گردشگری

چرا گردشگران عاشق اسپانیا هستند؟

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از گردشگری همراه باشید :

 اسپانیا محبوب گردشگران است. آلمانی‌ها به‌شوخی جزیره مایورکا را ایالت هفدهم خود می‌دانند. هر سال میلیون‌ها نفر به اسپانیا سفر می‌کنند و امسال نیز بر تعداد گردشگران نیز افزوده خواهد شد. چرا همه عاشق اسپانیا هستند؟

در هر موقع از سال که به اسپانیا بروید، اسپانیایی‌ها در حال برگزاری جشن‌های گوناگونی هستند. گرچه اکثر این جشن‌ها ریشه مذهبی دارند، اما ارائه غذاهای لذیذ، موزیک و حضور با لباس‌های سنتی به این جشن‌ها زیبایی خاصی می‌بخشند.

مکانهای تفریحی اسپانیا, گردشگری اسپانیا

 اسپانیا محبوب گردشگران است

 

گردشگران مزه “تاپاس” (Tapas) را که از غذاهای ملی این کشور محسوب می‌شود، فراموش نخواهند کرد. تاپاس جمع لفظ “تاپا” است و به انواع خوراک‌های کوچک حاضری گفته می‌شود. البته مجموع آن‌ها اغلب ناهار یا شام کامل محسوب می‌شود.

مکانهای تفریحی اسپانیا, گردشگری اسپانیا

“تاپاس” (Tapas)  از غذاهای ملی  کشور اسپانیا محسوب می‌شود 

 

آلمانی‌ها می‌گویند:«اسپانیا، جشنی برای حواس پنج‌گانه است». بدون تردید در کنار غذا‌های لذیذ، موسیقی، آواز و رقص فلامنکو بخش فراموش نشدنی دیگری از جذابیت‌های اسپانیا است. 

مکانهای تفریحی اسپانیا, گردشگری اسپانیا

 در هر موقع از سال که به اسپانیا بروید، اسپانیایی‌ها در حال برگزاری جشن‌های گوناگونی هستند

 

 سن سباستین، مرکز استان باسک‌نشین گوئیپوسکوای واقع در شمال اسپانیا است. این شهر در سال ۲۰۱۶ یکی از پایتخت‌های فرهنگی اروپا است. سواحل سن سباستین سال‌هاست که بهشت موج سواران از سراسر دنیا است.  

مکانهای تفریحی اسپانیا, گردشگری اسپانیا

    سن سباستین، مرکز استان باسک‌نشین گوئیپوسکوای واقع در شمال اسپانیا است

موزه گوگن‌هایم در شهر بیلبائو، همچون هیولایی نقره‌ای رنگ در زیر آفتاب می‌درخشد. این موزه که توسط فرانک او گری، آرشیتیک معروف آمریکایی طراحی شده از سال ۱۹۹۷ به این سو به نماد شهر تبدیل و سالی یک میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند.  

مکانهای تفریحی اسپانیا, گردشگری اسپانیا

 موزه گوگن‌هایم در شهر بیلبائو، همچون هیولایی نقره‌ای رنگ در زیر آفتاب می‌درخشد

 

 عناصر مدرن شهرسازی و معماری از زمان برگزاری بازی‌های المپیک در سال ۱۹۹۲ بر فضای بندر بارسلون که مرکز کاتالان‌ها است، تاثیر گذاشته است. با این حال ساختار این شهر هنوز هم تحت تاثیر آنتونی گاودی، آرشیتکت مشهور اسپانیایی است که بسیار جلوتر از زمان خود می‌اندیشید و عمل می‌کرد. (عکس از Casa Batlló)  

مکانهای تفریحی اسپانیا, گردشگری اسپانیا

 مادرید، پایتخت اسپانیا، یکی از مراکز فرهنگ و هنر جهان محسوب می‌شود.

 

مادرید، پایتخت اسپانیا، یکی از مراکز فرهنگ و هنر جهان محسوب می‌شود. در این شهر بیش از ۲۰ موزه وجود دارند که معروف‌ترین آن‌ها “پرادو” است که به تاریخ هنر اروپا بین قرن ۱۲ تا ۱۹ میلادی می‌پردازد. در موزه ملکه سوفیا (عکس) بیشتر به هنر قرن بیستم پرداخته می‌شود. در اینجا تعدادی از آثار پابلو پیکاسو نگهداری می‌شوند.   

گردشگری اسپانیا,تور اسپانیا

در مادرید بیش از ۲۰ موزه وجود دارند که معروف‌ترین آن‌ها “پرادو” است

 

یکی از معروف‌ترین راه‌های پیاده‌روی – زیارتی دنیا در اسپانیا وجود دارد که پس از ۸۰۰ کیلومتر به “سانتیاگو” ختم می‌شود. این شهر در دروان قرون وسطی بعد از رم و بیت المقدس / اورشلیم یکی از مهمترین شهرهای زیارتی مسیحیان بوده است.   

گردشگری اسپانیا,تور اسپانیا

 یکی از معروف‌ترین راه‌های پیاده‌روی – زیارتی دنیا در اسپانیا وجود دارد

 
دشت‌های بیکران و آسیاب‌های بادی در مرکز اسپانیا. “دن کیشوت” رمان معروف “سروانتس” نویسنده بزرگ اسپانیایی در این منطقه نوشته شده است و گردشگران می‌توانند در توری به طول ۴۰۰ کیلومتر در حال و هوای آن قرار گیرند.     

گردشگری اسپانیا,تور اسپانیا

 دشت‌های بیکران و آسیاب‌های بادی در مرکز اسپانیا وجود دارد

 
نظر یکسانی در مورد گاوبازی وجود ندارد. برخی آن را نماد سنتی مردانگی و نبرد تن به تن انسان و گاو می‌دانند که هنوز هم طرفداران بسیاری دارد. برخی هم گاوبازی را سنتی مبتنی بر “حیوان آزاری” می‌دانند.     

گردشگری اسپانیا,تور اسپانیا

 در اسپانیا گاو بازی را نماد سنتی مردانگی و نبرد تن به تن انسان و گاو می‌دانند

 

مسجد کوردوبا با ۸۶۵ ستون در سال ۷۵۸ میلادی در محله قدیمی یهودیان این شهر ساخته شده است. در قرن شانزدهم کلیسایی به آن افزوده شد.      

گردشگری اسپانیا,تور اسپانیا

مسجد کوردوبا با ۸۶۵ ستون در سال ۷۵۸ میلادی در محله قدیمی یهودیان این شهر ساخته شده است

 
ردپای حکومت ۸۰۰ ساله اعراب را می‌توان در اندلس مشاهده کرد. بازمانده‌های فراوانی از معماری موروها در اندلس بجا مانده‌است. این منطقه واپسین دژ مقاومت موروها پیش از بازپس‌گیری از سوی پادشاهان کاتولیک بود. گشت و گذار در الحمرا، کاخی که مشرف بر شهر گِرانادا است، بین ۵ تا ۶ ساعت طول می‌کشد.     

گردشگری اسپانیا,تور اسپانیا

 کوستا بلانکا بعد از پاریس و لندن دارای بیشتر هتل در قاره اروپا است

 
کوستا بلانکا بعد از پاریس و لندن دارای بیشتر هتل در قاره اروپا است. گردشگردان عاشق آفتاب و دریا اسپانیا را در دهه ۵۰ میلادی کشف کردند. 

گردشگری اسپانیا,تور اسپانیا

 هر سال آلمانی‌های زیادی به اسپانیا سفر می‌کنند

 
دریا، ساحل، غذای خوب، طبیعت زیبا، امکانات فرهنگی و آنچه که گردشگران امسال بیش از پیش به آن توجه دارند: “امنیت” است. امسال اسپانیا بخش اعظم گردشگرانی که عازم مصر، تونس، ترکیه و یونان بودند را به خود جلب کرده‌است. بنا برگزارش‌های رسمی ۶۸ میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۵ تعطیلات خود را در اسپانیا گذرانده‌اند.     

گردشگری اسپانیا,تور اسپانیا

دریا، ساحل، غذای خوب، طبیعت زیبا، امکانات فرهنگی چیزی است که گردشگران اسپانیا به ان توجه دارند

 
هر سال آلمانی‌های زیادی به اسپانیا سفر می‌کنند. مقصد بسیاری از گردشگران آلمانی جزیره مایورکا است. بسیاری از ثروتمندان آلمانی در دهه‌ها و سال‌های گذشته در این جزیره ویلاهای لوکسی نیز خریداری کرده‌اند. علاقه آلمانی‌ها به این جزیره به حدی است که برخی به شوخی جزیره مایورکا را ایالت هفدهم آلمان می‌دانند.

تور اسپانیا,جاهای دیدنی اسپانیا

 مقصد بسیاری از گردشگران آلمانی جزیره مایورکا است.

 

تور اسپانیا,جاهای دیدنی اسپانیا

 

منبع: bartarinha.ir

امیدواریم از این مطلب بهره کافی برده باشید ، مجله چه نیوز بهترینها را برای شما آرزو دارد ، با ما در تازه ترین مطالب گردشگری همراه باشید.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا