خواص مواد غذایی

خواص جگر

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از خواص مواد غذایی همراه باشید :

 

 

جگر

 

 

جگر یکی از غنی‌ترین منابع گوشت‌ها و شامل آهن زیادی است اما به علت این که محل تجمع سموم بدن حیوان است (ارگان دفع سموم بدن) توصیه می‌شود؛ در صورت تمایل در هر هفته حداکثر یک بار و آن هم به میزان ۱۵۰ گرم مصرف شود.

 

آهن یکی از عناصر کمیاب در بدن بوده و نقش بسیار حیاتی دارد، معمولا در بدن به دو شکل قابل جذب یا سریع‌الجذب و یا سخت جذب وجود دارد.

آهنی که به صورت سریع‌الجذب است در مواد غذایی همچون انواع گوشت‌ها (مرغ و ماهی و گوشت سایر پرندگان و نیز گوشت غده‌ای یا شکمی مانند دل، قلوه، جگر و زبان) وجود دارد.

 

مواد غذایی همچون تخم‌مرغ، حبوبات، دانه کامل غلات و سبزیهای غده‌ای نیز حاوی آهن هستند اما آهن موجود در آنها از نوع دیر جذب است و لازم است برای تسهیل جذب آهن در آنها با مواد غذایی خورده شوند که جذب آنها را آسان کرده و یا با موادی مصرف نشوند که مانع جذب آهن آنها شود.

 

سبزی‌ها و میوه‌ها به علت داشتن ویتامین C و تسهیل جذب آهن در کنار مصرف حبوبات و تخم مرغ و غذاهایی که حاوی آهن دیر جذب‌اند، مصرف شوند و از مواد غذایی که جذب آهن آنها را به تاخیر می‌اندازد نظیر نوشابه و چای خودداری شود.

منبع:takmahfel.com

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای خواص مواد غذایی

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا