گردشگری

زیباترین استخرهای عمومی‌‌ در جهان

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از گردشگری همراه باشید :

شنا از ورزش‌هایی است که تازگی خاصی به جسم و روح می‌بخشد. از این رو یکی از تفریحات مفرح افراد، شنا کردن در استخرهای تمیز و بزرگ است. در این مطلب به معرفی استخرهایی پرداخته‌ایم که شهرت جهانی دارند و توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند. در ادامه با چه نیوز همراه باشید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که فکر می‌کنند همه‌ی استخرهای عمومی‌‌ پر سر و صدا، کثیف و شلوغ هستند، احتمالا هرگز در این نقاط زیبا شنا نکرده‌اید. این استخرها جزو زیباترین و شگفت‌انگیزترین استخرهای عمومی‌‌ در جهان محسوب می‌‌‌شوند.

ایسلند: سلجاوالالوگ، استخر سلواجیر

استخر سلواجلیر ایسلند

استخر سلواجلیر در ایسلند قرار دارد و قدمت آن نزدیک به یک قرن می‌‌رسد. این استخر در سال ۱۹۲۳ ساخته شده و دور تا دور آن با دیوارهایی از سنگ احاطه شده‌ است و آب آن نیز از چشمه‌ی آب گرم طبیعی تامین می‌‌‌شود.

انگلستان: پلیموس، استخر تینساید لیدو

استخر تینساید لیدو انگلستان

استخر تینساید در اصل در سال۱۹۳۵ ساخته شده است. تینساید یک میعادگاه ساحلی زیبا است که در آن هنر دکو (سبک هنری رایج در سال‌های حدود ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۵) با منظره‌ای شگفت‌انگیز نمایان است. شنا کردن در میان چشمه‌ها و هم‌زمان نگاه کردن به بندر پلیموت حس لذت‌بخشی را به همراه دارد.

چین: بیجینگ، پارک آبی واترکیوب

پارک آبی واترکیوب چین

واترکیوب زیباتر از آن است که واقعی به نظر برسد. این پارک آبی بزرگ‌ترین پارک آبی در آسیا شناخته شده است. البته در اصل آن را برای بازی‌های المپیک سال ۲۰۰۸ ساخته‌اند ولی در حال حاضر به پارک آبی عمومی‌‌ تبدیل شده است که هر کسی می‌‌‌تواند به این مجموعه‌ی آبی مراجعه کند. این مجموعه به تازگی بازسازی شده و دارای یک استخر موج‌دار و ۱۲ سرسره‌ی آبی متفاوت است.

استرالیا: سیدنی، استخر المپیک شمالی سیدنی

استخر المپیک شمالی سیدنی

این استخر عمومی‌‌ مشرف به بندرگاه معروف سیدنی است. سبک هنری دکو در آن کاملا مشخص است که باعث می‌‌ شود این استخر یک مکان جذاب برای شنا باشد. در داخل این مجموعه یک استخر آب گرم هم وجود دارد.

مجارستان: بوداپست، حمام حرارتی گلرت

حمام حرارتی گلرت مجارستان

حمام گلرت در سال ۱۹۱۸ ساخته شده است، به‌طوری که گویی شما در زمان گذشته شنا می‌‌کنید. حمام گلرت شامل ۱۰ استخر است که در تمامی‌‌ روزها باز است و شنا در استخر آب گرم آن لذت خاصی دارد.

اسکاتلند: ادینبورگ، استخر سلطنتی

استخر سلطنتی اسکاتلند

این استخر شگفت انگیز برای بازی‌های المپیک کشورهای مشترک‌المنافع در سال ۱۹۷۰ ساخته شده است و به عنوان یک مکان شنای عمومی‌‌ برای تفریح عموم دایر است.

کانادا: ونکوور، استخر کیتسیلانو

این استخر تنها استخر شنای آب شور در ونکوور است. استخر کیتسیلانو در نزدیکی ساحل واقع شده و دارای ۳ سرسره‌ی آبی است.

فرانسه ، پاریس، استخر جوزفین بیکر

استخر جوزفین بیکر پاریس

این استخر به آب رودخانه‌ی سن وصل است. از این رو بدون رفتن به این رودخانه می‌توان در آب آن شنا کرد. سقف این استخر متحرک بوده و در تابستان فضای استخر سر باز می‌شود.

اتریش: وین، استخر رپفنوالدبد

استخر رپفنوالدبد اتریش

استخر رپفنوالدبد در وین به دلیل منظره زیبایی دارد، یکی از معروف‌ترین استخرها است.

فنلاند: هلسینکی، استخر جانکاتو

استخر جانکاتو فنلاند

استخر جانکاتو یکی از قدیمی‌‌‌ترین استخرها در فنلاند بوده که از سال ۱۹۲۸ برای عموم قابل استفاده شده است. در داخل مجموعه، حمام بخار و سونا  هم وجود دارد.

 

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا