دسر،شیرینی،مربا،نوشیدنی

اسموتیِ مقوی برای سلامت پوست و مو

[ad_1]

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از آموزش شیرینی پزی همراه باشید :

انبه برای تقویت مو فوق‌العاده است زیرا حاوی ویتامین A یعنی ماده مغذی مورد نیاز در تامین چربی پوست بوده که رطوبت موها را نیز تامین می‌کند. همچنین ویتامین A برای رشد نسوج بدن از جمله پوست و مو حیاتی است.

وب‌سایت سوران:

مواد لازم:

  • انبه (خرد شده) 2 فنجان
  • عسل 1 ق غ
  • یخ مقداری
  • چای سبز 1 فنجان
  • زنجبیل (تازه / خرد شده) 1/2 ق
اسموتی انبه و چای سبز

طرز تهیه:

همه مواد به جز یخ را در مخلوط کن ریخته تا کاملا صاف و یک دست شود. سپس در لیوان مورد نظر یخ میریزیم و سرو میکنیم.

تاثیر انبه در سلامت پوست و مو:

انبه برای تقویت مو فوق‌العاده است زیرا حاوی ویتامین A یعنی ماده مغذی مورد نیاز در تامین چربی پوست بوده که رطوبت موها را نیز تامین می‌کند. همچنین ویتامین A برای رشد نسوج بدن از جمله پوست و مو حیاتیست.

اسموتی انبه و چای سبز

جذب ویتامین C کافی که با ۱ فنجان انبه در روز تامین می‌شود، از ملزومات تولید و حفظ کلاژن‌ که ساختار پوست و مو را شکل می‌دهد، محسوب می‌شود.

تاثیر چای سبز در سلامت پوست و مو:

چای سبز بالقوه تاثیرات مفیدی همچون ضد سرطان وخواص انتی اکسیدانی رابواسطه ی وجود epigallocatechin3-gallate(EGCG) یک جزاصلی سازنده پلی فنول ها دارد . اخیرا گزارش شده که EGCG ممکن است درجلوگیری یا درمان ریزش مو هورمونی به واسطه ممانعت انتخابی فعالیت 5-alpha-reductase مفید باشد.EGCG که ماده ی فعال چای سبز می باشد بطور مشخصی باعث طولانی شدن عمر فولیکول های مو در محیط خارج سلول می شود.

اسموتی انبه و چای سبز

در واقع باوربراین است که انتی اکیدان های چای سبز می توانند به کاهش بیماری های مو مانند ریزش مو کمک کنند. 5-alpha-reductaseانزیمی است که تستوستروت ازاد را به دی هیدرو کسی تستوسترون dihydrotestosterone(DHT) تبدیل می کند ،که DHT ازفاکتورهای متعدد الگوی طاسی در زنان می باشد. چای سبز محرک گردش خون سالم است که ی تواند مستقیما برای فولیکول های مو بواسطه ی تغذیه واکسیژن رسانی به انها مفید نشان می دهند که چای سبز همچنین برای پوست سر مفید است.

چای سبز و پوست:

آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز، سلول های پوست را در مقابل آسیب ها به ویژه رادیکال های آزاد، یکی از عوامل ایجاد سرطان و افتادگی و آسیب به پوست، محافظت می کنند. به این ترتیب چای سبز مانع از بروز سرطان، افتادگی و چروک خوردن پوست به ویژه پوست صورت می شود.


منبع:
http://www.bartarinha.ir/fa/news/324756/اسموتیِ-مقوی-برای-سلامت-پوست-و-مو

[ad_2]

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای شیرینی پزی

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا