علمی و فناوری

اگر اختراعات و اکتشافات نبودند؟

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از دانستنیهای علمی و فناوری همراه باشید :

 

اهمیت اختراعات و اکتشافات,اگر اختراعات و اکتشافات نبود

اگر اختراعات نبودند زندگی ما هم مثل انسان های اولیه بود

 

اگر اختراعات و اکتشافات نبود …

در میلیونها سال پیش که بشر پای به این جهان گذاشت با مشکلات فراوانی رو به رو بود. نخستین مشکل او که تهیه ی غذا بودبرایش قابل حل نبود تا چه برسد مسائل دیگری از قبیل محلی برای استراحت – تامین بهداشت – تهیه ی لوازم زندگی و خیلی از چیزهای دیگر.

 

انسان در ابتدا با مشکلات و سختیها دست و پنجه نرم کرد و به مرور علم پیدا کرد و با استفاده از علم خود توانست اکتشافات و اختراعات زیادی را در این جهان به وجود آورد. با به وجود آمدن یک اختراع بشر گامی به پیش گذاشته و به سوی اختراعات دیگری حرکت کرد.

 

مثلا اگر فرض کنیم برق نبود زندگی همه ی ما چقدر فلج می شد.تمام کارخانجات تعطیل می شدند -بشریت به عقب بر می گشت- خیلی از اعمال جراحی قابل انجام نبودوشابد بیشتر مردم از بین می فتند و به طور کلی زندگی بشر به حالت اولیه بر می گشت.

 

اگر تاریخ زندگی انسان بر روی زمین را بخوانیم می بینیم که پدران ما به سختی زندگی می کردند آنها حتی تهیه ی یک بار غذا در روز مشکلات فراوانی را از سر می گذراندند فرض کنید ما در چند میلیون سال هستیم و زندگی غار نشینی داریم و بشر هنوز کشاورزی را کشف نکرده است و نمی داند چگونه به آتش دست پیدا کند.

 

انسانی ضعیف که هیچ وسیله ای برای آسایش یا دفاع از خود ندارد در برابر گرما وسرما ناتوان است از حمله ی حیوانات وحشی در امان نیست برای تهیه غذا مشکل دارد و هزاران حرف دیگر که تا در آن حال و هوا نباشیم نمی توانیم زندگی بدون اختراع و اکتشافات را درک کنیم اما همین انسان به ظاهر ناتوان با بهره گیری از هوش و قوه ی تفکرش به آنجا رسیده که کره ی زمین را به دهکده ای جهانی تبدیل نموده و وحشی ترین حیوان را رام خود ساخته و سخت ترین کوه ها را شکافته و به اکتشافات و اختراعاتی نایل گردیده که شاید در آینده ی نزدیک کرات آسمانی تازه ای را به تسخیر خود در آورد چقدر خوب است که انسان ها که به این همه دانش دست یافته اند از نظر نوع دوستی واخلاقی هم آن قدر پیشرفت کند تا به پای فرشتگان برسند بنابراین اگر اختراعات و اتشافات نبود باید انسان هنوز در غار زندگی می کرد و زندگی ما هم مثل انسان های اولیه بود پس اختراعات و اکتشافات سهم  بزرگی در زندگی بشر داشته است.

 

بگذارید چند مثال بزنم، ادیسون اگر ادیسون نبود برق تولید نمی شد. منظور این نیست که فقط ادیسون برق را تولید کرد منظور این است که ادیسون با فکر کردن برق را تولید کرد و مادر خود را از مرگ حتمی نجات داد. اگر اختراع ادیسون نبود برقی در کار نبود و ما روشنایی خود را از شمع به دست می آوردیم. تمام دانشمندان هسته ای ایرانی جانشان را دادند تا انرژی هسته ای به وجود آوردند. اگر اختراعات نبودند زندگی ما هم مثل انسان های اولیه بود.

 

گردآوری : بخش علمی


منبع:
http://www.beytoote.com/scientific/midanid/inventions-discoveries1.html

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای علم و فناوری

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا