دانستنی ها و تمرین های ورزشی

به اشخاصی که پیاده روی می کنند، این چیزها را نگویید!

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از دانستنی ها و تمرین های ورزشی همراه باشید :

پیاده روی و لاغری

پیاده روی، یک تمرین عالی است، هر کسی می تواند آن را در هر جایی انجام دهد

 

هیچ چیز مانند یک اظهار نظر نا امید کننده در مورد تمرین شما، نمی تواند حس سرخوشی ناشی از ترشح اندورفین را سرکوب کند. اگر شما اهل پیاده روی هستید، احتمالا چنین شرایطی را تجربه کرده و سوالاتی از این دست را بارها شنیده اید: «چرا بجای راه رفتن نمی دوی؟» یا «حوصله ات سر نمیره؟».

هیچ چیز مانند یک اظهار نظر نا امید کننده در مورد تمرین شما، نمی تواند حس سرخوشی ناشی از ترشح اندورفین را سرکوب کند. اگر شما اهل پیاده روی هستید، احتمالا چنین شرایطی را تجربه کرده و سوالاتی از این دست را بارها شنیده اید: «چرا بجای راه رفتن نمی دوی؟» یا «حوصله ات سر نمیره؟».

فرانکلین آنتویان، مربی شخصی می گوید که سوالاتی از این قبیل، گمراه کننده هستند. او می گوید: پیاده روی، یک تمرین عالی است، هر کسی می تواند آن را در هر جایی انجام دهد، هزینه ای ندارد، باعث می شود از خانه خارج شوید، اغلب با دوستانتان باشید، و می تواند بسیار هم سرگرم کننده باشد.

آلیس ویلیامز ۲۴ ساله که اهل سالت لیک سیتی است، و پیاده روی قدرتی انجام می دهد، این گفته ها را تایید می کند و می گوید: شنیدن مسخره کردن پیاده روی توسط دوستان و آشنایانش، که تمرین هوازی مورد علاقه ی اوست، بسیار نا امید کننده است. او می گوید: این مرا اذیت می کند که مردم تصور می کنند پیاده روی تمرین خوبی نیست، یا اگر یک ورزش دیگر را انتخاب می کردم، خیلی بهتر می بود.

خب. ما در اینجا ۵ جمله ای را که هرگز نباید به اشخاصی که پیاده روی می کنند بگویید را برایتان لیست کرده ایم، که در جریان باشید!

پیاده روی یک تمرین واقعی نیست، چون شما حسابی عرق نمی کنید
ویلیامز می گوید فرقی نمی کند که او به چند تحقیق در مورد فواید پیاده روی اشاره کند، مردم هنوز فکر می کنند که باید بدوند تا ورزش کرده باشند! اما شواهد علمی به نفع افرادی است که پیاده روی می کنند: یک تحقیق دریافت که کالری به کالری سوزانده شده در پیاده روی، از نظر کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت و حتی بیماری قلبی عروقی، مزایایی مشابه دویدن ارائه می دهد.

بعلاوه، تعریق، معیار بسیار بدی برای تعیین آن است که شما چقدر سخت تمرین می کنید. آنتویان می گوید: من بعد از ۴۰ دقیقه تمرین کردن، عرق می کنم، با اینحال شاگردانی دارم که در عرض ۵ دقیقه شروع به عرق کردن می کنند. این تصور که اگر شما عرق نکنید، یعنی واقعا تمرین نکرده اید، یک باور کاملا غلط است. آنچه که واقعا باید از آن مطلع باشید، ضربان قلبتان است، که اگر بالا رفت، یعنی دارید رسما یک تمرین هوازی انجام می دهید.

 

پیاده روی صحیح

پیاده روی برای همه مفید است

 

راه های سریعتری برای انجام یک تمرین خوب وجود دارد
بله، ممکن است مجبور باشید برای سوزاندن همان تعداد کالری که در زمان مشابه با دویدن می سوزانید، مسافت طولانی تری را طی کنید، یا با سرعت بیشتری راه بروید. یک خانم ۶۰ کیلویی با ۳۰ دقیقه پیاده روی با سرعت ۸ کیلومتر در ساعت، حدود ۲۶۷ کالری خواهد سوزاند، در حالیکه با ۳۰ دقیقه دویدن با سرعت ۱۱ کیلومتر در ساعت، ۳۶۷ کالری می سوزاند.

با اینحال، این بدان معنا نیست که از ارزش پیاده روی بعنوان یک تمرین خوب، کاسته می شود. بویژه به دلیل آنکه راه های بسیار زیادی برای افزایش شدت پیاده روی بعدی تان، بمنظور سوزاندن کالری بیشتر وجود دارد!

او می گوید: شما می توانید با بالا بردن سرعتتان برای حدود یک دقیقه یا بوسیله انتخاب کردن نشانه هایی در مسیر، تمرینتان را تبدیل به یک تمرین اینتروال کنید. بعنوان مثال، ممکن است شما سرعت معمول ۸ کیلومتر بر ساعتتان را ۳۰ ثانیه در هر ۲ دقیقه به ۱۰ کیلومتر در ساعت افزایش دهید، یا هنگامیکه از جلوی ۱۰ دکل تلفن رد می شوید، در مسافتهای بین دکلها بصورت یکی در میان، سرعت بگیرید.

آنتویان می گوید: انجام این کار آسان است، کالری مصرفی تان را در زمان کوتاه تری افزایش خواهد داد، و تمرین پیاده روی تان را هیجان انگیز نگه می دارد.

 

کسل و بی حوصله نمی شوید؟
ویلیامز می گوید یکی از بهترین دوستانش، دائما این سوال را از او می پرسد و او اصلا نمی تواند درکش کند! او می گوید: من در پیاده روی هایم به پادکست ها گوش می دهم و حتی ویدیوهایی دانلود می کنم تا در هنگام پیاده روی تماشا کنم. راه های بسیار زیادی برای سرگرم ماندن و هیجان انگیز نگه داشتن تمرین پیاده روی وجود دارد. آنتویان خاطر نشان می کند که حرکات انفجاری با شدت بالا، قطعا یک راه موثر برای جلوگیری از کسالت و بی حوصلگی هستند. اگرچه هیجان، مسئله مهمی است، اما در مورد هر تمرین دیگری نیز صادق است.

چرا نمی دوید؟
دلایل زیادی وجود دارد که چرا افراد ممکن است تمایلی به دویدن نداشته باشند. اول از همه، دویدن می تواند استرس زا باشد. آنتویان می گوید: دویدن برای برخی از افراد باعث تحریک و برآشفتگی می شود، در حالیکه پیاده روی به آنها کمک می کند در عین حال که یک تمرین خوب انجام می دهند، آرام شوند.

بعلاوه او می گوید بسیاری از افرادی که پیاده روی می کنند، به این دلیل از دویدن اجتناب می کنند که دچار آسیب دیدگی های قدیمی و ناراحتی مزمن در زانو، مچ پا، گردن یا کمرشان هستند، و دویدن با این شرایط، واقعا دردناک خواهد بود. او می گوید: اگر مصدوم هستید، اگر مستعد آسیب دیدگی هستید، یا دوره نقاهت پس از آسیب دیدگی را سپری می کنید، هر قدمی که در هنگام دویدن بر می دارید، یک ریسک بالقوه برای آسیب دیدگی مجدد است، در حالیکه پیاده روی، خطر آسیب دیدگی بسیار کمی دارد.

با در نظر داشتن این مساله، سوالی مانند این، می تواند بیش از حد شخصی باشد. آنتویان می گوید: شاید فردی که پیاده روی می کند، دوست نداشته باشد در مورد آسیب دیدگی اش صحبت کند. این واقعا به هیچکس مربوط نمی شود که چرا یک فرد بجای دویدن، پیاده روی را انتخاب می کند. و البته برخی از افراد ممکن است بدون هیچ دلیلی، پیاده روی را ترجیح دهند.

پیاده روی برای افراد مسن است
آنتویان می گوید: این، یک احساس مشترک در میان مراجعین جوان تر است که فکر می کنند اگر تمرینات کاردیوی پر برخوردتر را انتخاب کنند، به نتایج بهتری دست خواهند یافت. او می گوید: حرف آخر این است که پیاده روی برای همه مفید است. این مسئله بستگی دارد به اینکه شما کدام یک را ترجیح می دهید، و اینکه آیا تمرینات پر برخوردتر با شرایط بدنی تان سازگاری دارد یا نه، و آیا انجام دادنشان برای شما بی خطر است؟

منبع: تناسب اندام

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای دانستنی ها و تمرین های ورزشی

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا