آشپزیآموزش

طرز تهیه چند نوع غذای ساده و خوشمزه

چند نوع غذای ساده

 املت ساده

مواد لازم :

    تخم مرغ ———————- دو عدد

    شیر ————————– دو عدد

    کره آب شده و نمک و فلفل به اندازه دلخواه

طرز تهیه :

    تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته هم می زنیم تا کف کند سپس نمک و فلفل و شیر را به تخم مرغها اضافه کرده هم می زنیم تابه را روی حرارت آتش قرار می دهیم کره را داخل تابه ریخته داغ که شد مایه را در تابه می ریزیم املت بعد از چند دقیقه آماده می شود و با چنگال می توانیم املت را لوله کنیم و در دیس قرار دهیم .

 


سیب زمینی آب پز با پیاز داغ

مواد لازم: سیب زمینی 2 الی 3 عدد

روغن : به میزان لازم

نمک و فلفل و ادویه: به میزان لازم

طرز تهیه:

2 الی 3 سیب زمینی آب پز می کنیم و بعد با گوشت کوب آن را له می کنیم و بعد 2 پیاز را خلال می کنیم و سرخ می کنیم و نمک و ادویه می زنیم و داخل سیب زمینی کوفته شده مخلوط می کنیم. و با نان و سبزی میل می کنیم.

————————————————————————————-

سیب زمینی آب پز با تخم مرغ آب پز

سیب زمینی 2 الی 3 عدد

تخم مرغ 2 الی سه عدد

سیب زمینی را آب پز می کنیم و تخم مرغ را آب پز می کنیم و با خیار شور و گوجه و نان باگت میل می کنیم.

—————————————————————————————-

 

کنسرو ماهی تن و با لوبیا

مواد لازم:

کنسرو ماهی تن 1 عدد

کنسرو لوبیا 1 عدد

پیاز 1 عدد

روغن به میزان لازم

نمک و ادویه و فلفل و دارچین و رب : به میزان لازم

طرز تهیه:

کنسرو ماهی تن و لوبیا را به مدت 20 دقیقه در آب می جوشانیم .

1 عدد پیاز نگینی در روغن سرخ می کنیم تا طلایی شود کنسرو ماهی را در آن می ریزیم و با پیازها تفت می دهیم و بعد از آن کنسرو لوبیا را در آن می ریزیم و نمک(به مقدار کم، چون تن خودش کمی نمک دارد) و دارچین و ادویه به آن می زنیم (اگر هم خواستید کمی رب بزنید ، بسته به سلیقه دارد) و با سس مایونز و لیموترش تازه میل فرمایید.

——————————————————————–

 

خوراک ماکارونی پیچ با سوسیس و قارچ

مواد لازم :

 ماکارونی پیچ ——————- یک بسته 700گرمی 

روغن زیتون ——————- 4 قاشق غذا خوری

کرفس ————————– یک شاخه

سیر —————————- یک خبه

سوسیس ———————— 200گرم

قارچ ————————— 200 گرم

لیمو ترش ———————- یک قاشق غذاخوری

پودر آویشن خشک شده، یا پودر اورگانو، به مفدار لازم

نمک و فلفل و جعفری  ——— به مقدار لازم

طرز تهیه :

 ابتدا ماکارونی را به روش معمول پس از به جوش آودن آب و اضافه کردن نمک و کمی روغن در آب ریخته و طبق دستور نوشته شده بر روی بسته بندی ،آن را بپزید .سپس، آب کشی کرده و مدتی صبر کنید تا سرد شود . در این فاصلهٔ زمانی کرفس، سیر و قارچ را ریز خرد کرده و سوسیس ها را نیز حلقه حلقه کنید. روغن را در ماهی تابه ریخته و پس از داغ شدن آن ، کرفس و سیر خرد شده را داخل روغن و به مدت پنج دقیقه تفت دهید. البته این مدت بستگی به پخت کرفس ها دارد . لازم به ذکراست مرقب باشید کرفس ها قهوه‌ای رنگ نشوند.در ضمن شما می‌توانیدابتدا کرفس‌ها را تفت داده و سپس در مرحله نزدیک به پخت ، سیرهای خرد شده را اضافه کنیدتا سیر ها نسوزند. سوسیس‌های حلقه حلقه شدهبه روغن حاوی کرفس و سیر اضافه و به مدت 5 دقیقفه مرتب هم بزنید.تا سوسیس ها سرخ شده و رنگ آن‌ها مایل به قهوه‌ای شود. قارچ‌ها را به همراه آب‌لیمو به مواد قبلی افزوده و مدت 4 دقیقه هم‌زمان همه مواد را دوباره تفت دهید. در طول این مدت ، مرتب مواد را هم بزنید تا قارچ ها نرم شوند. نمک ، فلفل و آویشن را به مواد اضافه کرده به هم بزنید.در پایان در ظرفی بزرگ این مواد را به ماکارونی پیچ اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. برای تزئین و مزه‌دار کردن این خورک کمی جعفری خرد شده بر روی آن بریزید و آن را سرو کنید.

——————————–

یک پیشنهاد:

این خوراک با پنیر پارمسان نیز بسیار خوشمزه می شود. بنابراین شما می‌توانید در پایان هم زمان با جعفری خرد شده، مقداری نیز پنیر پارمسان رنده شده بر روی آن بریزید.


 

املت گوشت با تخم مرغ

مواد لازم :

    گوشت چرخ کرده ————————– دویست گرم

    تخم مرغ ———————————– پنج عدد

    کره با روغن ——————————- 150 گرم

    ترخان خرد شده ————————— نصف فنجان

    نمک و فلفل ——————————- به اندازه دلخواه

طرز تهیه :

    گوشت و تخم مرغ  را مخلوط کنید سپس ترخان را اضافه کنید و کمی نمک و فلفل بریزید خوب هم بزنید روغن یا کره را در تابه بریزید و روی حرارت قرار دهید داغ که شد مواد مخلوط شده را در آن ریخته مایه را نازک بریزید تا گوشت و تخم مرغ خوب پخته شود سپس در دیس قرار دهید و به دلخواه خود برش بزنید .


املت پیاز

مواد لازم : 

    تخم مرغ ——————————— سه عدد

    شیر ————————————- سه قاشق سوپ خوری

    پیاز سرخ شده ————————- یک قاشق  غذاخوری

    کره یا روغن مایع ———————– به اندازه دلخواه

    نمک و فلفل —————————- به اندازه دلخواه 

طرز تهیه :

     تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته  و نمک و فلف را اضافه کنید خوب هم بزنید تا کف کند شیر را داخل تخم مرغ ها ریخته هم بزنید تابه را حرارت قرار دهید کره یا روغن ریخته بگذارید داغ شود سپس مایه را در روغن بزنید بعد از چند دقیقه املت بسته و آماده است وسط املت پیاز سرخ شده بریزید و بپیچید اگر مایل بودید می توانید وسط املت روی پیاز کمی جعفری خرد شده بریزید .

 


 

دلمهٔ گوجه فرنگی

مواد لازم

    گوجه فرنگی سفت ——————- 8 عدد بزرگ

    سیر ———————————– یک حبه

    برنج ———————————– 8 قاشق غذاخوری

    نعناع یا جعفری ———————- مقداری

    روغن ——————————— چهار قاشق غذاخوری

    آب مرغ ——————————- 2 لیوان

    رب گوجه فرنگی ——————– 3 قاشق غذاخوری

    نمک و فلفل ————————- به مقدار کافی

طرز تهیه :

    گوجه‌فرنگی ها را شسته و سر آن‌ها را به شکل یک دایره ببرید و محتویات داخلشان را در آورید و سر گوجه‌فرنگی را برای در پوش نگهدارید جعفری یا نعناع را با سیر له کنید و با برنج و یک قاشق غذاخوری روغن و دو قاشق غذاخوری از محتویات داخل گوجه‌فرنگیها و به اندازه کافی نمک و فلفل مخلوط کنید سپس روغن و نمک و فلفل داخل گوجه فرنگیهای خالی شده بریزید بعد گوجه فرنگیها را در ظرف نسوز که چرب شده باشد بچینید داخل آنها را با مخلوط درست شده برنج پر کنید در آنها را بگذارید سپس رب گوجه‌فرنگی و آب مرغ را داخل ظرف و اطراف گوجه فرنگیها بریزید و به مدت 35 دقیقه در فر با حرارت 350 درجه فارنهایت  قرار دهید دلمه که آماده شد در ظرف بچینید و اطراف آن را با جعفری تزئین کنید.

———————–

کباب ته ماهی تابه ای

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده  به تعداد نفرات به میزان لازم

پیاز 1 عدد

گوجه 2 عدد

فلفل دلمه ای یک دانه

طرز تهیه:

پیاز را رنده می کنیم ، آب آن را می گیریم و تفاله پیاز را با گوشت مخلوط می کنیم و نمک و ادویه می زنیم و ورز می دهیم و ته ماهی تابه می خوابانیم (می توان مثل کوکو هم تکه تکه درست کرد) و گوجه را گردگرد برش می دهیم و در ماهی تابه کنار آن و فلفل دلمه ای را هم خلال کرده و درون ماهی تابه همه را درون ماهی تابه روی شعله ملایم و در آن را می گذاریم تا به حال خود بخارپز شود و بپزد (به مدت 20 الی 30 دقیقه) شعله آن خیلی کم باشد.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

یک دیدگاه

  1. سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون ازتون تشکر
    کنم و امیدوارم باعث ایجاد انگیزه براتون بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا