ماورای طبیعت

سنگهایی که خود بخود حرکت می کنند!!

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از ماورای طبیعت همراه باشید :

rock (2)

 

 

سنگ های دره مرگ در ایالات متحده آمریکا خودبخود و بدون دخالت عامل انسانی یا غیر انسانی به طور مرموزی حرکت می کنند. عامل این حرکت اسرارآمیز پدیده های ژئولوژیکی است که هنوز برای دانشمندان شناخته شده نیست..

 

 

rock

 

 

باور کردنی نیست، ولی حقیقت دارد. “سنگ‌های‌رونده”، دره مرگ پدیده‌ای با شکوه‌ هستند. آنها می‌توانند در کنار هم بصورت موازی و یا مخالف جهت هم حرکت کنند. در واقع اینجا منطقه پیاده روی سنگ‌ها است.

 

 

rock (3)

 

 

پارک ملی دره‌ مرگ یکی از 5 منطقه دیدنی و پر طرفدار در جهان است که در کالیفرنیا واقع است. در این پارک منطقه‌ی‌ ‌ریس‌ترک پلایا در پای کوه‌های پانامینت واقع شده است.

 

 

 

rock (4)

 

 

با این وجود، این منطقه به خاطر صحنه‌ها و مناظر زیبایش معروف و پر طرفدار نیست. بلکه، آنچه که این منطقه را از دیگر مناطق متمایز و خاص کرده است، سنگ‌های رونده آن است که به نام‌های‌دیگری ‌مانند “صخره‌های‌‌رونده” یا “سنگ‌های سرگردان” هم معروف است.

 

 

 

rock (5)

 

 

این امر یک پدیده جغرافیایی کاملا طبیعی است. این سنگ‌های اسرار‌آمیز در سرتاسر کف دریاچه خشک، به‌آرامی ‌از سمتی به سمت دیگر حرکت می‌کنند. خط سیر و ردی که ازخود به‌جا می گذارند، اثبات این حرکت و جابجایی است.

 

 

rock (6)

 

 

تحقیقات بسیاری در این زمینه صورت گرفته است. با این وجود هنوز هیچ دلیل منطقی و علمی برای این پدیده طبیعی بدست نیامده‌است. هیج محرک انسانی یا حیوانی در این حرکت و جابجایی دخالت ندارد.

 

 

rock (10)

 

 

 

 

عده‌ای‌از جغرافی‌دانان گفته‌اند که‌سنگ‌ها توسط بادهای قوی، زمانیکه بارش سنگین باران، زمین خشک و گلی را صاف و لغزنده کرده است، حرکت و جابجا‌ می شوند‌. مانند یک تکه یخ در زمین لیز و صاف.

عده‌ای دیگر این فرضیه را رد کردند. چرا که بر اساس مشاهدات‌، سنگ‌ها در زمان تابستان وقتی درجه حرارت هوا بسیار بالا است، حرکت می‌کنند. حتی سنگ‌ها در این زمان کاملا خشک هستند.

همچنین تحقیقات نشان داده است که این سنگ‌ها هر 2 یا 3 سال یک بار حرکت می کنند. و خط سیرشان به اندازه‌ای ‌عمیق است که مدت 3 تا 4 سال اثرش بر روی زمین خشک و ناهموار باقی‌ می‌ماند.

 

 

 

rock (7)

 

 

 

 

 

آنها ‌خط سیر متفاوتی دارند. یکی مستقیم، دیگری موجی شکل، بعضی‌ها هم خط سیر طولانی‌تری در مقایسه با بقیه دارند. خط سیری که نشان از حرکت آن در سالیان متمادی بین 2 تا 5 سال است.

 

 

 

 

rock (8)

 

 

 

هیچکس تا کنون حرکت‌آنها را به‌چشم ندیده است. حتی سرعت حرکت آنها هنوز مشخص نشده است. رمز ‌و‌ راز‌های این پدیده باشکوه ذهن انسان را سالها به چالش ‌کشانده است. چالشی که شاید هرگز تمامی نداشته باشد.

 

 

 

 

rock (9)

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا