نقد خودرو

MVM 315 جدید ، دوراهی بین خودروی ایرانی و خارجی

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از نقد خودرو همراه باشید :

MVM 315جدید دارای 52 تغییر و ارتقا است. تغییراتی که از نمای ظاهری تا داخل کابین را در برمی‌گیرد. در طراحی قسمت جلو، سپر، در موتور، چراغ‌های جلو، مه‌شکن و جلوپنجره نیز تغییر کرده.

مجله تخت گاز: MVM 315جدید دارای 52 تغییر و ارتقا است. تغییراتی که از نمای ظاهری تا داخل کابین را در برمی‌گیرد. در طراحی قسمت جلو، سپر، در موتور، چراغ‌های جلو، مه‌شکن و جلوپنجره نیز تغییر کرده. هواکش زیر جلوپنجره به صورت یک‌تکه طراحی شده است. چراغ‌ها نیز با حالتی تهاجمی‌تر طراحی شده‌اند که لنزهای LED نیز به آن اضافه شده است. در نمای جانبی رینگ‌های 15اینچی و خط صاف کشیده شده روی درها نیز از جمله تغییرات این قسمت به حساب می‌آید. این خطوط و طراحی ساده حس یکنواختی طرح خودرو را کاهش داده است.

MVM 315 جدید ، دوراهی بین خودروی ایرانی و خارجی

ضمن آنکه در 315جدید فاصله بین دومحور جلو و عقب افزایش یافته و به عدد 2527 میلی‌متر رسیده. همانند قسمت جلو، می‌توان گفت که طراحی قسمت عقب نیز جوان‌پسند و بهتر است. البته استفاده از خط و خطوط شکسته و منحنی حتی در سپر، تأثیر بسزایی در هرچه زیباتر نشان دادن این قسمت دارد. صندوق‌بار دارای برجستگی کوچکی در انتهای خود است و طرفین آن را چراغ‌های کشیده پوشانده. چراغ‌هایی که می‌توان گفت نسبت به مدل قبلی از طراحی به‌روزتری بهره‌مند هستند. در مورد طراحی ظاهری MVM 315جدید باید گفت، طراحان خودرویی تهاجمی‌تر و جذاب‌ را به‌وجود آورده‌اند. دقیقا برخلاف نسخه قبلی که از طرحی ساده و در عین حال یکنواخت بهره‌مند بود.

بررسی فنی:

دنده1 را درگیر کرده و رانندگی در مسیری خلوت و صاف آغاز می‌کنیم. ضریب دنده‌ها کوتاه است. چرخش تند و سریع عقربه دور موتور به سبب نهایت فشار روی پدال گاز بسیار جلب توجه می‌کند. اما عبور دور موتور از 4هزار دور بردقیقه چندان جالب نیست. تازه متوجه می‌شوید که قبل از هرچیز این خودرو نیازمند یک عایق‌بندی مناسب است. این عایق‌بندی سبب کاهش ورود صدای پیشرانه به کابین می‌شود. البته این موضوع همان‌طور که اشاره شد تنها پس از عبور دور موتور از 4000دور بردقیقه اتفاق می‌افتد.

MVM 315 جدید ، دوراهی بین خودروی ایرانی و خارجی

شتاب خودرو باتوجه به ضریب دنده کوتاه چندان نسبت به رقبا حرفی برای گفتن ندارد. با این وجود برای کنترل و متوقف کردن 315جدید با وزن 1210 کیلوگرمی باید کمی با پدال ترمز صمیمی‌تر برخورد کنید تا هوایتان را داشته باشد. البته وجود سیستم‌های ترمز ABS و EBD را نیز باید به عنوان تجهیزات ایمنی خودرو برشمرد که به کمکتان خواهد آمد. پیشرانه 1.5لیتری این خودرو 107 اسب بخار قدرت در 6000دور بردقیقه و در 3000الی 4500 دور بردقیقه گشتاوری معادل 140 نیوتن‌متر تولید می‌کند و اگر تایرهای خوبی زیر 315 قرار دهید و شرایط رانندگی ایده‌آلی را داشته باشید شاید بتوانید به حداکثر سرعت خودرو یعنی 170کیلومتر در ساعت دست پیدا کنید.

اما برای راحتی درکابین هم که شده حتماً در انتخاب تایرها تجدید نظر کنید. شاید هم صندلی‌ها برایتان چندان راحت نباشد و به خوبی شما را در برنگیرد. اما با بستن کمربند ایمنی این موضوع تا حد قابل قبول برطرف خواهد شد.

رقبای داخلی  و خارجی

 Jac Tojoy

  Geely EC-7

  206

 پیشنهاد نهایی

درکل 315 جدید را می‌توان رقیب خوبی در کلاس خود به حساب آوریم. جایی که پژو  و JAC در آن نیز حضور دارند. اگر خودرویی مناسب برای شهر و کم‌مصرف می‌خواهید می‌توانید روی 315جدید حساب بازکنید. قابلیت های درون شهری آن می تواند تا حد زیادی رضایت شما را جلب کند.


منبع:
http://www.bartarinha.ir/fa/news/244164/mvm-315-جدید-دوراهی-بین-خودروی-ایرانی-و-خارجی

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا