نقد خودرو

خودروی مک لارن 540C Coupe

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از نقد خودرو همراه باشید :

رونمایی کمپانی مک لارن از خودروی 540C Coupe

خودروی مک لارن 540C Coupe

خودروی مک لارن 540C Coupe

خودروی مک لارن 540C Coupe

رونمایی کمپانی مک لارن از خودروی 540C Coupe

کمپانی مک لارن (McLaren) همواره اتومبیل‌هایی فوق‌العاده قدرتمند و سرعتی را طراحی می‌کند که از نظر مهندسی آیرودینامیکی هم خودروهایی فوق‌العاده جالب توجه محسوب می‌شوند. این شرکت طی چند روز گذشته و در “نمایشگاه خودروی شانگهای (Shanghai Auto Show)” به طور رسمی از اتومبیل جدید خود با نام 540C Coupe رونمایی کرد.

این خودرو در آینده از نظر قابلیت‌های سرعتی و سیستمی در نسخه‌های گوناگون و پیشرفته‌تری نیز عرضه خواهد شد و مک لارن مدعی شده که خودروی رونمایی شده در واقع ارزان قیمت‌ترین و به مراتب ضعیف‌ترین نسخه از خودروی 540C Coupe این کمپانی محسوب می‌شود. بااین‌وجود خصوصیات و قابلیت‌ها این خودرو به گونه‌ای است که می‌توان آن را از هر نظر یکی از بهترین و قدرتمندترین خودروهای کوپه‌ی موجود به شمار آورد.

خودروی مک لارن 540C Coupe

خودروی مک لارن 540C Coupe

موتور این اتومبیل یک موتور هشت سیلندر V شکل با ظرفیت 3.8 لیتر و مجهز به توربوشارژر دوگانه است که می‌توانید قدرتی معادل با 533 اسب بخار را تولید نماید. این موضوع منجر شده که شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعتی خودروی 540C Coupe ظرف مدت زمان 3.5 ثانیه قابل دستیابی باشد. همچنین این خودرو ظرف مدت زمان 10.5 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به 200 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. جالب است بدانید که زمان صرف شده به منظور دستیابی به شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعتی این خودرو تنها چیزی در حدود 0.3 ثانیه کمتر از خودروی 570C Coupe مک لارن محسوب می‌شود. سرعت نهایی این خودرو هم برابر با 320 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

خودروی مک لارن 540C Coupe

خودروی مک لارن 540C Coupe

دور موتور نهایی که موتور هشت سیلندر و V شکل خودروی 540C Coupe می‌تواند به آن دست پیدا کند دوری برابر با 7500 دور در دقیقه‌ خواهد بود. شایان ذکر است موتور این اتومبیل به منظور تولید گشتاور 540 نیوتن متری، دور موتور خود را به 3500 الی 6500 دور در دقیقه خواهد رساند. کمپانی مک لارن در طراحی این خودرو از “تکنولوژی تمام خودکار توقف و حرکت ” یا “Start/Stop System” استفاده کرده که به موجب آن موتور درون‌سوز در نظر گرفته شده برای خودرو به طور خودکار و در بازه‌های زمانی دقیق و حساب‌شده‌ای روشن و خاموش خواهد شد و از این طریق میزان مصرف سوخت نهایی خودرو به طرز چشمگیری کاهش می‌باید. بدین سبب میزان مصرف سوخت موتور هشت سیلندر خودروی 540C Coupe مک کارن به ازای هر 100 کیلومتری برابر با 9.2 لیتر خواهد بود.

خودروی مک لارن 540C Coupe

خودروی مک لارن 540C Coupe

مک لارن در طراحی این خودرو از شاسی MonoCell II استفاده کرده که در عین سبک بودن و طراحی آیرودینامیکی فوق‌العاده، کاملا امن و دقیق طراحی شده است. شاسی نوع MonoCell II به کار گرفته شده در این اتومبیل به طور مجزا وزنی معادل با 80 کیلوگرم را به خود اختصاص داده که در نوع خود وزنی فوق‌العاده سبک به شمار می‌رود. همچنین بدنه‌ی این خودرو نیز از آلومینیوم فوق‌العاده مقاوم ساخته‌شده و بدین سبب وزن نهایی خودرو به 1311 کیلوگرم رسیده است.

خودروی مک لارن 540C Coupe

خودروی مک لارن 540C Coupe

مک لارن در طراحی اتومبیل 540C Coupe از تکنولوژی سیستم تعلیق جدیدی نیز بهره گرفته که در آن ترکیبی از میله‌های ضد رول و پایه‌های دوبل اختصاصی و دامپر کاملا مستقل و از نوع تطبیقی در محورهای جلو و عقب این خودرو به کار گرفته شده است. عملکرد این دامپرها به گونه‌ای فوق‌العاده دقیق و حساب‌شده تنظیم و طراحی شده، به گونه‌ای که مک لارن مدعی شده سرنشینان این اتومبیل نسبت به اتومبیل 570C Coupe احساس راحتی بیشتری را خواهند داشت. طراحی اتاق داخلی خودروی 540C Coupe نیز فوق‌العاده جالب توجه بوده و هر فردی را مجذوب خویش خواهد کرد. با مشاهده‌ی اتاق این اتومبیل احساس اسپرت بودن آن کاملا به شما منتقل خواهد شد. کمانی مک لارن تجهیزات، تکنولوژی‌ها و قابلیت‌های فوق‌العاده متنوعی را در اتاق این اتومبیل تعبیه ساخته که هنوز اطلاعات چندان دقیقی در رابطه با آن ارائه نشده است. بر اساس گزارشات به دست آمده خودروی فوق‌العاده شیک، قدرتمند و سرعتی 540C Coupe کمپانی مک لارن با قیمتی در حدود 187675 دلار به فروش خواهد رسید. بااین‌وجود نباید فراموش کنیم که نسخه‌ی معرفی شده از این خودرو بنا به ادعای کمپانی مک لارن ضعیف‌ترین ارزان قیمت‌ترین نسخه از این خودرو محسوب می‌شود.

مترجم: امین رضائیان


منبع:
http://www.bistsotoon.com/p/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D9%85%DA%A9-%D9%84%D8%A7%D8%B1%D9%86-540C-Coupe

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا