مطالب جالب و عجیب

جنگلِ ارواح، سر از آب بیرون آورد +عکس

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از مطالب جالب و عجیب همراه باشید :

در شهر کوچک ساحلی نسکوین (Neskowin) در منطقه ی تیلاموک (Tillamook) در اورگون  (Oregon) آمریکا، جایی بین لینکلن سیتی (Lincoln City) و پاسفیک سیتی (Pacific City) بقایای جنگل باستانی صنوبر سیتکا(Sitka)  قرار گرفته است. برای 300 سال جنگل ارواح مدفون شده بود، تا وقتی که یک طوفان سهمیگن در زمستان 98-1997 در ساحل اورگون آن را از زیر شن ها بیرون آورد. طوفان قسمتی از ساحل را با خود برد و حدود صد تنه ی درخت را با پوسته ی صدفی نمایان ساخت. قبل از این کشف در آن زمستان، جنگل ارواح  فقط یک افسانه بود که ساکنین قدیمی منطقه ی تیلاموک می گفتند هر چند دهه یک بار خیلی کوتاه ظهور می کند. بعد از طوفان 1998 جنگل ارواح نسکوین به یکی از اجزای ثابت این ساحل تبدیل شده است.

جنگل ارواح

تنه ی درختان جنگل ارواح حدود 2000 هزار سال قدمت دارند و در زمان حیاتشان این درختان از 45 تا 60 متر طول داشته اند. تخمین کربن از تنه ی درختان نشان داد که این درختان بین سالهای 1680 تا 1720 از بین رفته اند. دانشمندان معتقد اند یک زمین لرزه ی عطیم باعث مرگ این درختان شده و سونامی ایجاد شده از این زلزله نیز تنه ی درختان را زیر خاک مدفون کرده است.

طبق نسخ قدیمی ژاپنی پژوهشگران دریافتند که تنها یک سونامی بین سال های 1680 و 1720 اتفاق افتاده که چندین روستای ژاپنی را زیر آب برده است. روز دقیق آن سریعا محاسبه شد: 26 ژانویه 1700 . این سال با سال مرگ درختان مطابقت داشت چرا که دانشمندان از حلقه های تنه ی درختان دریافتند که جنگل ارواح تا اواخرسال 1699 زنده بوده ولی در بهار سال 1700 از بین رفته است.

امروزه باور بر این است که یک زلزله ی عطیم در سال 1700 در سواحل اورگون اتفاق افتاده که این زمین را نزدیک 10 متر فرونشانده است. جذر و مد دریا درختان را در گل فرو برده و کمی بعد، دیواری از آب درختان را از نزدیک ریشه شکسته است. طی زمان گل و شن، تنه ی درختان را از پوسیده شدن توسط اکسیژن و باکتری ها حفظ کرده تا زمستان 1998 که دوباره سر از خاک بیرون آورده اند.


منبع:
http://www.bartarinha.ir/fa/news/274572/جنگلِ-ارواح-سر-از-آب-بیرون-آورد-عکس

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا