ماورای طبیعت

پایان دنیا نوستراداموس

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از ماورای طبیعت همراه باشید :

Nostradamus-end-of-the-world

پیش بینی های نوستراداموس

این شاعر فرانسوی در قرن 16 میلادی، شروع به نگارش اشعاری کرد که در آن به پیشگویی اتفاقات آینده جهان پرداخت.

بر اساس پیشگویی های این شاعر شهیر، تاکنون فیلم ها و کتاب های مختلفی نیز ساخته شده است.طرفداران نوستراداموس بر این باورند که وی تاکنون انقلاب فرانسه، بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی در ژاپن، جنگ های جهانی و حتی حادثه یازده سپتامبر در آمریکا را هم پیش بینی کرده است.

مطابق پیش بینی های نوستراداموس، هر دو هزار سال یکبار، سیاره های منظومه های شمسی دچار بی نظمی می شوند و 12 سال بعد از این حوادث غیر طبیعی (مصادف با سال 2012) جهان به کام مرگ فرو می رفت.

البته ذکر این نکته ضروری است که پیشگویی های این شاعر، کاملا به صورت رمز گونه و پرابهام است؛ به گونه ای که از هر جمله آن، می توان چندین تعبیر مختلف استنباط کرد.

همین خصیصه چند پهلو بودن پیشگویی های نوستراداموس، موجب شده است که پیروانش بتوانند هر حادثه مهم جهان را به هر نحوی که شده، به پیشگویی های این نویسنده نسبت دهند.در هر حال، با وجود تمام اغراق ها و لفاظی های طرفداران نوستراداموس،خود این شاعر، پیشگو بودنش را رد می کند و در کتاب مقدمه سزار، به صراحت می گوید: من آنقدر احمق نیستم که وانمود کنم پیشگو هستم!

 

افسانه تقویم مایاها

مایاها، قومی باستانی بودند که در قرن 9 میلادی در حوالی مکزیک امروز زندگی می کردند. بر اساس تقویم این قوم، چرخه گردش پنج هزار و 126 ساله جهان در تاریخ 21 دسامبر سال 2012 میلادی متوقف گشته و جهان نابود می شد!

پیروان این آینده گویی بر این اعتقاد بودند که جهان هر پنج هزار سال یکبار، پوست اندازی می کند و در نتیجه انسان های جدیدی بر روی کره زمین زندگی خواهند کرد.

تقویم مایاها، بیشتر از آن که بر پایه علم و منطق باشد، عمدتا از تصورات ذهنی و باورهای مذهبی آنان نشات گرفته است.حتی همین حالا هم بین باستان شناسان مایایی بر سر فرضیه انقراض جهان، تفاوت دیدگاه اساسی وجود دارد. به گونه ای که برخی از باستان شناسان طرفدار این تقویم، از پایان جهان در 6 هزار سال آینده خبر می دهند.

گرچه رهبران مایایی برای نفوذ بر مردم عصر خود و مطیع کردن آنان، نیاز به پیشگویی ها و ترساندن آن ها از حوادث آینده داشتند، اما گویا برخی از مردم نسل های آتی، این سیاست و ترفند استثماری مایاها را خیلی جدی گرفتند و به پیشگویی های پوشالی این تقویم ها اعتماد کردند.

 

تاریخ و نوستراداموس

نکته دیگر که ظاهرا از نظر برخی از رواج دهندگان پایان جهان نادیده گرفته شد اینجاست که اصلا وجه بارز و متمایز رباعیات و اشعار نوستراداموس که پیشگویی هایش را با آنها مکتوب کرده است، اینجاست که هیچ تاریخی برای آنها ذکر نشده است.

تمامی نوشته ها تا حد زیادی مبهم و مخدوش و بدون تاریخ هستند، این هم یک شگرد ماهرانه است برای آنکه بتوان هر رخدادی را که با سلیقه مخاطب جور در می آید جای پیشگویی، آقای پیشگو گذاشت!

حال این افراد دور اندیش و مترجمان توانا و سکه بازان فروش اینترنتی هنر هفتم توانستند از دل نوشته های نوسترداموس تاریخ دقیق سال 2012 را استخراج کنند خود بحث پیچیده ای است.
احتمالا به اندازه کافی مستندات در مورد کذب بودن ادعاهای نوستراداموس ارایه شده و زمان است که به دومین دروغ شاخدار بپردازیم!
هیچ رخداد بدی در سال 2012 پیش بینی نمی شد. از نگاه علمی زمین ما لااقل تا 4 میلیارد سال دیگر می تواند عمر کند، هیچ دانشمندی در جهان هشداری در خصوص تهدیدی برای سال 2012 نداده است!

بله سال 2012 سالهاست به پایان رسیده و زمین همچنان استوار است…

اما به واقع اگر نوستراداموس نیز پایان دنیا را پیش بینی کرده باشد، نمی توان آن رمزنگاری پیچیده نوشته هایش را به راحتی باز نمود و خواند

نظر شما چیست؟

– پورتال آسمونی Asemooni.com

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا