حیوانات

حشرات از زاویه بسیار نزدیک

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از عکس حیوانات و حیات وحش همراه باشید :

«لِوان بیس» یکی از مشهورترین عکاسان بریتانیایی محسوب می‌شود که علاقه زیادی به عکاسی ماکرو دارد حشرات را از زاویه بسیار نزدیک به نمایش گذاشت.

حتما شما هم تاکنون در مورد عکاسی ماکرو مطالبی را خوانده‌اید. عکاسی ماکرو در اصل به هنری گفته می‌شود که فرد در آن می‌کوشد اجسام و اشیا کوچک را در اندازه بسیار بزرگ سوژه عکس‌های خود قرار دهد و آنها را به تصویر بکشد.

تصاویر/ حشرات از زاویه بسیار نزدیک

«لِوان بیس» یکی از مشهورترین عکاسان بریتانیایی محسوب می‌شود که علاقه زیادی به عکاسی ماکرو دارد و این بار تصاویری منتشر کرده است که هنر او را در این زمینه نشان می‌دهد. او در آخرین اقدام خود حشرات را مورد هدف قرار داده است تا آنها از زاویه بسیار نزدیک با تمام جزییات مشاهده شوند.

عکس‌هایی که «لِوان بیس» تهیه کرده است در موزه تاریخ طبیعت آکسفورد به نمایش درآمد بسیار مورد توجه قرار گرفت. این تصاویر در اینجا به نمایش درآمده‌اند.

لِوان برای آنکه تصاویر مذکور را تهیه کند از یک دستگاه دوربین دیجیتالی Nikon D810 با حسگر ۳۶ مگاپیکسلی استفاده کرد که این دوربین به یک دستگاه میکروسکوپ با قابلیت بزرگنمایی ۱۰ برابری و لنز ۲۰۰ میلیمتری مجهز شده بود. با این امکانات، هر عکسی که توسط او گرفته شد حدود ۸-۱۰۰۰۰ شات مجزا را شامل می‌شد. این مسئله به آن معنی است که این عکاس بریتانیایی تمام بدن یک حشره را مورد هدف قرار نداد و در هر تصویر فقط بخش‌هایی از بدن او را به نمایش گذاشت. او سپس عکس‌های خود را در کنار یکدیگر قرار داد تا در پایان بتواند یک تصویر نهایی با کیفیت بسیار عالی را از حشره مورد نظر ارایه دهد.

این تصاویر به قدری شفاف و واضح بود که در آن تمام جزییات مشاهده می‌شد. در تصویر زیر می‌توانید شاخک‌های یک سوسک را با تمام جزییات آن در بزرگترین حالت مشاهده کنید. این تصویر به قدری باکیفیت و بزرگنمایی شده است که تمام موهای ریز موجود روی شاخک‌های سسوک را هم می‌توان مشاهده کرد. عکاس بریتانیایی می‌گوید با این روش حتی می‌توان ذرات کوچک چوب که در یک عدد چوب‌کبریک به کار رفته است را هم مشاهده کرد.

تصاویر/ حشرات از زاویه بسیار نزدیک

به گفته لِوان، عکس‌هایی که در زیر آمده مربوط به یک زنبور عسل مخصوص گل‌های ارکیده می‌شود.

تصاویر/ حشرات از زاویه بسیار نزدیک

این تصاویر به گونه‌ای به نمایش گذاشته شده است که می‌توانید نوعی فوبیا از حشرات را هم در شما ایجاد کند. در اینجا عکس یک سوسک شاخ‌گاوی را مشاهده می‌کنید که از آن با نام سوسک جواهری هم یاد می‌شود و آن را می‌توان یکی از زیباترین مخلوقات روی کره خاکی معرفی کرد.

تصاویر/ حشرات از زاویه بسیار نزدیک

تصاویر/ حشرات از زاویه بسیار نزدیک
تصاویر/ حشرات از زاویه بسیار نزدیک

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای حیات وحش

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا