دانستنیهای گیاهان و حیوانات

شیوه نگهداری و پرورش گل لی لی صلح

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از دانستنیهای گیاهان و حیوانات همراه باشید :

روش نگهداری گل لی لی صلح,پرورش و نگهداری گل لی لی صلح

گل لی لی صلح سمی است اما به انسان آسیب نمی رساند

لی لی صلح، پاک کننده استون
گیاه اسپاتی فیلوم که به آن لی لی یا لی لی صلح یا دوستی هم می گویند، 40 گونه مختلف دارد. این گیاه سمی است اما به انسان آسیب نمی رساند. این گیاه از گیاهانی است که برگ های گسترده داشته و گل هم دارد. رنگ گل های آن سفید، صورتی کمرنگ، قرمز و قرمز ماتیکی است. برگ های آن سبز براق بوده و ارتفاع این گیاه به 60 سانتی متر هم می رسد. بهترین مکان برای قراردادن این گل، اتاق پذیرایی است. به این دلیل که گل های زیبای آن به اتاق جلوه خاصی می دهد. اتاق خواب هم انتخاب خوبی برای حضور اسپاتی فیلوم با گل های خاص و زیبایش است.

آشنایی با گل لی لی صلح,شیوه نگهداری گل لی لی صلح

بهترین مکان برای قراردادن گل لی لی صلح، اتاق پذیرایی است

شیوه نگهداری گل لی لی صلح : نور این گیاه باید معتدل بوده و در سایه کامل یا آفتاب شدید قرار نگیرد. قرار گرفتن در معرض باد شدید نیز به این گیاه آسیب می رساند. بنابراین اگر مسیر پنجره های منزل به شکلی است که با بازکردن آنها لی لی صلح در معرض کوران باد قرار می گیرد، گل را در آن محل قرار ندهید. دمای هوا بین 15 تا 23 درجه سانتی گراد مناسب است. اما دمای تا 32 درجه را هم تحمل می کند. به شرطی که روی برگ ها با اسپری غبارپاشی کنید.

خاک گیاه باید همیشه نیمه مرطوب بوده و سبک باشد. برای آنکه خاک این گیاه همیشه رطوبت مناسب داشته باشد از سنگریزه داخل زیر گلدانی استفاده کنید. به این ترتیب آب بین سنگ ها حبس شده و به تدریج تبخیر می شود. در صورتی که شرایط دمایی، نور و آب نامناسب باشد نوک و حاشیه برگ ها می سوزد. شرایط نامناسب باعث اختلال در گل دهی گیاه و کوچک شدن اندازه برگ ها نیز می شود. به این نشانه ها دقت و با تامین نیازهای گل دوباره آن را زنده کنید.

 

راهنمای نگهداری گل لی لی صلح, شیوه نگهداری از گل لی لی صلح

گل لی لی صلح، از بین برنده آلاینده بنزن است

عملکرد گل لی لی صلح : این گیاه از بین برنده آلاینده بنزن است. این آلاینده سرطان زا با وجود این گیاه در خانه از بین خواهد رفت. علاوه بر اینکه این آلاینده معمولا در رنگ، واکس مبل و پارکت نیز وجود دارد، با نزدیک شدن به نوروز نیز استفاده از رنگ و واکس افزایش پیدا می کند. بنابراین وجود این گل در خانه می تواند آلاینده بنزن را از بین ببرد. از سوی دیگر، این گیاه از بین برنده «استون» است. این ماده نیز در بعضی از پاک کننده ها، چسب و پاک کننده لاک ناخن وجود دارد.

منبع : hamshahrionline.ir


منبع:
http://www.beytoote.com/scientific/nature/floriculture1-lee-peace1.html

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا