تلویزیون

10 مورد از بهترین سریال های سال 2016 را بشناسید

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از تلویزیون همراه باشید :

وب سایت گجت نیوز: بر خلاف آن چیزی که تقریبا همیشه بود، سال 2016 را باید سال قدرتمندی برای سریال های علمی تخیلی و فانتزی دانست. در سال جاری سریال های زیادی بودند که قادر تقدیر هستند، اما در این مقاله ما قصد داریم تنها به 10 مورد از بهترین سریال های سال 2016 بپردازیم. انتخاب این سریال ها، بر حسب نمرات دریافت کرده از سوی منتقدان مختلف و همچنین استقبال عموم تماشاگران انجام گرفته است. گفتنی ست که این مجموعه های تلویزیونی، دارای ژانرهای متفاوتی هستند. در ادامه با ما همراه باشید.

 The Expanse

 

 

10 مورد از بهترین سریال های سال 2016 را بشناسید
در حالی که لیست بهترین سریال های سال 2016 حسابی شلوغ است، هیچ چیزی به اندازه‌ی سریال “The Expanse” موفق نشده در طول زمان از سوی شبکه سای فای به این محبوبیت برسد. در واقع این سریال در اواخر سال گذشته میلادی آغاز شد، اما در سال 2016 قدرت گرفت، محبوب شد و به پایان رسید.

در حالی که موضوعاتی با حضور ابرقهرمانان، هیولاها و ربات‌ها سراسر تلویزیون‌ را طی سال‌های اخیر به خود اختصاص داده‌اند، برنامه‌هایی با مضمون هوا فضا، موفق به دلبری از بینندگان نشده‌اند. سریال The Expanse، یک اپرای فضایی واقعی و یکی از بهترین‌ها در ژانر خود است که خیلی مقید نوشته شده و کاراکترهای آن نیز کاملا قانع کننده به نظر می‌رسند. به گفته‌ی منتقدین بزرگ سینما و تلویزیون، این سریال بیشتر شبیه به یک رمان تلویزیونی‌ است تا آنکه بخواهد یک شو نمایشی باشد.

 

Game of Thrones

 

 

10 مورد از بهترین سریال های سال 2016 را بشناسید
پس از به پایان رسیدن پنجمین فصل بی هیجان و شگفتی سریال محبوب بازی تاج و تخت، فصل ششم این مجموعه تلویزیونی، نه تنها نشان داد که دوباره ریتم این سریال همانند گذشته شده است؛ بلکه ثابت کرد که ممکن است در جهاتی، حتی بهتر از گذشته عمل کند. فصل ششم Game of Thrones به ما نشان می‌دهد که چقدر بازیگران خوب نقش‌های خود را ایفا می‌کنند، لحظاتی دلخراش با تصمیماتی احساسی به چشم می‌خورد و سرانجام تمامی ما را شگفت زده می‌کند که رهبر بعدی چه کسی است!

برای یک برنامه تلویزیونی که همانند یک تعهد آغاز شده بود، فصل ششم سریال بازی تاج و تخت به ما یادآوری می‌کند که چرا می‌خواهیم در وهله نخست، قبل از هر کاری این سریال را تماشا کنیم.

 

Westworld

 

 

10 مورد از بهترین سریال های سال 2016 را بشناسید
شما می‌توانید آن را ماشین قدرت بازاریابی شبکه HBO یا نمایش میلیون‌ها دلار پول در جلوی دوربین های استودیو فیلم سازی این شبکه صدا بزنید؛ اما جدا از این حرف‌ها، سریال دنیای غرب به یک پدیده‌ای تبدیل شد که خیلی زود توانست همه را پای خود میخکوب کند.

این سریال علمی تخیلی که توسط «جاناتان نولان» و «لیزا جوی» ساخته شده است، مربوط به یک پارک ساختگی به نام «دنیای غرب» یا همان “Westworld” است که توسط فردی به نام رابرت فورد (با بازی آنتونی هاپکینز) خلق شده است. در این پارک، ربات‌ها یا همان میزبانان مهندسی ساز شبیه به انسان مشغول زندگی روتین خود بوده و مشتریان تحت عنوان میهمانان برای تجربه لذت یک زندگی به سبک قدیم، پا به این دنیای گران قیمت می‌گذارند.

به قدری این سریال مهیج و زیبا ساخته شده است که احتمالا پس از تماشای یک فصل کامل آن، شما به ربات و یا انسان بودنتان شک خواهید کرد!

 

Luke Cage

 

10 مورد از بهترین سریال های سال 2016 را بشناسید

لوک کیج، یکی از چند شخصیت محبوب مارول است. او دارای اخلاق خاص و منحصر به فردی است و بر خلاف دیگر قهرمانان تمایل دارد تا در هر جایی که توانست، به دیگر افراد کمک کند. سیمون میسیک (Misty Night)، تئو روسی (Shades)، آلفری وودارد (Mariah Dillard)، اریک لارای هاروی (Diamondback) و ماهرشالا علی (Cottonmouth)، همگی به نظر می‌رسد در یک رقابت به سر می‌برند تا نشان دهند کدام از آن‌ها می‌تواند زیبا‌ترین صحنه‌ها را از آن خودش کند!

همچنین بر خلاف مجموعه‌های Daredevil و Jessica Jones در نیویورک که تقریبا متفاوت از نیویورک واقعی بود، لوک کیج در محله هارلم بزرگ شده است و دنیای متفاوتی را به همراه خود دارد.

 

Steven Universe

 

 

10 مورد از بهترین سریال های سال 2016 را بشناسید
معمولا مجموعه انیمیشنی دنیای استیون همیشه خوب بوده است، اما در سال 2016 آن تعادل خوبی را بین سرگرمی و شادی و قسمت‌های مختلفی از زندگی ماجراجویانه استیون را در داستان کلی خود جای داده است.

بالاتر از این، صدها شخصیت بزرگ در این سریال مشغول فعالیت هستند (استیون در حال توسعه دادن و کمی قدرت بخشیدن به خود برای ریشه‌های گارنت است، پیرل در حال کار بر روی بسیاری از مسائل طولانی در خصوص رابطه او با رز کوارتز است) و شما سال 2016 را بهتر از سال‌های دیگر این مجموعه انیمیشنی می‌توانید ارزیابی کنید.

 

Stranger Things

 

 

10 مورد از بهترین سریال های سال 2016 را بشناسید
دفعه‌ی دیگری که هرکسی خواست تفاوت بین یک تجلیل و یک غارت را متوجه شود، به آن سریال Stranger Things، که نمایش دهنده یک سریال با تم نوستالژی دهه 80 میلادی ولی همچنان خلاقانه و یونیک است را پیشنهاد دهید.

داستان این سریال، در دهه‌ی هشتاد میلادی و در ایالت ایندیانا رخ می‌دهد. موضوع اصلی آن نیز در ارتباط با ناپدید شدن ناگهانی و بسیار عجیب یک پسربچه به نام مایک است که مادرش همراه با کمک نیروهای دولتی، برای پیدا کردن او تلاش خود را انجام می‌دهد.

 

The Good Place

 

 

10 مورد از بهترین سریال های سال 2016 را بشناسید
The Good Place یکی از بهترین سریال های سال 2016 میلادی لقب گرفته است. این سریال در واقع یک شو کمدی مرتبط با جامعه پس از مرگ است. خوشبختانه نویسندگان این فیلم، همواره یک شوخی و یا جوک را در پس زمینه اپیزودهای مختلف این اپیزود قرار داده‌اند تا فضای آن، از ایده آل کارگردان و آن چیزی که از یک فیلم کمدی انتظار داریم، فاصله نگیرد.

در این سریال، داستان زنی به نام الانور با بازی «کریستین بل» به نمایش در خواهد آمد که پس از تصادف، وارد دنیایی عجیب و غریب می‌شود که بعدها می‌فهمد این دنیا مخصوص مردگان است. وی پس از منتقل شدن به این مکان خوب که همان بهشت است، مسئول شناسایی افراد بی گناهی می‌شود که به اشتباه در شرف اعدام هستند و سپس آن‌ها را از مرگ نجات می‌دهد.

اما به نظر می‌رسد الانور چندان هم از این دنیای بیش از حد خوب، راضی نیست. حال او با یک چالش جدی روبه‌روست! او از این وضعیت خسته شده و قصد دارد به کره زمین و به زندگی گذشته خودش بازگردد.

 

Person of Interest

 

 

10 مورد از بهترین سریال های سال 2016 را بشناسید
تا پیش از سریال دنیای غرب، سریال Person of Interest پخش می‌شد. آخرین فصل از سریال 5 ساله جاناتان نولان بالاخره در سال 2016 میلادی و در قالب 13 اپیزود منتشر شد. آخرین فصل از این سریال به تقابل بین تیم ماشین و ساماریتان می‌پردازد.

اگر تا به حال این سریال را تماشا نکرده‌اید، گفتنیست که داستان اصلی این سریال حول محور یک میلیاردر است که با استخدام یک مامور از کار بیکار شده، قصد دارد قبل از آن که جرم‌ها اتفاق بیفتند، از آنها پیشگیری کند.

 

Supergirl

 

 

10 مورد از بهترین سریال های سال 2016 را بشناسید
دختر شگفت انگیز سال جاری توسط شبکه CW ساخته شد و موفق شد خود را در لیست بهترین سریال های سال 2016 و در رده بهترین نمایش کامیک اکشن سال جای بگیرد. «کارا»، شخصیت اصلی این سریال و در واقع دختر عموی سوپرمن است که در سیاره‌ای به نام کریپتون متولد شده و پس از نابودی این سیاره به کره زمین می‌آید.

همانطور که مشخص است، دختر شگفت انگیز داستان ما از قدرت بالایی برخوردار است و با توجه به این که وی به کره زمین آمده است، باید مواظب لو نرفتن خود باشد. ولیکن او مجبور می‌شود تا برای نجات جان افراد مختلف، از قدرت‌های شگفت انگیز خود استفاده کند تا قضیه سخت‌تر از پیش شود.

 

Ash vs. Evil Dead

 

 

10 مورد از بهترین سریال های سال 2016 را بشناسید

اش نام یک شخصیت دوست داشتنی و بانمک بوده که سالیان سال است با یک شخصیت خلافکار به نام “Evil Dead” به جنگ و جدال می‌پردازد. حال اوضاع خطرناک‌تر از گذشته شده و ویروس زامبی بشریت را به شدت تهدید می‌کند. حال او باید به فکر چاره‌ای باشد تا با این ویروس به مقابله بپردازد. بی‌شک این سریال به قدری جذاب بوده است تا ما آن را در لیست بهترین سریال های سال 2016 قرار دهیم.

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای تلویزیون

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا