دسر،شیرینی،مربا،نوشیدنی

6 نوشیدنی رویایی و خوشمزه برای روزهای گرم تابستان

[ad_1]

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از آموزش شیرینی پزی همراه باشید :

 برترین ها: در این هوای گرم هیچ‌چیز مثل یک شربت سرد تابستانی نمی‌چسبد. نوشیدنی‌هایی که درست می‌کنیم معمولا خیلی متنوع نیستند، چون به نظر می‌رسد درست کردن نوشیدنی کار سختی است اما برخلاف چیزی که فکر می‌کنید برای درست کردن نوشیدنی‌های خوشمزه فقط کافی است درست کردن هر کدام را بلد باشید. این 6 نوشیدنی، تفاوت زیادی با هم دارند. برای اینکه هر بار مجبور نباشید آب پرتقال سن‌ایچ جلوی مهمان‌هایتان بگذارید، از دستور درست کردن این نوشیدنی‌های ساده و راحت استفاده کنید. همه آنها طبیعی، مفید و خوشمزه هستند.

6 نوشیدنی رویایی و خوشمزه برای روزهای گرم تابستان



  1- شربت ریحان

یک‌ونیم فنجان شکر را با یک و نیم فنجان آب سرد مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید. 5 دقیقه صبر کنید تا شکر کاملا حل شود. آن را از روی حرارت بردارید و 10 برگ ریحان در آن بریزید. وقتی سرد شد، ریحان‌ها را خارج و شربت را با آب رقیق کنید و به همراه یخ و چند برگ ریحان تازه سرو کنید.

6 نوشیدنی رویایی و خوشمزه برای روزهای گرم تابستان



  2- شربت آلبالو

هسته‌های آلبالو را درآورید و یک لایه از آن کف قابلمه پهن کنید. مقداری شکر روی آنها بپاشید و بعد لایه دیگر آلبالو‌ها را بریزید. قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید تا آلبالو‌ها آب بیندازد و پخته شود. آلبالو‌ها را می‌توانید برای آلبالوپلو کنار بگذارید و شربت باقیمانده را به همراه آب و یخ  سرو کنید.

6 نوشیدنی رویایی و خوشمزه برای روزهای گرم تابستان



  3- شربت زنجبیل

یک پرتقال و یک لیموترش را آب بگیرید. یک سانتی‌متر زنجبیل تازه را با یک قاشق عسل و یک قاشق شکر در غذاساز مخلوط کنید تا کاملا صاف و یکدست شود. آن را با آب پرتقال و لیمو مخلوط کرده، با آب سرد رقیق و با یخ سرو کنید. می‌توانید آن را با برش‌های پرتقال تزیین کنید.

6 نوشیدنی رویایی و خوشمزه برای روزهای گرم تابستان



  4- چای سرد

یک قوری چای رقیق دم کنید و بعد از اینکه آن را از روی حرارت برداشتید، چند برگ نعناع تازه در آن بریزید. بعد از اینکه چای سرد شد، مقداری شکر در آن بریزید، سپس چند لیوان را از یخ و پودر یخ پر کنید و چای را روی یخ‌ها بریزید. با چند برگ نعناع ریحان‌ها را تزیین کنید.

6 نوشیدنی رویایی و خوشمزه برای روزهای گرم تابستان



  5- قهوه سرد

در قهوه‌جوش، به ازای هر فنجان آب، یک قاشق چای‌خوری قهوه و یک قاشق شکر بریزید. قهوه‌جوش را روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید، سپس آن را خاموش کنید. قهوه را به آرامی در یک ظرف بریزید و یک لیموترش تازه روی آن بچکانید. آن را در فریزر بگذارید و هر چند دقیقه یک‌بار با چنگال هم بزنید تا شبیه یخ‌در بهشت شود.

6 نوشیدنی رویایی و خوشمزه برای روزهای گرم تابستان



  6- شربت شاه‌توت

شاه‌توت را درست مثل آلبالو لایه‌لایه به همراه شکر در قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید. بعد از اینکه پخت، می‌توانید از شاه‌توت‌ها برای مربا استفاده کنید. شربت به جا مانده را صاف کرده، به همراه یخ و آب سرد رقیق و سرو کرده و می‌توانید با یک قاشق بستنی شاه‌توت آن را تزیین کنید.


منبع:
http://www.bartarinha.ir/fa/news/29719/6-نوشیدنی-رویایی-و-خوشمزه-برای-روزهای-گرم-تابستان


بازدید: 238

شبکه های اجتماعی:



Bookmark and Share

[ad_2]

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای شیرینی پزی

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا