گردشگری

دریاچه سوپریور؛ هنرنمایی آب در غار یخی

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از گردشگری همراه باشید :

غار‌های یخی بیفیلد یکی از جاذبه‌های زمستانی محبوب و پر‌طرفدار در سواحل دریاچه سوپریور و در شبه‌جزیره بیفیلد است که در ایالت ویسکانسین آمریکا قرار دارد. در این مقاله از چه نیوز شمارا با این جاذبه طبیعی زمستانی آشنا می‌کنیم.

مقاله‌های مرتبط:

میلیون‌ها سال پیش با فعالیت یخچال‌های طبیعی و تبدیل ماسه‌سنگ‌ها به مجسمه‌های صخره‌ای شگفت‌انگیز، این غار‌ها در بالای دریاچه سوپریور (Superior) به وجود آمده است. در طول تابستان غار‌ها غیرقابل دسترسی هستند و تنها از طریق دریاچه می‌توان آن‌ها را دید. اما هنگامی‌که دریاچه در فصل زمستان یخ می‌بندد گردشگران می‌توانند روی سطح دریاچه یخ‌زده پیاده‌روی و به یکی از خیره‌کننده‌ترین پدیده‌های طبیعی ویسکانسین شمالی دسترسی پیدا کنند. داخل غار‌ها آب از سقف یخ‌زده به هزاران یخ‌پاره می‌چکد، درحالی‌که ورودی غار‌ها را آبشار‌های یخ‌زده فراگرفته که تا بالای صخره‌ها گسترش‌یافته است. این پدیده‌های یخی شکل‌هایی به خود می‌گیرند که جداره به جداره و روزبه‌روز تغییر می‌کنند و این تنها عاملی است که سالانه گردشگران بسیاری را برای بازدید به این منطقه جذب می‌کند.

غار یخی دریاچه سوپریور1

گر‌چه هرساله هزاران گردشگر به‌سختی به این منطقه سفر می‌کنند، اما این تجربه زیبا با خطراتی نیز همراه است. بخاطر پیاده‌روی روی یخ منجمد شده ، خطر لغزندگی، ترک خوردن و شکستگی یخ ها همیشه وجود دارد. همچنین دریاچه هرسال منجمد نمی‌شود، به همین دلیل بازدید از این منطقه همیشه امکان‌پذیر نیست. در سال گذشته و برای نخستین بار، در طول پنج سال، غار‌ها در فصل زمستان باز بودند. 

غار یخی دریاچه سوپریور2
غار یخی دریاچه سوپریور3
غار یخی دریاچه سوپریور4
غار یخی دریاچه سوپریور5
غار یخی دریاچه سوپریور6
غار یخی دریاچه سوپریور7
غار یخی دریاچه سوپریور8
غار یخی دریاچه سوپریور9
غار یخی دریاچه سوپریور10


منبع:
http://www.kojaro.com/2016/4/30/118696/stunning-ice-formations-on-lake/


بازدید: 3

شبکه های اجتماعی:



Bookmark and Share

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا