گردشگری

مالدیو کجاست؟

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از گردشگری همراه باشید :

مالدیو،‌ کشوری واقع در اقیانوس هند است که به تازگی روابط سیاسی خود با ایران را در حمایت از عربستان سعودی قطع کرده است. در این مقاله بخوانید این کشور جزیره‌ای کجاست و چه ویژگی‌هایی دارد. با چه نیوز همراه باشید.

مالدیو کشوری جزیره‌ای در اقیانوس هند و در در جنوب غربی هند است. پایتخت مالدیو ماله و جمعیت این کشور ۳۲۸ هزار نفر و واحد پول آن روفیه مالدیو است.

دین رسمی مالدیو اسلام و پیروی از دیگر ادیان در ملا عام ممنوع و قابل پیگرد قانونی است. مالدیو در سال ۱۹۶۵ از بریتانیا مستقل شد.

مالدیو هم از نظر جمعیت و هم مساحت کوچک‌ترین کشور قاره آسیا است. زمین‌های این کشور به طور میانگین ۱٫۵ متر از سطح دریا ارتفاع دارند و بنابر این کم‌ارتفاع‌ترین کشور جهان به‌شمار می‌آید. بلندترین نقطه این کشور تنها ۲٫۴ متر ارتفاع دارد. ماله، پایتخت مالدیو ۱۰۴ هزار نفر جمعیت دارد و به طور سنتی محل اقامت شاه و تاج‌گذاری‌ها بود.

شهرت مالدیو و آب‌های فیروزه‌ای رنگی که تمام جزایر آن را در برگرفته‌اند، به دلیل وجود امکانات زیاد برای غواصی زیر آب در کلاس جهانی و هتل‌های آبی است که از ویلاهای کاملا اختصاصی تشکیل شده‌اند. این ویلاها یا از طریق اسکله‌های چوبی مخصوصی به ساحل متصل هستند و یا حتی به صورت شناور ساخته شده و توسعه پیدا کرده‌اند. آب‌وهوای خوب، ساواحلی با شن‌های سفید، درختان نخل، روز‌های گرم و آفتابی، و مکان‌های مناسب برای غواصی، همه و همه از جذابیت‌هایی است که ما را به سمت دیدن مالدیو سوق می‌دهد.

مالدیو کجاست؟
مالدیو

این کشور که هم از نظر جمعیت و هم مساحت کوچک‌ترین کشور آسیا محسوب می‌شود، کم ارتفاع ترین کشور جهان نیز به شمار می‌رود به گونه‌ای که بلندترین نقطه‌ی این کشور از دریا فقط ۴/۲ متر ارتفاع دارد

مالدیو که در تمام طول سال، آفتابی، گرم و شرجی است عموما در ماه آوریل گرم‌ترین و در ماه دسامبر سردترین روزهای خود را سپری می‌کند. فصل بارندگی نیز از ماه می تا سپتامبر است. زبان ملی مالدیو، دیوهی (Dhivehi) نام دارد اما زبان انگلیسی به طور گسترده‌ای در این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مالدیو کجاست
ماله، پایتخت مالدیو

ورود به این کشور عمدتا از طریق فرودگاه بین‌المللی ماله صورت می‌گیرد و جابجایی در خود ماله (مرکز مالدیو)  نیز از سه طریق : قایق ، تاکسی هوایی و قایق‌های بادبانی خصوصی انجام می‌پذیرد. 


منبع:
http://www.kojaro.com/2016/5/18/119132/where-is-maldives/


بازدید: 13

شبکه های اجتماعی:



Bookmark and Share

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا