دانستنی ها و تمرین های ورزشی

سحرخیز باش تا وزن کم کنی!

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از دانستنی ها و تمرین های ورزشی همراه باشید :

وب سایت دکتر کرمانی: حتما شنیده اید که می گویند «سحرخیز باش تا کامروا شوی»، این ضرب المثل در مورد کاهش وزن واقعا صادق است. آفتاب اول صبح باعث می شود انرژی بگیریم، هوشیار شویم و تمرکز کنیم و این طرز فکر کمک می کند در ادامه روز به سمت عادت های اشتباه نرویم و به اهداف کاهش وزنمان پایبند بمانیم.

جنبه های روانی هم وجود دارد: وقتی صبح برای انجام برخی از کارهایی که در لیست اولویت هایتان قرار دارد از خواب بیدار می شوید، در ادامه روز احتمال تسلیم شدنتان در برابر دیگر وظایف بسیار کاهش می یابد.نکاتی که در ادامه می آید را تبدیل به قسمتی از روتین روزانه خود کنید، سپس خواهید دید چگونه روی کاهش وزنتان تاثیر خواهد گذاشت.

سحرخیز باش تا وزن کم کنی!

خوابیدن می تواند به کاهش وزنتان کمک کند

لازم نیست آنقدر بخوابید که برای آماده شدن و لباس پوشیدن عجله کنید، تنها نیم ساعت خواب اضافی می تواند تفاوت های زیادی ایجاد کند.

احساس اینکه به خوبی استراحت نکرده اید ممکن است باعث شود در طول روز پرخوری کنید. بعلاوه محققان ثابت کرده اند کمبود خواب متداوم می تواند باعث بهم ریختگی در برخی هورمون ها شود که تاثیر منفی روی سوخت و ساز بدن می گذارد.

 

در معرض روشنی روز قرار گرفتن می تواند به کاهش وزن کمک کند

در اولین فرصت، پرده ها را بکشید و خود را در معرض نور قرار دهید. نور فرابنفش ( UV ) باعث بهبود خلق و خو و افزایش انرژی می شود. همچنین در یک تحقیق که به تازگی انجام گرفته بود، محققان متوجه شدند کسانی که روزانه در معرض نور خورشید قرار می گیرند نسبت به افرادی که در تاریکی می مانند BMI پایین تری دارند.

دلیلش چیست؟ محققان فکر می کنند اشعه های صبحگاهی باعث همگام سازی ساعت بدن می شوند بنابراین سوخت و سازتان درست و به موقع عمل می کند.

صبحانه ای که پروتئین بالایی داشته باشد می تواند کمک کند وزنتان کاهش بیابد

میلیون ها بار شنیده اید که خوردن یک صبحانه سالم می تواند به شما انرژی و احساس سیری بدهد تا در طول روز دچار هوس های غذایی ناسالم نشوید و در مقابلشان مقاومت کنید.

کربوهیدرات های پیچیده ( نوعی از کربوهیدرات که دیر هضم می شود ) به تنهایی نمی توانند تاثیری که ترکیب کربوهیدرات و پروتئین با هم دارند را به بدن بدهد.

این تاثیر باعث می شود احساس سیری کنید و قند خونتان برای مدت زمان بیشتری ثابت باقی بماند.

برای مثال می توانید صبحانه، تخم مرغ به همراه نان سبوس دار میل کنید.

 

سحرخیز باش تا وزن کم کنی!

ورزش هنگام صبح می تواند به کاهش وزنتان کمک کند

از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند صبح ها بدوند یا با یک ویدئوی ورزشی تمرین کنند؟ این کار را ادامه دهید، چون باعث تقویت سوخت و ساز و دور نگه داشتن هوس غذایی می شود و همچنین حسی مثبت و کارآمد خواهید داشت.

اگر جزو این افراد نیستید، همچنان می توانید از این مزیت ها بهره مند شوید. حتی 10 دقیقه ورزش هوازی یا یوگا می تواند باعث جریان پیدا کردن خونتان، تحرک بدن و بالا رفتن سوخت و ساز شود.

آماده کردن میان وعده می تواند به کاهش وزنتان کمک کند

شاید آماده کردن یک پک ناهار طول بکشد اما حاضر کردن چند میان وعده برای طول روز، کار ساده ای است. انتخاب های اشتباه غذایی در طول روز، به عنوان میان وعده می تواند برنامه غذایی تان را خراب کند. یکی از راه های هوشمندانه این است که خود را با میان وعده های از پیش آماده سالم مجهز کنید. برای مثال همیشه مقداری بادام یا چند قطعه سیب آماده داشته باشید.

 

سحرخیز باش تا وزن کم کنی!

پیاده روی تا محل کار کمک می کند وزن کم کنید

سعی کنید ماشین خود را در یک پارکینگ دورتر از محل کار پارک کنید و یا اگر مسیر کوتاه است به جای تاکسی یا اتوبوس پیاده بروید.

مزایای این کار: راهی است ساده برای اضافه کردن فعالیتتان در روز، سوزاندن کالری بیشتر و همچنین افزایش سرعت سوخت و ساز. همچنین تحقیقات جدید نشان داده افرادی که با ماشین به محل کار نمی روند در مقایسه با افراد دیگر BMI پایین تری دارند.

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای دانستنی ها و تمرین های ورزشی

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا