کار کاملا رضایت بخش باشد.

منبع :  سیب سبز

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا