خانه داری

طرز تهیه ی عطرهای خانگی

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از آموزش خانه داری همراه باشید :

عطرهای خانگی،عطر طبیعی،عطر گیاهی
اسرار خانه داری،طرز تهیه ی عطرهای خانگی،گاهی اوقات ممکن است به دلیل هزینه های سنگین عطرها ، داشتن مواد شیمیایی ، یا حساسیت داشتن بدنتان نسبت به عطرهای موجود در بازار تمایل به خرید عطر نداشته باشید و از طرفی نیاز به استفاده از عطر داشته باشیم .

در این مقاله  طرز تهیه ی عطرهای خانگی را به شما ارائه می دهیم :

عطر گل روغنی : برای تهیه ی این عطر ابتدا تعدادی گل خوش بو و مورد علاقه ی خود را جمع آوری کنید و از قسمت ساقه گل ها را برش بزنید و داخل یک ظرف شیشه ای بریزد و روی آن مقداری روغن گیاهی بدون بو بریزید هر روغنی که باشد ولی حتما بدون بو باشد و در ظرف شیشه ای خود را ببندید و بعد از دو هفته در ظرف را باز کنید و عطر را از یک صافی عبور داده و داخل یک شیشه ی عطر بریزد ، اکنون عطر شما آماده مصرف می باشد.

عطر گیاهی :  مقداری گیاه خوش بو را از جمله اسطوخودوس ، رزماری و غیره را به دلخواه خودتان تهیه کنید و برگ های این گیاهان را جدا کنید و کمی درهاون بکوبید و با مقدار کمی آب درون قابلمه بریزید و به مدت یک ربع بجوشانید و یک قطره الکل هم به مخلوط تان اضافه کنید سپس جوشانده را از صافی عبور دهید و در یک اسپری یا افشانه بریزید و استفاده کنید.

عطر صابونی : مقداری صابون مایع خوش بو را همراه با مقدار مساوی آب درون یک ظرف عطر اسپری کننده بریزید و ظرف را چندین بارتکان دهید تا کف و حباب صابون از بین برود و بگذارید یک الی دو روز ظرف بدون حرکت بماند اکنون عطر شما آماده  مصرف و اسپری کردن می باشد.

عطر گل رز : گل های رز را بچینید و ساقه های آن ها را کوتاه کنید و درن ظرفی بریزید و آب سرد روی آن بریزید و مقدار خیلی کمی دارچین و نمک و آب گرم به این مخلوط اضافه کنید ، و پس از دو ساعت ۲۰ دقیقه مواد را بجوشانید و از صافی عبور دهید و درن ظرف عطر بریزید و استفاده کنید.

عطر وانیل و نعنا : یک هشتم قاشق سوپ خوری وانیل را بایک قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید و باز هم مقدار بسیار کمی آب و برگ نعنا اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه این مخلوط رابجوشانید و پس از سرد شدن از صافی عبور دهید و درون شیشه ی عطر بریزید و استفاده کنید.

منبع :آرایشیک


منبع:
http://iranmatlab.ir/fa/news/79795/طرز-تهیه-ی-عطرهای-خانگی


بازدید: 75

شبکه های اجتماعی:



Bookmark and Share

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای خانه داری

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا