دانستنی ها و تمرین های ورزشی

با این 8 راهکار بر کم رویی و خجالتی بودن در محیط باشگاه غلبه کنید

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از دانستنی ها و تمرین های ورزشی همراه باشید :

خجالتی بودن,کم رویی,باشگاه ورزشی

برای غلبه بر کم رویی و خجالتی بودن خود با یکی از دوستانتان به باشگاه بروید

 

آیا در محیط باشگاه خجالتی هستید؟
آیا هنگامی که در باشگاه لباس عوض می‌کنید احساس راحتی نمی‌کنید، یا دائم به این فکر می‌کنید که دیگران با دیدن شما در لباس ورزشی چه فکری می‌کنند؟ اعتماد به نفس و انگیزه ندارید و ترجیح می‌دهید بجای رفتن به باشگاه ورزشی و اجتماعی بودن کار دیگری انجام دهید؟ پس احتمالا شما از کمرویی باشگاهی رنج می‌برید!

قبل از هر چیز دیگری باید این را بدانید که: چنین اتفاقی برای همه‌ی ما می‌افتد، و از آنرو که شما می‌توانید بر چنین حالتی چیره شوید، پس هیچ بهانه‌ای برای باشگاه نرفتن ندارید. در این راهنما نکاتی را خواهید آموخت که چطور بر کمرویی باشگاهی تسلط یابید.

 

1- یکی از دوستانتان را با خود ببرید
برای غلبه بر کم رویی و خجالتی بودن خود با یکی از دوستانتان به باشگاه بروید. برقراری ارتباط و اجتماعی بودن، اصل کلی بهبود اعتماد بنفس در حین تمرین است. همیشه در حین ورزش لحظاتی هست که باید کمی نفس بگیرید و درباره‌ی چیزهای مختلف گفتگو کنید. به یاد داشته باشید که هیچکس کامل نیست.

 

 

2- بیرون از باشگاه تمرین کنید
بهترین راه برای رهایی از کمرویی باشگاهی، این است که بیرون از باشگاه بدوید. با دویدن در شب‌ها و نزدیک خانه‌تان شروع کنید. می‌توانید یکی از دوستانتان را هم بهمراه خود ببرید تا گپ و گفتگویی هم داشته باشید و کمی آرامش کسب کنید.

 

3- در ساعات غیر پیک تمرین کنید
اگر از جمعیت خوشتان نمی‌آید، پس به سراغ باشگاهی بروید که بزرگ‌تر و خلوت‌تر باشد. همچنین در ساعات اولیه‌ی صبح تمرین کنید و شب جمعه‌ها را فراموش کنید.

 

کم رویی,خجالتی بودن,باشگاه ورزشی

بر غلبه بر کم رویی و خجالتی بودن در ورزش های گروهی شرکت کنید

 

4- ثبت نام کردن در کلاس های ورزشی گروهی

یوگا، پیلاتس، زومبا و تائه بو، همه برنامه‌های ورزشی بی‌نظیر و سرگرم کننده‌ای هستند و شما را هم از کمرویی و خجالتی بودن دور خواهند کرد.

 

5- به این فکر نکیند که دیگران درباره شما چه نظری دارند
یکی دیگر از راهکارهای غلبه بر کمرویی و خجالتی بودن این است که به این فکر نکنید که فقط بخاطر اینکه چند کیلویی اضافه وزن دارید، دیگران در حال قضاوت شما هستند. به یاد داشته باشید که همه بخاطر کاهش وزن و متناسب ماندن اندامشان است که به باشگاه می‌آیند، نه برای خوشگذرانی.

 

6- از آینه‌ها استفاده کنید
دیدن بازتاب خودتان در آینه، بجای فکر کردن به اینکه دیگران درباره‌ی تی‌شرت جدید شما چه فکر می‌کنند، می‌تواند به شما در انجام تمرینات تمرکز بیشتری ببخشد. حتی در خانه هم از آینه بهره ببرید.

 

7- یک مربی شخصی پیدا کنید
یکی دیگر از راههای غلبه بر کم رویی کمک گرفتن از یک مربی است. شاید این مورد کمی برایتان گران تمام شود، اما هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین تمرین با یک فرد خوش‌بین و خنده‌رو و انگیزه دادن‌هایش شود. مربی شما را برای فعالیت بیشتر و شدیدتر به باشگاه بر می‌گرداند.

 

8- سعی کنید از تمریناتتان نهایت لذت را ببرید
تا زمانی که به اهدافتان برسید، به باشگاه بروید، خوب تمرین کنید، بدنبال نکات ورزشی بدرد بخور باشید، و روز به روز اندام بهتری کسب کنید؛ ارزشش را خواهد داشت. به تمام دستاوردهای خودتان افتخار کنید و بخاطر داشته باشید که هر کدام از ما اگر واقعا به هدفمان معتقد باشیم، مدلی برای دیگران خواهیم بود.

منبع : fitnessmagazine.ir

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای دانستنی ها و تمرین های ورزشی

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا