گردشگری

دیدنی‌های سنگاپور؛ کشور آسمان خراش‌ها

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از گردشگری همراه باشید :

هفته نامه اوقات خوش: سنگاپور کوچکترین کشور جنوب شرقی آسیاست با این حال از مدرن ترین پایتخت های آسیاست و یکی از لوکس ترین و گران ترین شهرهای شرق آسیا به شمار می آید. این کشور از مراکز بزرگ داد و ستد در جهان محسوب می شود. ساختمان های بلند که اکثرا به رنگ روشن هستند و توازن مدل و ارتفاع آنها باعث شده که تصویر زیبایی از این شهر ایجاد شود.

فرهنگ غنی، یکی از ویژگی های این کشور به شمار می رود. غذاهای الهام بخش، معماری های عالی و جاذبه های گردشگری بسیار زیاد دلایلی هستند که سبب می شوند سالانه گردشگران زیادی به این کشور سفر کنند.

کشور آسمان خراش ها

یکی از دلایل مهم جذب گردشگران، سواحل زیبای سنگاپور با امکانات رفاهی بسیار مناسب آن است. سواحل تمیز و با کیفیت این شهر اوقات خوشی را برای طرفداران آب و آفتاب فراهم کرده است. جمعیت شهر سنگاپور حدود 3.8 میلیون نفر است که اقوامی از نژادهای چینی، مالایایی و هندی و ادیان مختلف بودایی، مسلمان، مسیحی و غیره آن را تشکیل می دهند که به زبان های چینی، مالایی، تامیل و انگلیسی صحبت می کنند.

واحد پول سنگاپور دلار سنگاپور است. هر 100 دلار آمریکا تقریبا 125 دلار سنگاپور می شود. ساعت سنگاپور با تهران در حدود 3.5 ساعت فاصله زمانی دارد و فاصله هوایی آن نیز بر پایه 6.5 ساعت محاسبه می شود. فرودگاه اصلی شهر سنگاپور «چانگی» نام دارد.

آب و هوا و وقت سفر

سنگاپور به خاطر نزدیکی به خط استوا، هوای گرم و مرطوبی دارد و دمایش هیچ وقت پایین تر از 20 درجه سانتیگراد نمی آید.

کشور آسمان خراش ها

دمای تابستان و زمستانش هم آنقدری با هم فرق ندارند؛ ماه های زمستان، باران زیادی می بارد و به همین خاطر، دمای هوا کمی پایین تر است اما نه آنقدر که روی صنعت توریسم کشور تاثیر خاصی بگذارد.

شلوغ ترین وقت سال در سنگاپور، زمان تعطیلات مدارس است و برخی از جشنواره های مهم بین المللی.

حمل و نقل

فرودگاه چانگی سنگاپور، یکی از بزرگترین و گران ترین فرودگاه های این کشور است که موفق به کسب جایزه بهترین فرودگاه جهان نیز شده است. استفاده از تاکسی و مترو متداول ترین روش برای جابجایی در شهر سنگاپور است. تاکسی ها در سنگاپور متنوع هستند و همگی آنها از تاکسی متر استفاده می کنند.

 بر اساس نوع اتومبیل، کرایه تاکسی ها متفاوت است. تاکسی ها حق ندارند هر جای خیابان نگه دارند و باید در مکان های خاصی نگه دارند. می توانید برای عبور و مرور از مترو استفاده کنید و هزینه آن برای هر نفر حدود 1.5 تا 2 دلار است.

کشور آسمان خراش ها



قوانین سنگاپور

معمولا به هر شهر و کشوری که می روید باید به قوانین آن کشور احترام بگذارید. در سنگاپور قوانین برای همه یکسان است. هیچ فرقی نمی کند، ایرانی باشید یا آمریکایی یا اهل سنگاپور، همه در برابر قانون مساوی اند.

در اتوبوس خوردن و آشامیدن ممنوع است.

پرت کردن آب دهان به بیرون ممنوع است. اگر پلیس ببیند یا کسی شکایت کند، جریمه بالایی دارد.

کشور آسمان خراش ها

سیگار کشیدن در مکان های عمومی ممنوع است.

اگر چراغی برای تاکسی سبز است به هیچ عنوان از آن عبور نکنید حتی اگر خیلی عجله دارید و اگر عبور کردید مساوی میشه با مرگ 100 دردی چون راننده ها وقتی چراغ شان قرمز است بدون هیچ بوق و سروصدایی ترمز می کنند و وقتی چراغ سبز می شود به دلیل مدل بالا بودن تاکسی ها و خوب بودن خیابان ها و مطمئن شدن راننده از این که همه به چراغ احترام می گذارند، پا روی گاز می گذارند و … پس مراقب باشید.

قیمت تور سنگاپور

اغلب آژانس های ایران، تور سنگاپور را به صورت ترکیبی برگزار می کنند. به این شکل که در یک تور یک هفته ای، سه یا چهار روز را به سنگاپور اختصاص می دهند و سه یا چهار روز دیگر را به مقصد دومی مانند مالزی و تایلند و اندونزی. بر این اساس متقاضیان سفر به سنگاپور به همراه این کشور، به مقاصدی مانند کوالالامپور، پوکت و بالی می روند. بر این اساس، بسته به مقصد دوم، درجه هتل و نوع پرواز، یک تور یک هفته ای ترکیبی در شرایط کنونی بین 2 میلیون و 500 هزار تا 4 میلیون و 500 هزار تومان برای هر فرد در یک اتاق دو تخته هزینه دارد.

خرید در سنگاپور

اگر خواستید از سنگاپور خرید کنید یک مرکز خرید خیلی بزرگ و 24 ساعته در سنگاپور هست به نام مصطفی سنتر (Mustafa Centre) که در خیابان سارانگون واقع شده (Sarangoon Road) است.

کشور آسمان خراش ها

یکی دیگر از مراکز خرید خیلی بزرگ و شیک و مهم در سنگاپور ویوسیتی است که در جزیره سنتوسا هست ولی قیمت هایش سرسام آور است اما دیدنش خالی از لطف نیست.

غذاهای سنگاپور

بسیاری از ساکنان سنگاپور، آدم های خوش اشتهایی هستند که از غذا خوردن لذت فراوان می برند. غذاهای چینی، هندی، مالایی، ژاپنی، تایلندی، ایتالیایی، فرانسوی و آمریکایی به وفور در سنگاپور پیدا می شوند و تقریبا هر غذایی که هوس کرده باشید را می توانید به راحتی پیدا کرده و سفارش دهید.

این کشور غذاهای بسیار لذیذی نیز دارد که امتحان آنها خالی از لطف نیست.

کشور آسمان خراش ها

1- کاری سر ماهی: این غذا از سر ماهی سرخو، سبزیجات تازه، بامیه و بادمجان تشکیل شده است. سر مهی، به آرامی در کاری آغشته به سبزیجات پخته می شود و معمولا با نان یا برنج خورده می شود.

2- کیک هویج سرخ شده: در واقع در این کیک هویج وجود ندارد بلکه با آرد برنج بخارپز شده و با ترب ژاپنی رنده شده پخته می شود. این غذا بسیار پرطرفدار و رایج است و به راحتی درست می شود.

3- چای دنده: در این غذا نیز چای وجود ندارد. دنده هایی که پر از گوشت است، ساعت ها جوش می خورد و ادویه ها و فلفل های مختلف به آن اضافه می شود. این غذا به عنوان نوعی سوپ خورده می شود.

4- تست کایا (مربی نارگیل): این غذا در سنگاپور نوعی اسنک یا میان وعده تلقی یا اینکه در صبحانه خورده می شود.

کایا، شکر، کادی (میوه ای شبیه آناناس)، شیر نارگیل و تخم مرغ با هم ترکیب می شود و سپس در میان تست قرار می گیرد و با قهوه و چای خورده می شود.

5- آبمیوه نیشکر: این نوشیدنی پرطرفدار در اکثر رستوران های سنگاپور سرو می شود. نیشکر را تحت فشار قرار می دهند تا آب آن گرفته شود.

6- زی چار: زی چار یکی دیگر از غذاهای بومی سنگاپور است که در غرفه چینی ها یافت می شود. این غذا نسبت به سایر غذاهای بومی سنگاپور، مقرون به صرفه است و اکثر رستوران های چینی آن را طبخ می کنند. زی چار ترکیبی از محصولات گوشتی است که در آن دنده گوشت، سبزیجات معطر، رشته فرنگی و برنج ریخته می شود.

طعم حقیقی غذاهای چند ملیتی و محلی سنگاپور را در این رستوران ها بچشید:

– Republic Food در جاده Orchard

کشور آسمان خراش ها

– Food Street در خیابان Chinatown, Smith

– بازار جشن های Lau Pa Sat خیابان Boon Tat

– بازار غذاهای Marwell در جاده Marwell

– Makansutra Gluttons Bay در خیابان Raffles Straits Kitchen در خیابان ایستگاه مترو Orchard

کشور آسمان خراش ها



غذاهای دریایی

سنگاپور را به عنوان بهشت غذاهای دریایی می شناسند. این جزیره از نعمت های دریایی بسیاری بهره می برد که با تلاش ماهیگیران بومی و بازارهای محلی به استفاده می رسد. جدا از خرچنگ تند و خرچنگ فلفل سیاه، غذاهای پرطرفدار دیگر محلی شامل ماهی خاردار بخارپز شده یا سرخ شده یا روش های دیگر، میگوی مست، آبالون بخارپز شده، خرچنگ Sashimi، سفره ماهی کباب شده و سایر غذاها می باشند. رستوران های زیادی در اطراف جزیره وجود دارند که در آنها می توانید این غذاها را امتحان کنید.

کشور آسمان خراش ها

در این رستوران ها از غذاها لذت ببرید:

– Jump Sea Food, Riverside Point شماره 30 جاده Merchand

– رستوران غذاهای دریایی Long Beach شماره 1202 ساحل شرقی Park Way

کشور آسمان خراش ها

– رستوران غذاهای دریایی No Signboard بلوار Raffle بازار Esplanda

– رستوران غذاهای دریایی Quayside جاده River Valley

کشور آسمان خراش ها

– رستوران غذاهای دریایی Red House شماره 1202 ساحل شرقی Park Way


منبع:
http://www.bartarinha.ir/fa/news/316840/دیدنی‌های-سنگاپور-کشور-آسمان-خراش‌ها

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا