دسر،شیرینی،مربا،نوشیدنی

طرز تهیه تارت میوه ای شکلاتی

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از آموزش شیرینی پزی همراه باشید :

تهیه تارت میوه ای شکلاتی,طرز تهیه تارت میوه ای شکلاتی

طرز تهیه تارت میوه ای شکلاتی

 

سبدی خوردنی برای میوه های تابستانی!
خمیر شکلاتی که لبه های آن به مغز خشکبار آغشته شده, مانند یک پیاله برای میوه ها در این تارت های یک نفره هستند. از انواع مختلف میوه ها در این دسر استفاده نمایید.

مواد لازم تارت میوه ای شکلاتی :

 آرد معمولی  250 گرم
 پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری
 کره  150 گرم
شکر دانه ریز 40 گرم
آب 3 قاشق غذاخوری
شکلات خالص 50 گرم
مغز خشکبار، تفت داده 50 گرم
میوه آماده شده 350 گرم
مربا یا ژله زردآلو 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه تارت میوه ای شکلاتی :
آرد و پودر کاکائو را در کاسه ای الک نمایید. کره را به قطعات کوچک تقسیم نموده و به آرد و کاکائو اضافه نمایید. آن ها را با نوک انگشت با هم ترکیب نمایید تا به شکل خرده های ریز نان در بیایند.

شکر را به مخلوط اضافه نمایید و سپس حدود یک تا دو قاشق غذاخوری آب اضافه نمایید تا به شکل خمیر صافی دربیاید. روی خمیر را بپوشانید و به مدت 15 دقیقه در یخچال قرار دهید.

روی سطح صافی، کمی آرد بپاشید و خمیر را پهن نمایید و کف شش قالب مخصوص تارت یک نفره را با این خمیر بپوشانید. روی خمیر را با استفاده از چنگال، سوراخ نمایید و با فویل بپوشانید. قالب ها را در فری که از قبل گرم شده روی حرارت 190 درجه سانتیگراد یا 375 درجه فارنهایت و یا عدد 5 فرهای گازی به مدت 10 دقیقه قرار دهید تا خمیر بپزد.

فویل را از روی خمیرها بردارید و مجدد آن ها را به مدت 5 تا 10 دقیقه داخل فر بگذارید تا خمیر ترد شود. سپس قالب ها را روی سینی مشبک فلزی بگذارید تا کاملا خنک شوند.

شکلات را آب نمایید و خشکبار خرد شده و تفت داده را در بشقابی بریزید. خمیرهای پخته را از قالب ها جدا نمایید. شکلات آب شده را به لبه های خمیر بمالید و در بشقاب خشکبار برگردانید تا خرده مغز خشکبار به تارت بچسبند. اجازه دهید تا مواد خودشان را بگیرند.

میوه ها را وسط تارت ها بگذارید و مربای زردآلو یا ژله رقیق شده با یک قاشق غذاخوری آب، را روی میوه ها بمالید. تارت ها را تا موقع مصرف سرد و خنک نگه دارید.

توصیه سرآشپز :
در صورت تمایل، می توانید داخل تارت ها را قبل از قرار دادن میوه، از خامه شیرین شده پر نمایید و یا برای داشتن طعمی شکلاتی می توانید 225 گرم مایه شکلات فندقی را با ماست سفت یا خامه فرم گرفته مخلوط نموده و وسط تارت ها را پر نمایید.

 

منبع : avayesalamati.com

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای شیرینی پزی

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا