نقد خودرو

قابل اعتماد ترین خودروها

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از نقد خودرو همراه باشید :

قابل اعتماد ترین خودروها از دید یک فروشنده ماشین

قابل اعتماد ترین خودروها

خودروهای قابل اعتماد

قابل اعتماد ترین خودروها از دید یک فروشنده ماشین

هر کارخانه خودروسازی دوست دارد که خودش را به عنوان بهترین برند معرفی کند. به عنوان مثال کمپانی لکسوس آخرین مدل خود را با عنوان ” مناسب برای تعقیب و گریز و سر سخت ” معرفی می‌کند. یا نامی که بی.ام.دبلیو بر روی یکی از مدل‌های خود با عنوان ” آخرین و جدیدترین مکانیزم رانندگی ” گذاشته است، همه گویای این حقیقت است که تمایل دارند که به عنوان برترین‌ها در نظر گرفته شوند.

اما آیا آن‌ها حقیقت را می‌گویند؟

خودروهای قابل اعتماد

من به مدت 16 سال است که مشغول به کار خرید و فروش ماشین هستم؛ و در این مدت ماشین‌های بسیاری دیده‌ام. هم ماشین‌هایی را دیده‌ام که به قول‌هایشان عمل کرده‌اند و هم ماشین‌هایی را دیده‌ام که ادعای سازنده هایشان دروغی بیش نبوده است. به هر حال در دو سال و نیم گذشته من به همراه نیک لیویرییر که یک آمارگیر است، در حال جمع‌آوری تحقیقی درباره “قابل اطمینان ترین ماشین‌ها ” بوده‌ام.

این ماشین‌ها توسط خریدارانی که از لحاظ شناسایی مشکلات موتوری و کلی خودرو کاملا آموزش دیده هستند، مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته است. ما همچنین تحقیقی درباره مدل‌های جدید انجام داده‌ایم که در آن مشخص می‌شود که آیا این خودروها بعد از یک بازه زمانی دچار مشکل می‌شوند یا نه.

بیشتر مطالعاتی که از نظر کنترل کیفیت به عموم ارائه می‌شود، معمولا به صورت یک آزمایش 90 روزه است و یا بعضی از آن‌ها در بازه‌های زمانی 3 تا 5 سال صورت می‌گیرد؛ و متاسفانه نتیجه این بود که بسیاری از این ماشین‌ها خیلی زودتر از آنچه که تصور می‌شود مشکلات فنی پیدا می‌کند و شروع به هزینه تراشی می‌کنند.

ما تصمیم گرفتیم که در تحقیقاتمان روی یک موضوع تمرکز کنیم و آن این است که آیا برندهای معروف واقعا انتظار مصرف کننده را برآورده می‌کنند؟ یا اینکه فقط در ابتدا وعده و وعید می‌دهند و بعد از مدت کوتاهی خریدارانشان را به دردسر می‌اندازند. ما ده تا از بهترین را لیست کرده‌ایم و در اینجا آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

10. مرسدس بنز

خودروهای قابل اعتماد

مدل‌های معروف و محبوب مرسدس سال‌هاست که مورد استفاده قرار می‌گیرند. مدل‌های مختلف و متنوع که همگی آن‌ها تقریبا یک نوع موتور و یک نوع بدنه را دارند، فقط کمی تغییر میان آن‌ها وجود دارد؛ و مزیت مهم آن این است که توانسته انتظارات خریداران را در طولانی مدت تامین کند و کاملا قابل اطمینان است. البته ناگفته نماند که مرسدس و برند بعدی که آن را معرفی می‌کنیم، بسیار از نظر قابل اطمینان بودن با هم رقابت نزدیکی دارند.

 

9. اسکایون

خودروهای قابل اعتماد

قیمت یک اسکایون معمولی تقریبا نصف قیمت یک مرسدس بنز است و این در حالی است که از نظر بازدهی طولانی مدت و کیفیت کاملا شبیه هم هستند؛ بنابراین پول اضافه‌تر پرداخت کردن، الزام به معنای دریافت خدمات بهتر نیست.

 

8. میتسوبیشی

خودروهای قابل اعتماد

این واقعا تعجب‌آور است. ولی به هر حال میتسوبیشی در ده سال گذشته توانسته بازدهی طولانی مدت خوبی را ارائه دهد؛ و مسئله مهم دیگر این است که طی چند سال اخیر، میتسوبیشی از استفاده از تجهیزات و تکنولوژی‌های تایید نشده و نامرغوب اجتناب کرده است و همین امر باعث پیشی گرفتن او از سایر رقبایش شده است. مدل‌های چهار سیلندر این خودرو کیفیت فوق‌العاده‌ای در طولانی مدت دارند.

 

7. آکورا

خودروهای قابل اعتماد

مدل اخیر هوندا، آکورا الهام گرفته از دو مدل قدیمی تر آکوا آر.اس.ایکس و آکواتی. اس.ایکس می باشد که هر دوی این خودروها جزو بهترین‌های تاریخ از نظر کیفیت طولانی مدت هستند. البته کیفیت پایین مدل‌های وی.سیکس در دهه 90 و اوایل 2000 باعث پایین آمدن و افت جایگاه این برند در رتبه بندی‌ها شده است.

 

6. شورلت

خودروهای قابل اعتماد

درحالی‌که مدل‌های سواری شورلت همیشه در جایگاهی متوسطی قرار داشته‌اند، وانت‌ها و مدل‌های شاسی‌بلند شورلت حسابی توانسته‌اند شهرت خوبی برای خود دست و پا کنند. مدل شورلت پریزم و شورلت کوروت از نظر کیفیت در طولانی مدت، بهترین مدل‌های شورلت هستند.

 

5. اینفینیتی

خودروهای قابل اعتماد

شش مدل از ده مدل اینفینیتی، جزو 15 خودروی برتر از نظر کیفیت بدنه هستند. اینفینیتی کیو.ایکس.4 و مدل شاسی‌بلند آن مدت زیادی است که جزو برترین ماشین‌ها از نظر بازدهی و کیفیت در طولانی مدت، قرار دارند.

 

4. هوندا

خودروهای قابل اعتماد

کل مدل‌های هوندا از نظر قابل اطمینان بودن در طولانی مدت، جزو بهترین‌ها هستند. البته با دو استثناء. آکورد وی.6 و اودیسه. کیفیت بد این مدل‌ها در سال‌های 1998 تا 2002 کافی بود تا آن‌ها را از صدر قابل اطمینان ترین خودروها از نظر بازدهی و کیفیت، پایین بکشد. اگر چه مدل‌های آکورد چهار سیلندر هنوز هم در صدر بهترین‌ها قرار دارند.

 

3. جی.ام.سی

خودروهای قابل اعتماد

بار دیگر این وانت و شاسی‌بلند آمریکایی رقبایش را کنار زد.البته وانت فورد هم با آن برابری می‌کند. مدل‌های جی.ام.سی سابربن، جی.ام.سی سیریا و جی.ام.سی ساوانا در رده بهترین‌ها قرار دارند.

 

2. لکسوس

خودروهای قابل اعتماد

سه تا از مدل‌های لکسوس جزو 7 خودروی برتر از نظر کیفیت طولانی مدت قرار دارند. یکی از این مدل‌ها عبارت است از لکسوس ال.ایکس که رتبه یک را دارد و با همتایش تویوتا لندکروزر در یک جایگاه قرار گرفته است. همچنین لکسوس تنها برندی است که تمام مدل‌هایش دارای کیفیت و بازدهی طولانی مدت بسیار خوبی هستند.

 

1. تویوتا

خودروهای قابل اعتماد

به همین زودی تویوتا رکورد فروش تمامی مدل‌های اروپایی را خواهد شکست. بیشتر این سلطه متعلق به دو مدل کمری و کورولا ی تویوتا می باشد؛ و تقریبا نصف فروش تویوتا از این دو مدل است؛ و این مدل‌ها به همراه لندکروزر، فوررانر، سکویا و آوالون در زمره بهترین‌ها از نظر کیفیت طولانی مدت قرار دارند.

مترجم: فرجی

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا