نقد خودرو

بررسی خودروی نیسان مورانو 2015 Nissan Muarno

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از نقد خودرو همراه باشید :

بررسی مختصر خودروی نیسان مورانو 2015 (Nissan Muarno 2015)

بررسی خودروی نیسان مورانو 2015 Nissan Muarno

نیسان مورانو

بررسی مختصر خودروی نیسان مورانو 2015 (Nissan Muarno 2015)

مقدمه

کمپانی “Nissan” یا “نیسان ” یکی از شناخته شده‌ترین شرکت‌های ژاپنی فعال در زمینه‌ی خودروسازی به شمار می‌رود که دفتر مرکزی آن در شهر یوکوهامای ژاپن قرار دارد. یکی از خودروهای سبک شاسی بلند و با کیفیت این شرکت ژاپنی اتومبیل “نیسان مورانو ” یا “Nissan Murano” است که از سال 2002 تا کنون به بازارهای داخلی کشور عزیز ما نیز راه یافته است.

اما هم اکنون که در سال 2015 میلادی به سر می‌بریم کمپانی نیسان نیز اتومبیل “نیسان مورانو ” خویش را به روز رسانی کرده و نسخه‌ی جدید این خودرو را با نام اختصاصی “Nissan Murano 2015” به بازار عرضه کرده است. ما در این مقاله قصد داریم که با نگاهی دقیق‌تر و درعین‌حال مختصر به بررسی نسخه‌ی “پلاتینیوم ” یا “Platinium” این خودرو پرداخته و با جنبه‌های طراحی و عملکردی آن بیشتر و بهتر آشنا شویم؛ بنابراین با مجله‌ی همراه باشید.

نیسان مورانو

مشخصات کلی خودرو

  • برند: نیسان (Nissan)
  • مدل: مورانو 2015 پلاتینیوم (Murano 2015 Platinium)
  • سبک خودرو: موتور جلو، شاسی بلند و هاچ بک، 4 در با ظرفیت 5 سرنشین
  • سیستم مولد قدرت: موتور شش سیلندر V شکل میل سوپاپ رو با بدنه‌ای آلومینیومی
  • تعداد سوپاپ: 24 عدد
  • ظرفیت حجمی موتور: 3498 سی‌سی
  • قدرت نهایی موتور: 260 اسب بخار در دور 6000 دور در دقیقه‌ای
  • گشتاور نهایی موتور: 325.5 نیوتن متر در دور 4400 دور در دقیقه‌ای
  • سیستم انتقال قدرت: سیستم متغیر پیوسته خودکار با حالت تعویض دنده‌ی دستی
  • طول خودرو: 4.90 متر
  • عرض خودرو: 1.92 متر
  • ارتفاع خودرو: 1.70 متر
  • وزن نهایی: 1837 کیلوگرم
  • شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت: 6.9 ثانیه
  • سرعت نهایی: 195 کیلومتر بر ساعت
  • مصرف سوخت حداکثر به ازای هر 100 کیلومتر: 10 لیتر 

 

طراحی و ظاهر

نسخه‌ی پلاتینیوم خودروی نیسان مورانو 2015 از نظر ظاهری اتومبیلی فوق‌العاده است. سبک طراحی بدنه‌ی این خودرو از نوع هاچ بک بوده و درعین‌حال اتومبیل از نوع شاسی بلند، موتور جلو، چهار در و پنج سر نشینه انجام شده است. کمپانی نیسان به طور پیش‌فرض در این اتومبیل از چرخ‌های 18 اینچی با رینگ آلومینیوم استفاده کرده و وزن نهایی خودرو به 1837 کیلوگرم خواهد رسید.

نیسان مورانو

نسخه‌ی پلاتینیوم اتومبیل نیسان مورانو 2015 در واقع از هر نظر تکمیل و فوق‌العاده خواهد بود. این خودرو از آپشن‌هایی همچون گرم‌کن آینه بغل و صندلی‌های اتومبیل، کنترل هوا و تهویه‌ی مطبوع خودکار، چراغ‌های جلوی LED، سیستم صوتی فوق‌العاده قدرتمند و فراگیر شامل 9 اسپیکر و 2 ساب‌ووفر، صفحه نمایش 8 اینچی لمسی با قابلیت‌های فوق‌العاده و امکان همگام‌سازی با موبایل و تبلت، سیستم‌های الکتریکی و پیشرفته‌ی داخلی متعدد و … بهره‌مند است. خودروی نیسان مورانو 2015 پلاتینیوم طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با 4.9 متر، 1.92 متر و 1.7 متر را به همراه داشته و در طراحی آن کمتر به جنبه‌های آیرودینامیکی مرتبط با شتاب‌گیری و سرعت توجه شده است.

نیسان مورانو

مورانو 2015 پلاتینیوم فضای داخلی فوق‌العاده شیک، راحت و جذابی را به همراه دارد. سرنشینان خودرو در حین سفر کردن با آن احساس راحتی بی‌نظیری را تجربه می‌کنند. سیستم گرمایشی در نظر گرفته شده در صندلی‌های این خودرو در کنار سیستم تهویه‌ی مطبوع تمام‌خودکار آن در فصل زمستان بیش از پیش منجر به ریلکس شدن سرنشینان خودرو خواهد شد.

نیسان مورانو

 

سیستم مولد قدرت

موتور اتومبیل نیسان مورانو 2015 پلاتینیوم یک موتور شش سیلندر V شکل و از نوع DOHC (میل سوپاپ رو) خواهد بود که در بخش جلویی خودرو قرار گرفته است. این موتور فوق‌العاده قدرتمند از بدنه‌ای تمام آلومینیومی بهره‌مند بوده و برای شش سیلندر آن 24 عدد سوپاپ در نظر گرفته شده است. این موضوع بدان معناست که در هر سیلندر موتور این خودرو از 4 سوپاپ استفاده شده که دو عدد از آن‌ها سوپاپ دود و دو عدد دیگر سوپاپ گاز خواهند بود. این موضوع منجر می‌شود که عملکرد موتور اتومبیل در دو سیکل مکش و تخلیه بهبود یافته و فرآیند چهار زمانه‌ی تولید قدرت به شیوه‌ی مطلوب‌تری انجام گردد.

نیسان مورانو

ظرفیت کلی موتور شش سیلندر و V شکل خودروی نیسان مورانو 2015 پلاتینیوم برابر با 3498 سی‌سی بوده و قدرت نهایی که این موتور قادر به تولید آن است 260 اسب بخار خواهد بود. این قدرت نهایی در دور موتور 6000 دور در دقیقه‌ای قابل دستیابی خواهد بود. همچنین گشتاور نهایی که موتور قدرتمند خودروی مورانو 2015 پلاتینیوم قادر به تولید آن است چیزی در حدود 325.5 نیوتن متر در دور 4400 دور در دقیقه‌ای خواهد بود. شایان ذکر است که بر اساس اطلاعات به دست آمده حداکثر سوخت مصرفی موتور این خودرو به ازای پیمودن هر 10 کیلومتر چیزی در حدود 10 لیتر خواهد بود.

نیسان مورانو

 

سیستم انتقال قدرت

سیستم انتقال قدرت اتومبیل نیسان مورانو 2015 پلاتینیوم از نوع متغیر پیوسته‌ی خودکار است که قابلیت انتقال به وضعیت تعویض دنده‌ی دستی یا “Manual” را نیز به همراه دارد. اتومبیل مورانو 2015 کمپانی نیسان در دو نسخه‌ی متفاوت با قابلیت‌های چهارچرخ محرک و محرک جلو عرضه می‌شود، اما نسخه‌ی پلاتینیوم این اتومبیل از نوع محرک جلو در نظر گرفته شده است.

نیسان مورانو

عملکرد سیستم انتقال قدرت این خودرو در کنار موتور و سیستم مولد قدرت آن منجر شده که مورانو 2015 پلاتینیوم قادر به دستیابی به سرعت نهایی برابر با 195 کیلومتر بر ساعت شده و شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعتی آن به 6.9 ثانیه برسد. همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم طراحی اتومبیل نیسان مورانو بیشتر بر روی جنبه‌های ظاهری، قدرتی، راحتی سرنشینان و همچنین هندلینگ و فرمان‌پذیری خودرو معطوف بوده و جای تعجبی وجود ندارد که این اتومبیل از نظر سرعتی خودرویی درجه‌ی یک محسوب نمی‌شود.

 

هندلینگ و فرمان‌پذیری

فرمان‌پذیری یا اصطلاحا قابلیت هندلینگ اتومبیل مورانو 2015 پلاتینیوم هم از نقاط مثبت طراحی آن به شمار می‌رود. شما در حین رانندگی با این خودرو قادر خواهید بود که در پیچ‌های تند و جاده‌های ناهموار کنترل خودرو را به شیوه‌های بسیار دقیقی حفظ نمایید.

نیسان مورانو

 

نتیجه‌گیری

بدون تردید اتومبیل نیسان مورانو 2015 پلاتینیوم یک خودروی شاسی بلند فوق‌العاده عالی با طراحی ظاهری کم‌نظیر به شمار می‌رود. این اتومبیل هم اکنون در بازارهای داخلی ایالات متحده با قیمتی در حدود 33،000 دلار به فروش می‌رسد و طرفداران بسیار زیادی را نیز به همراه دارد. در ادامه بنا به روال همیشه نمراتی از 0 تا 5 به جنبه‌های طراحی و عملکردی خودروی نیسان مورانو 2015 پلاتینیوم خواهیم داد.

  • طراحی و ظاهر: 5.0
  • سیستم مولد قدرت: 4.5
  • سیستم انتقال قدرت: 4.25
  • قابلیت هندلینگ و فرمان‌پذیری: 4.75
  • مجموع: 4.6

مترجم: امین رضائیان

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا