نقد خودرو

الماس های ژاپنی و فرانسوی نمایشگاه خودروی تهران

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از نقد خودرو همراه باشید :

هفته نامه گزارش بازار خودرو: در راستای تکمیل سبد محصولات برند میتسوبیشی ژاپن در ایران مدل های جدید و متنوعی به طیف محصولات میتسوبیشی در ایران اضافه شده. نسخه های فیس لیفت و ارتقاءیافته میتسوبیشی اکثرا برای سال 2017 دست خوش تغییراتی شده اند. اما از سوی دیگر مدتی است آرین موتور یک برند لوکس فرانسوی را نیز وارد بازار ایران کرده. آرین موتور تابان به عنوان نمایندگی رسمی DS در ایران، 4 مدل از فرزندان لوکس سیتروئی را به تهران اتوشو آورده. در ادامه با سفرای شیک ژاپنی و فرانسوی در نمایشگاه خودرو تهران همراه شوید.

DS4 کراس بک

 

قیمت: 184.9 میلیون تومان

 

 

الماس های نمایشگاه خودروی تهران


محصولات DS به خوید خود خاص و منحصر به فرد هستند. حالا حسابش را بکنید که فرم بدنه و ساختار یک DS هم چیزی فراتر از خودروهای عادی باشد! این هاچ بک کراس فقط در فرانسه تولید می شود و با قیمت 184.9 میلیون تومانی اش می تواند هر علاقه مند به خودروهای خاص و لاکچری را وسوه کند. فاصله کف DS4 کراس بک 3 سانتی متر نسبت به نسخه هاچ بک بیشتر است و سیستم فنربندی اش مورد بازنگری قرار گرفته. کابین DS4 کراس بک جذاب و بسیار باکیفیت است و چرم اعلاء عنصر اصلی دکوراتیو کابین آن به شمار می رود.

DS4 کراس بک به لطف انواع تجهیزات ایمنی و کمک حرکتی توانسته 5 ستاره ایمنی را به خود اختصاص دهد. DS4 کراس بک که بر پایه پلت فرم سیتروئن C3 و پژو 308 تکوین یافته. از پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ با توان 160 اسب بخار و گشتاور 240 نیوتن متر بهره می برد.

 


DS3

 

 

الماس های نمایشگاه خودروی تهران

 

کوچک ترین محصول DS است به یکی از بزرگ ترین اتفاقات نمایشگاه خودرو تهران تبدیل شود. DS3 را می توان در 3 کلمه شیک، مدرن و راحت خلاصه کرد. DS3 در 2 نوع سقف ثابت و سقف متحرک جمع شونده ساخته می شود که برای بازار ایران نسخه سقف ثابت با پیشرانه 1.2 لیتری توربوشارژ و گیرباکس 6 سرعته تیپ ترونیک دبل کلاج انتخاب شده. این هاچ بک مینی با تکیه بر پیشرانه 110 اسب بخاری و وزن کم، علاقه مندان به شتاب و سرعت را نیز به وجد می آورد.  DS3 ظرف 9.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر می سوزاند.

 

DS5LS

 

 قیمت: 192 میلیون تومان

 

 

الماس های نمایشگاه خودروی تهران

DS5LS به آلترناتیوی متفاوت در مقابل رقبای هم قیمت کره ای و ژاپنی اش در بازار ایران تبدیل شده. صندلی های برقی مجهز به ماساژور، تودوزی چرم ناپا داخل کابین با کیفیت فوق العاده و تریم چوبی ظریف به همراه نورپردازی مخفی، DS 5 تا حد زیادی باعث شده اند این مدل به پرستیژ بالای یک سدان لوکس دست یابد. مدل DS5LS 2017 از یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ بهره می برد که نسبت به رقبای هم قیمت تکنولوژی بالاتر و مصرف سوخت کم تری دارد. پیشرانه DS5LS با مشارکت ب.ام.و آلمان ساخته شده و می تواند 163 اسب بخار قدرت را در اختیار این سدان 1.5 تنی قرار دهد.

 

DS6

 

قیمت: 234.8 میلیون تومان

 

 

الماس های نمایشگاه خودروی تهران

چهره جسورانه DS6 ترکیبی از اصالت و مدرنیته را به نمایش می گذارد و خودروساز فرانسوی داخل کابین را کاملا سخاوتمندانه دیزاین کرده تا مشکل پسندترین خریداران را هم راضی کند. استفاده گسترده از چرم ناپا در کابین در کنار آپشن های جذابی نظیر درب برقی صندوق بار، صندلی های برقی جلو مجهز به گرمکن و ماساژور و ده ها آپشن رفاهی و ایمنی دیگر نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. این شاسی بلند باپرستیژ پیشرانه ای 1.6 لیتری را دل دل خود جای داده که به لطف استفاده از توربوشارژر، 165 اسب بخار قدرت تولید می کند.

 


میتسوبیشی ASX فیس لیفت؛ ASX 2017

 

قیمت: 173.9 میلیون تومان

 

 

الماس های نمایشگاه خودروی تهران

میتسوبیشی برای شاداب و تازه نفس مانده ASX در میدان رقابت، برای سال 2016 کراس اوور محبوب اش را دست خوش تغییراتی کرده. فرم جدید سپر و جلوپنجره حالتی خشن و جسور به قسمت جلو بخشیده اند. هم چنین حس قوی تری از یک شاسی بلند را منتقل می کنند. فضای کابین نیز با قطعات مشکی براق تزیین شده و به لطف گرمکن صندلی های جلو، سقف پانورامیک یک تکه، تهویه اتوماتیک و بهبود و تغییر پوشش چرمی صندلی ها، حالا در کابین ASX حس بهتری از قبل تجربه خواهیدکرد.

پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری ASX با توان 150 اسب بخار شاید در مقابل رقبای کره ای ضعیف تر به نظر برسد، اما به لطف کوپل مناسب پیشرانه و گیرباکس و وزن کم تر از رقبا در حالت تک دیفرانسیل ظرف 9.5 ثانیه و در حالت دو دیفرانسیل ظرف 10.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر می رسد. هم چنین در نسخه فیس لیفت شیفترهای تعویض دنده به پشت فرمان اضافه شده که در حالت تعویض دستی دنده های گیرباکس 6 سرعته CVT، سرعت رانندگی را دوچندان می کند.

 

میتسوبیشی میراژ 2017؛ Mirage GT 2017

 

قیمت: 79.8 میلیون تومان

 

 

الماس های نمایشگاه خودروی تهران

میراژ یکی از ارزان ترین خودروهای وارداتی به شمار می رود که علی رغم برچسب قیمت اش، هاچ بکی مدروز با برند معتبر است. میراژ 2017 در نمای ظاهری دست خوش تغییراتی شده. فرم کلی سپر جلو، هواکش های سپر و پروژکتورها تغیرات مثبتی را نشان می دهد. هم چنین جلوپنجره در نسخه فیس لیفت تغییر فرم یافته. چراغ های جلو به نوار نئونی روشنایی در روز و چراغ های عقب به لامپ های ال ای دی مجهز شده اند.

از دیگر تغییرات بدنه می توان به تغییر محل قرارگیری آنتن سقفی، رینگ های جدید و…اشاره کرد. داخل کابین نیز از تریم پیانو بلک استفاده شده. در مدل 2017 گرمکن به صندلی های جلو اضافه شده و برخلاف قبل، میراژ از 6 ایربگ برخوردار است. پیشرانه 3 سیلندر میراژ 2017 توسط دکه استارت روشن می شود. پیشرانه 1.2 لیتری این کوچولو ژاپنی به لطف رول راکرهای جدید به جای 74، 78 اسب بخار تولید می کند و سقف گشتاورش به 100نیوتن متر می رسد. مصرف سوخت کم تر از 5 لیتر از میراژ یک هاچ بک کاملا اقتصادی ساخته. نکته جالب درخصوص مدل 2017 این که حالا شما می توانید میراژ را با قیمتی نزدیک به گذشته در 2 رنگ جدید پرتقالی و بنفش سفارش بدهید.

 

میتسوبیشی لنسر 2017؛ Lancer 207

 

قیمت: 136.8 میلیون تومان

 

 

الماس های نمایشگاه خودروی تهران

همه علاقه مندان خودرو با میتسوبیشی لنسر در دهه 90 میلادی خاطرات خوشی دارند. این سدان محبوب که به عنوان سواره نظام میتسوبیشی شناخته می شود. برای سال 2017 نونوار شده تا حسابی در مقابل رقبا دلبری کند. فراموش نکنید که لنسر رقبای گردن کلفتی نظیر مزدا 3، کیا سراتو و هیوندا النترا در بازار ایران دارد. اما تغییرات لنسر جدید باعث شده تا هم چنان بتواند در مقابل رقبایش ایستادگی کند.

در مدل 2017 شاهد تغییراتی جزیی اما تاثیرگذار در قسمت های مختلف بدنه هستیم. از مهم ترین این تغییرات می توان جلوپنجره و سپرهای جدید، رینگ های جدید و جذاب تر از قبل و لچکی های به روز شده عقب اشاره کرد.

در کل باید گفت لنسر جدید علاوه بر حفظ اصالت اش، فرم اسپرت تر و جوان پسندتری از قبل دارد. در نسخه جدید شیفترهای تعویض دنده به پشت فرمان اضافه شده و در کنار پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری با توان 140 اسب بخار، رانندگی هیجان انگیزی را برای شما به ارمغان می آورد. صندلی راننده در مدل جدید در 8 جهت به صورت برقی تنظیم می شود. هم چنین سیستم نوین ضدسرقت و دوربین دید عقب نیز به فهرست تجهیزات مدل 2017 اضافه شده است.

رانندگی لنسر را می توان در هندلینگ فوق العاده خلاصه کرد که به لطف تعلیق اسپرت، سیستم های پایداری الکتریکی و فرمان برقی حساس به سرعت، حس دلپذیری از رانندگی را برای راننده به ارمغان می آورد.

 

میتسوبیشی اوتلندر 2017؛ Outlander 2017

 

قیمت: 218.8 میلیون تومان

 

 

الماس های نمایشگاه خودروی تهران

به گفته میتسوبیشی 100 تغییر در نسخه فیس لیفت اوتلندر اعمال شده که از تغییرات ظاهری آن می توان به رینگ های 18 اینچی با طرح جدید، سپر و جلوپنجره جدید، چراغ های جدید با تکنولوژی دی لایت و لامپ های ال ای دی اشاره کرد. تغییرات در فضای  کابین اوتلندر تیپ 5 قابل توجه است. در طرح جدید غربیلک فرمان تغییراتی در دکمه های تنظیم سیستم صوتی صورت گرفته. هم چنین در تیپ 5 اوتلندر غربیلک فرمان و صندلی های جلو به گرمکن مجهز شده و صندلی راننده به صورت برقی در 8 جهت تنظیم می شود.

تریم چوبی جذابیت کابین را دوچندان کرده و آینه های جانبی به صورت برقی جمع می شوند. دوربین 360 درجه، سنسور پارک جلو، عقب و کناری و ترمز پارک برقی از جمله آپشن های جدید اوتلندر 2017 به شمار می روند. اوتلندر با 2 تیپ 3 و 5 و تنها با تریم مشکی کابین عرضه می شود که ظرفیت آن 5 نفر است.

اوتلندر از یک پیشرانه 2.4 لیتری MIVEC برخوردار است که اگرچه کم سر و صدا و بی ادعاست، اما 170 اسب بخار قدرت تولید می کند و هم چنان پرتوان و تاثیرگذار است. پیشرانه اوتلندر با یک گیرباکس CVT جفت می شود و گشتاور 220 نیوتن متری را به هر 4 چرخ منتقل می کند. سیستم دو دیفرانسیل اوتلندر در 3 وضعیت تنظیم می شود و به لطف سیستم های کمکی مختلف، عملکرد مناسبی در مسیرهای صعب العبور دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا