نقد خودرو

بررسی خودروی برقی Tesla S 70D 2015

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از نقد خودرو همراه باشید :

 

بررسی اتومبیل تسلا

بررسی مختصر اتومبیل برقی Tesla S 70D 2015

 

مقدمه

کمپانی تسلا موتورز (Tesla Motors) که یک شرکت طراح و تولید کننده‌های خودروهای برقی در ایالات متحده‌ی آمریکا است به تازگی از جایگزین خودرویTesla S60 خویش با نام اختصاصی Tesla S 70D رونمایی کرده بود. ممکن است برخی از شما عزیزان با خودروهای الکتریکی چندان آشنایی نداشته باشید، از این‌رو ارائه‌ی توضیحات مختصری در رابطه با این اتومبیل‌ها چندان خالی از لطف نخواهد بود.

خودروهای برقی با الکتریکی اتومبیل‌هایی هستند که به منظور تولید انرژی محرکه به جای موتور درون‌سوز و احتراق داخلی از باتری استفاده می‌کنند. ازعمده‌ترین مزایایخودروهایبرقیمی‌توانبه مواردی همچونکاهشآلودگیهوا و محیط‌زیست،کاهش میزان تولیدگازهایگلخانه‌ایوکاهشوابستگیبهنفتاشارهداشت. ما در این مقاله قصد داریم که خودروی برقی S 70D 2015 کمپانی تسلا موتور را با نگاهی دقیق‌تر و درعین‌حال مختصر مورد بررسی قرار دهیم.

بررسی اتومبیل تسلا

مشخصات کلی

  • برند تولید کننده: تسلا موتور (Tesla Motors)
  • مدل:S 70D 2015
  • نوع و سبک خودرو: هاچ بک چهار درچهارچرخ محرک پنج سرنشین
  • سیستم مولد قدرت: موتور الکتریکی دوبل در دو محو جلو و عقب با توان تولید قدرت مجموع 329 اسب بخار و گشتاور 550 نیوتن متر
  • مشخصات موتور محور جلو: موتور AC با توان تولید قدرت 257 اسب بخار و گشتاور 275 نیوتن متر
  • مشخصات موتور محور عقب: موتور AC با توان تولید قدرت 257 اسب بخار و قدرت 275 نیوتن متر
  • مشخصات باتری: باتری لیتیوم یونی با توان 70 کیلو وات‌ساعت
  • سیستم انتقال قدرت: یک مرحله‌ای
  • طول بدنه‌ی اتومبیل: 4.98 متر
  • عرض بدنه‌ی اتومبیل: 1.96 متر
  • ارتفاع: 1.43 متر
  • وزن نهایی: 2090 کیلوگرم
  • شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت: 5.1 ثانیه
  • سرعت نهایی: 225 کیلومتر بر ساعت
  • مسافت قابل طی کردن به ازای هر بار شارژ باتری: 443 کیلومتر 

طراحی و ظاهر

طراحی و ظاهر خودروی الکتریکی Tesla S 70D 2015 به شیوه‌ای بسیار دقیق و زیبا انجام شده است. این اتومبیل برقی از نوع چهارچرخ محرک و با دو موتور الکتریکی در دو محور جلو و عقب خویش طراحی شده. سبک ساخت خودرو از نوع هاچ بک با ظرفیت پنج سرنشین است. کمپانی تسلا یک صندوق بسیار کوچک را در بخش جلویی این خودرو طراحی کرده که ظرفیت بسیار ناچیزی را به همراه خواهد داشت.

بررسی اتومبیل تسلا

اتومبیل برقی Tesla S 70D 2015 ابعادی برابر با 1.43*1.96*4.98 متر داشته و وزن نهایی آن معادل با 2090 کیلوگرم است. این اتومبیل از باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 70 کیلو وات‌ساعت بهره می‌برد که به موجب یک بار فول شارژ شدن خویش قادر به پیمودن مسافتی در حدود 443 کیلومتر خواهد بود.

بررسی اتومبیل تسلا

تسلا موتور اتومبیل S 70D 2015 خود را از نظر ظاهری نیز فوق‌العاده طراحی کرده است. با نگاه کردن به این خودرو جنبه‌های طراحی زیبا و دلپذیر آن قابل ملاحظه خواهند بود. همچنین این خودرو از نظر تنوع رنگی هم یک اتومبیل متنوع به شمار می‌رود. علیرغم اینکه خودرو به سبک هاچ بک طراحی شده برخلاف اغلب اتومبیل‌های این سبکی نمای پشت آن چندان ناامیدکننده نبوده و چراغ‌های جذاب آن ظاهری منحصر به فرد را به این خودروی برقی بخشیده‌اند.

بررسی اتومبیل تسلا

فضای داخلی و اتاق این خودرو هم طراحی شیک، کم‌نظیر و جالب‌توجهی را به همراه دارد. صندلی‌های چرمی سوپر لوکس و کاملا راحتی و قابل تنظیم، مونیتور بزرگ تعبیه شده در بخش میانی کنسول جلویی اتاق خودرو، پنل الکترونیکی مربوط به نمایش اطلاعات سرعت، میزان مصرف سوخت و… پیش روی راننده و سایر امکانات الکتریکی و پیشرفته‌ی ارائه شده در این خودرو از دیگر جنبه‌های طراحی فوق‌العاده‌ی آن به شمار می‌روند.

بررسی اتومبیل تسلا

سیستم مولد قدرت

خودرویTesla S60 از موتوری با توان تولید قدرت 380 اسب بخار بهره‌مند بود که شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعتی آن خودرو را به 5.9 ثانیه رسانده بود. همچنین در طراحی آن خودرو از سیستم دیفرانسیل عقب استفاده شده بود؛ اما Tesla S 70D 2015 از سیستم انتقال قدرت متفاوتی بهره‌مند است. در طراحی این اتومبیل از دو موتور الکتریکی مجزا در محورهای جلو و عقب خودرو استفاده شده که هر یک از آن‌ها قادر به تولید قدرتی معادل با 257 اسب بخار و گشتاوری برابر با 275 نیوتن متر خواهند بود. بدین سبب قدرت نهایی تولید شده توسط دو موتور و سیستم مولد قدرت این خودرو به چیزی در حدود 329 اسب بخار و گشتاور نهایی آن به 550 نیوتن متر خواهد رسید.

بررسی اتومبیل تسلا

تسلا موتور در این اتومبیل از سیستم انتقال قدرت تک مرحله‌ای استفاده کرده که جزئیات چندان زیادی در رابطه با نحوه‌ی عملکرد آن ارائه نشده. به طور کلی به موجب بهره‌گیری این سیستم انتقال قدرت در کنار موتورهای الکتریکی این خودرو سرعت نهایی آن به 225 کیلومتر بر ساعت و شتاب 0 الی 100 کیلومتر بر ساعتی آن 5.1 ثانیه رسیده است؛ بنابراین به نظر می‌رسد که تسلا موتور در طراحی اتومبیل Tesla S D70 2015 بیشتر بر روی جنبه‌های سرعتی و شتاب گیری خودرو متمرکزشده است.

قابلیت فرمان‌پذیری یا هندلینگ

بررسی‌های انجام شده توسط منبع قابل اطمینان caranddriver.com نشان داده که قابلیت فرمان‌پذیری یا اصطلاحا هندلینگ اتومبیل Tesla S 70D 2015 نیز در نوع خود مطلوب بوده و می‌تواند تجربه‌ای مناسب را برای شما به همراه داشته باشد؛ بنابراین این خودروی برقی در جاده‌های پر پیچ‌وخم نیز قادر به ارائه‌ی عملکردی قابل‌قبول برای راننده و سرنشینان خواهد بود.

بررسی اتومبیل تسلا

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به طور کاملا خلاصه به بررسی برخی از جنبه‌های طراحی و عملکردی اتومبیل Tesla S 70D 2015 پرداختیم. این اتومبیل برقی از نظر قدرت عملکرد اتومبیلی فوق‌العاده به شمار می‌رود و همچنین از ظاهر و طراحی بسیار مناسبی نیز بهره‌مند است. ما در ادامه به جنبه‌های عملکردی این اتومبیل با در نظر گرفتن محدودیت‌ها و شرایط مربوط به خودروهای برقی و الکتریکی نمراتی از 0 تا 5 را ارائه خواهیم کرد.

  • طراحی و ظاهر: 4.5
  • سیستم مولد قدرت: 4.75
  • قابلیت فرمان‌پذیری یا هندلینگ: 4.25
  • سیستم انتقال قدرت: 4.25
  • مجموع: 4.43

مترجم: امین رضائیان

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا