چیدمان و دکوراسیون

سنگ هایی با زیبایی ماندگار برای کف، دیوار و سطح کانتر حمام

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از چیدمان و دکوراسیون همراه باشید :

حمام یکی از فضاهای مرطوب در هر خانه است و انتخاب مصالح آن باید با دقت زیادی صورت گیرد. سنگ یکی از مقاوم ترین مصالح موجود برای دکوراسیون داخلی است که علاوه بر دوام، زیبایی طبیعی آن نیز بر ارزشش می افزاید. هیچ متریالی مانند سنگ طبیعی وجود ندارد. هیچ دو قسمتی از آن شبیه به هم نیست و هیچ متریال دیگر مانند سنگ، گرما و بافت طبیعی به حمام نمی دهد. اگر از این مصالح به خوبی نگهداری شود، می تواند به اندازه ی کل عمر شما دوام داشته باشد.

 

طراحی سنگ برای کف و دیوار حمام,دکوراسیون حمام های مدرن

محبوب ترین گزینه ی انتخاب سنگ برای فضاهای داخلی مجلل بوده است

سنگ مرمر قرن ها بر اساس زیبایی ذاتی اش محبوب ترین گزینه ی انتخاب سنگ برای فضاهای داخلی مجلل بوده است. اما سنگ های مرمر با وجودی که همچنان کلاسیک هستند، جنبه های منفی نیز دارند و تنها گزینه های شما برای انتخاب نیستند. در اینجا ۷ نوع سنگ طبیعی دیگر را به شما معرفی می کنیم که هرکدام از آنها با ویژگی ها و خاصیت هایی که دارند مناسب کف، دیوار و صفحه ی کانتر حمام های شما هستند.

سنگ های مناسب حمام,زیباترین سنگ های حمام

از سنگ های طبیعی تنها برای یک دیوار یا طاقچه ی کوچک استفاده کنید تا هزینه هایتان کاهش یابد

قیمت سنگ های طبیعی بسیار متنوع است، پس قبل از خرید تحقیق کنید. اما اجازه ندهید قیمت بالا شما را از داشتن سنگی که دوست دارید محروم کند. تایل های بزرگتر معمولا ارزان تر از تایل های کوچکتر هستند. هم چنین سعی کنید از سنگ های طبیعی تنها برای یک دیوار یا طاقچه ی کوچک استفاده کنید تا هزینه هایتان کاهش یابد و یک طراحی مقرون به صرفه داشته باشید.

 

طراحی و چیدمان حمام, دکوراسیون و چیدمان حمام

سنگ صابون گزینه ی بسیار عالی برای حمام است چون نیازمند نگهداری بسیار کمی است

سنگ صابون در دکوراسیون حمام
با وجودی که سنگ صابون در حمام ها کمتر استفاده شده، اما در واقع یک گزینه ی بسیار عالی است چون نیازمند نگهداری بسیار کمی است. به بتونه کاری نیاز ندارد؛ فقط به صورت دوره ای اندکی روغن معدنی روی سطح آن بمالید. با گذشت زمان این سنگ با اکسیژن ترکیب می شود و رنگ آن تیره تر و غنی تر می شود.

انواع سنگ مناسب حمام,آشنایی با انواع سنگ

سنگ آهک هم برای دکوراسیون داخلی سنتی و هم دکوراسیون مدرن مناسب است

سنگ آهک در حمام
این سنگ در حالت طبیعی اش بسیار پر منفذ است و برای اجتناب از لکه دار شدن باید بتونه کاری شود. اما به خاطر ظاهر نرم و یکنواخت و رنگ خنثی و گرمش محبوبیت دارد. سنگ آهک هم برای دکوراسیون داخلی سنتی و هم دکوراسیون مدرن مناسب است.

 

دکوراسیون حمام های مدرن, طراحی حمام با سنگ

تراورتن در واقع نوعی سنگ آهک در طیف وسیعی از رنگ های گرم است

سنگ تراورتن در دکوراسیون حمام
تراورتن در واقع نوعی سنگ آهک در طیف وسیعی از رنگ های گرم است. منفذهای عمیق در این سنگ اغلب با دوغاب یا اپوکسی با رنگ مشابه پر می شود تا سطح صاف تری ایجاد کند.

زیباترین سنگ های حمام,طراحی سنگ برای کف و دیوار حمام

سنگ ساختمانی بلژیکی در کنار دوغابی به رنگ متضاد، عالی به نظر می رسد

سنگ ساختمانی بلژیکی با رنگ خاکستری یا مایل به آبی برای حمام
این سنگ نیز نوعی سنگ آهک است اما با زمینه ی خاکستری تیره یا سیاه و رگه های خاکستری، سفید و برنزی رنگ. این سنگ در کنار دوغابی به رنگ متضاد، عالی به نظر می رسد. این متریال با گذشت زمان به آرامی خراشیده می شود، اما این زنگار آن را زیباتر می کند و اندکی روغن زیتون درخشندگی آن را باز می گرداند.

 

طراحی حمام با سنگ, طراحی و چیدمان حمام

سنگ عقیق با رگه های موجود در آن و در طیف وسیعی از رنگ ها ظاهری منحصر به فرد دارد

سنگ عقیق در حمام
این سنگ با رگه های موجود در آن و در طیف وسیعی از رنگ ها ظاهری منحصر به فرد دارد. به دلیل حالت نیمه شفاف سنگ عقیق، طراحان اغلب پشت سطوح و دیوارها را نورپردازی می کنند و به فضا درخشندگی چشم گیری می دهند. این سنگ حساس و ظریف است و نیاز به بتونه گیری دارد.

دکوراسیون و چیدمان حمام,انواع سنگ مناسب حمام

سنگ لوح معمولا در فضاهای داخلی روستیک استفاده می شود

سنگ لوح در دکوراسیون حمام
این سنگ معمولا در فضاهای داخلی روستیک استفاده می شود اما به فضاهای دیگر نیز می خورد. سنگ لوح به خصوص به عنوان کفپوش نیز مناسب است، زیرا به طور طبیعی در برابر لغزش مقاوم است. برای تمیز کردن این نوع سنگ فقط از یک پاک کننده ی ملایم استفاده کنید که باعث سایش سنگ نشود.

زیباترین سنگ های حمام,انواع سنگ مناسب حمام

سنگ ماسه سنگ، بتونه کاری آن به طور متناوب (مثلا سالی دو بار) ضروری است

ماسه سنگ در حمام
این نوع مصالح با یک ظاهر شبیه به چشم انداز کویر، توسط لایه های متراکم شده ی ماسه ایجاد می شود و در انواع رنگ ها موجود است. بتونه کاری آن به طور متناوب (مثلا سالی دو بار) ضروری است، زیرا سطح پر منفذ آن آب و مایعات دیگر را می مکد و منجر به لکه دار شدن یا حتی تاب خوردگی آن می شود.

 

منبع : chidaneh.com

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا