دسر،شیرینی،مربا،نوشیدنی

اسموتی هندوانه با اسانس آلوورا

[ad_1]

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از آموزش شیرینی پزی همراه باشید :

 برترین ها: اگر در جست‌وجوی یک نوشیدنی خوش‌آب‌ورنگ با طعم تابستانی هستید، پیشنهاد می‌کنیم اسموتی هندوانه با اسانس آلوورا را تجربه کنید. این نوشیدنی علاوه بر اینکه می‌تواند عطش شما را در انتهای یک روز کاری از بین ببرد، می‌تواند یک نوشیدنی مغذی و پرانرژی برای میان‌وعده بین افطار و سحر نیز باشد.

اسموتی هندوانه با اسانس آلوورا



مواد لازم برای 4 نفر

  • هندوانه: 150 گرم
  • طالبی: 50 گرم
  • آلوورا: یک فنجان

روش تهیه

برای تهیه این آبمیوه خوش‌آب‌ورنگ کافی است هندوانه، طالبی و آلوورا را درون مخلوط کن بریزید و خوب هم بزنید. سپس آن را درون یک لیوان شفاف و بلوری بریزید و با یک برش کوچک هندوانه تزیین کنید.

نکته

  •  طالبی به دلیل داشتن فیبر و موادمعدنی زیاد در گروه میوه‌های ملین محسوب می‌شود، بنابراین باید مراقب باشید در طول تابستان در مصرف این میوه زیاده‌روی نکنید، زیرا زیاده‌روی در مصرف این میوه می‌تواند موجب افزایش ادرار در طول روز شود.
  •  دقت داشته باشید از آنجا که طالبی در گروه میوه‌های اشتهاآور محسوب می‌شود، بهتر است میزان آن را در این نوشیدنی برای ماه رمضان افزایش ندهید، زیرا ممکن است روی اشتهای فرد روزه‌دار تاثیر بگذارد.
  •  فالوده هندوانه یکی از بهترین خوراکی‌ها برای رفع تشنگی و تعدیل عطش روزه‌داران است.  برای تهیه این فالوده لازم است هندوانه برش شده را از الک عبور دهیم تا تخم‌های هندوانه از آن جدا شود، سپس به ازای هر یک لیوان از هندوانه پوره شده، نصف استکان سکنجبین به آن اضافه کنید و هم بزنید. این فالوده را بهتر است یک ساعت پیش از زمان افطار تهیه کنید و درون یخچال بگذارید تا خنک شود. توجه داشته باشید این فالوده را نباید به صورت ناگهانی میل کنید، بلکه بهتر است آن را در فاصله زمانی معین و قاشق قاشق بخورید و به طور ناگهانی معده خود را از آن پر نکنید. در صورتی که این نوشیدنی را با یک تا 2 قاشق  عسل مخلوط کنید، می‌توانید از آن به‌عنوان یک نوشیدنی گوارا و مغذی برای سحرها نیز استفاده کنید.
  •  این نوشیدنی را می‌توانید به شیوه دیگری نیز تهیه کنید. برای تهیه پوره هندوانه لازم است. یک برش 051 گرمی از هندوانه را از الک رد کرده و آن را با نصف لیوان آب آلوورا ترکیب کنید و آن را برای یک ساعت درون یخچال بگذارید. به‌این‌ترتیب می‌توانید یک فالوده هندوانه خنک و خوش‌آب‌ورنگ داشته باشید.


اسموتی هندوانه با اسانس آلوورا



  رفع عطش با اسموتی هندوانه

نوشیدن اسموتی هندوانه بعد از افطار و در فاصله زمانی وعده افطار تا سحر بهترین نوشیدنی برای کاهش عطش و تشنگی روزه‌داران است. هندوانه به این دلیل که در گروه میوه‌های پرآب محسوب می‌شود، می‌تواند میزان آب موجود در بدن را در طول روز تامین کند و از بروز تشنگی و عطش در روزهای روزه‌داری پیشگیری کند.

اسموتی هندوانه با اسانس آلوورا

 
فالوده هندوانه با چاشنی آناناس

یکی دیگر از شیوه‌های تهیه فالوده هندوانه استفاده از ترکیب هندوانه، آناناس و عسل است. برای تهیه این فالوده کافی است 002 گرم هندوانه را از الک عبور دهید و آن را درون یک کاسه کوچک بریزید. سپس حلقه‌های آناناس را به قطعات کوچک خرد کرده و آن را با 2  قاشق عسل به هندوانه اضافه کنید. وجود قطعات ریز و زرد رنگ آناناس میان پوره قرمزرنگ هندوانه ترکیب بسیار خوش‌رنگ و وسوسه‌انگیزی را به وجود می‌آورد که می‌تواند یکی از مفیدترین نوشیدنی‌ها برای شب‌نشینی‌های ماه رمضان کنار خانواده باشد.

اسموتی هندوانه با اسانس آلوورا



  بهبود متابولیسم بدن با طالبی

وجود طالبی در اسموتی هندوانه می‌تواند تاثیرپذیری هندوانه را بر کنترل عطش و تشنگی در طول روز بیشتر کند، اما مهم‌ترین ویژگی طالبی آن است که مصرف آن می‌تواند به بهبود عملکرد متابولیسم بدن کمک کند و میزان سوخت‌وساز مواد غذایی در بدن را به تعادل برساند. این میوه تابستانی در عین حال به‌دلیل داشتن درصد قابل ملاحظه‌ای آب، فیبر و مواد معدنی حتی در حجم کم ‌به‌عنوان یک میوه خنک‌کننده و انرژی‌بخش، می​تواندگرما و حرارت روزهای گرم تابستانی را از بدن و اندام‌های درونی دور کند.  

 پاکسازی خون با آلوورا

برای تهیه اسموتی یا فالوده هندوانه می‌توانید جایگزین‌های متعددی به جای آلوورا داشته باشید. به عنوان مثال از سکنجبین یا یک عرق گیاهی استفاده کنید اما پیشنهاد ما این است که برای تهیه این نوشیدنی خوش‌آب‌ورنگ حتما از آلوورا استفاده کنید یا در یکی از وعده‌های غذایی آن را با ترکیب آلوورا میل کنید. زیرا  مصرف آلوورا در ماه مبارک رمضان که ماه پاکسازی جسمی و بیرون‌ریزی اخلاط و سموم از بدن است، نوشیدن آب آلوورا به بهتر انجام‌شدن این پاکسازی و برون‌ریزی کمک می‌کند.

اسموتی هندوانه با اسانس آلوورا



این نوشیدنی را با چی‌بخوریم؟

یکی از بهترین و هیجان‌انگیزترین خوراکی‌هایی که می‌توانید کنار این نوشیدنی سرو کنید، تمبرهندی است. وجود تمبرهندی کنار اسموتی هندوانه می‌تواند به افراد صفراوی مزاج که میزان حرارت درونی بدنشان زیاد است و این حرارت در فصل تابستان به بیشترین میزان خود می‌رسد، پیشگیری کند.


منبع:
http://www.bartarinha.ir/fa/news/29677/اسموتی-هندوانه-با-اسانس-آلوورا


بازدید: 229

شبکه های اجتماعی:



Bookmark and Share

[ad_2]

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای شیرینی پزی

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا