دانشمندان

درباره ولادیمیر ژانیبکف_فضانورد

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از بیوگرافی مشاهیر و دانشمندان همراه باشید :

ولادیمیر ژانیبکف,بیوگرافی ولادیمیر ژانیبکف

درباره ولادیمیر ژانیبکف
ولادیمیر ژانیبکف بیست و چهارم اردیبهشت ۱۳۲۱ در شهر اسکندر از استان تاشکند ازبکستان به دنیا آمد. پس از اتمام دوره دبیرستان، به یکی از آموزشگاه‌های نیروی هوایی شوروی رفت و پس از آن در نیروی هوایی ارتش سرخ شوروی سابق مشغول به کار شد. سال ۱۳۴۹ به جرگه فضانوردان پیوست و سال‌ها به عنوان فضانورد ذخیره در طرح سایوز ـ آپولو مشغول به تمرین بود.

او سال ۱۳۵۷ به همراه ماکارف و سوار بر سایوز ـ ۲۷ به سالیوت ـ ۶ سفر کرد و یک هفته در فضا اقامت داشت. او دو بار دیگر به فضا سفر کرد تا این که سرانجام و در ماموریت سایوز ـ تی۱۲ که وی فرماندهی آن را نیز به عهده داشت، به همراه استلانا ساویتسکایا راهپیمایی فضایی کرد.

 

آخرین ماموریت فضایی ژانیبکف فرماندهی سایوز ـ تی۱۳ بود که طی آن، او و فضانورد همکارش، ساوینیخ توانستند ایستگاه فضایی سالیوت ـ ۷ را که سیستم برق آن از کار افتاده بود، تعمیر و دوباره راه‌اندازی کنند.
ولادیمیر ژانیبکف چهارم تیر ماه ۱۳۶۵ از فضانوردی کناره‌گیری کرد. او فضانوردی هنرمند است و به نقاشی علاقه فراوانی دارد. تابلو‌های زیبای ژانیبکف درباره فضا و فضانوردی مسحورکننده است.

منبع:aftabir.com

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از بیوگرافی مشاهیر و دانشمندان

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا