آشپزی

طرز تهیه ماهی صدفی های بخار پز

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از آموزش آشپزی همراه باشید :

پخت ماهی صدفی,نحوه پخت ماهی بخارپز

این بار ماهی را با سس گوجه فرنگی و قارچ بخارپز کنید

این تصور که ماهی را باید حتما سرخ کرد تا خوشمزه شود اشتباه است؛ چرا که اگر شما بتوانید ماهی را خوب طعم دار کنید، آبپز و بخارپز آن هم لذیذ است.

 

اگر در رژیم غذایی تان پیشنهاد شده است که حداقل دو وعده در هفته ماهی بخورید، این روش پخت ماهی را هم امتحان کنید. این مدل ماهی پخته با سبزی پلو هم خوشمزه است.

مواد لازم برای ماهی صدفی با سس گوجه فرنگی و قارچ :

 فیله ماهی 250 گرم
 پیاز کوچک 1 عدد
 لیموترش 1 عدد
 فلفل دلمه‌ای متوسط  1 عدد
گوجه فرنگی بزرگ 2 عدد
قارچ 200 گرم
روغن زیتون 2 قاشق سوپخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
سرکه 3 قاشق سوپخوری
آبلیمو 2 قاشق سوپخوری


طرز تهیه ماهی صدفی با سس گوجه فرنگی و قارچ :
اولین مرحله بعد از شستن ماهی‌ها مزه‌دار کردن آنهاست؛ به این صورت که ماهی‌ها را به نمک، فلفل و سرکه آغشته کنید و بگذارید به مدت 10 دقیقه با این مواد در ظرفی دربسته در یخچال بمانند تا مزه دار شوند.

پیاز را پوست کنده به شکل حلقه حلقه برش بزنید. لیموترش و فلفل دلمه ای را هم حلقه حلقه کرده و همه سبزیجات را در کف ماهیتابه بچینید. قارچ ها را هم ورقه ورقه کرده و به مقداری آبلیمو آغشته کنید و کنار بگذارید. حالا گوجه فرنگی ها را رنده کرده یا در دستگاه غذاساز ریخته و پوره کنید. پوره گوجه فرنگی را هم با نمک و فلفل کمی مزه دار کرده و روی مواد دیگر در تابه بریزید و روی مواد پهن کنید.

ماهی مزه دار شده را روی سبزیجات و گوجه فرنگی بگذارید و در تابه را ببندید تا ماهی ها با حرارت ملایم بپزند. در طول مدت پخت می توانید چند بار از آب مواد با قاشق روی ماهی ها بریزید تا هم طعم دار شوند و هم خوشرنگ.

ماهی ها حدود 20 تا 25 دقیقه‌ ای می پزند؛ در مرحله آخر پخت، روغن زیتون را به ماهی ها و سس اضافه کنید. این کار باعث براق شدن و خوش رنگ و بو شدن ماهی و سس  می شود. قارچ ها را در چهار دقیقه آخر پخت ماهی روی آن بریزید زیرا قارچ به سرعت می پزد.

بعد از پخت، ماهی ها را در ظرف مورد‌ نظر بچینید و سس سبزیجات و قارچ های بخارپز شده را هم در کنار یا روی آنها قرار دهید و با زیتون و لیموترش تازه و سبزیجات سرو کنید.

نکته: سرکه باعث می شود گوشت ماهی سفت و ترد و مزه دار شود.

فوت و فن
برای زیباتر شدن چیدمان ظرف پذیرایی‌تان می‌توانید فیله های ماهی را قبل از پخت به شکل نوارهای باریک درآورده و به شکل لوله‌ای یا حلزونی شکل بپیچانید و با خلال دندان یا سیخ چوبی ثابت کنید.

 

منبع : مجله آشپزی مثبت / bartarinha.ir

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای آشپزی

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا