چیدمان و دکوراسیون

کلکسیونر خانه خود باشید!

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از چیدمان و دکوراسیون همراه باشید :

وب‌سایت چیدانه – فاطمه اللهوردی زاده: تشخیص اینکه بعضى از دکوراسیون‌ها طبق چه اصولى طراحى شده‌اند راحت است، ولى در طراحی کلکسیونرى و جمع‌آورى وسایل از جاهاى مختلف، هیچ طراحى از پیش تعیین شده‌اى وجود ندارد. در این نوع طراحى به هم ریخته، ولى هنرمندانه شما مى‌توانید خانه خود را با وسایلى که دوست دارید و احتمالا به مرور زمان و شاید در سفرها و بازدیدهاى مختلف جمع‌آورى کرده‌اید، پر کنید!

 

قطعا طراحى توسط این کلکسیون‌ها خیلى متعارف یا تکرارى نیست؛ براى همین به خاص‌تر شدن دکوراسیون خانه کمک مى‌کند. ممکن است بعضى از شما کلکسیونى نداشته باشید، ولى دوست داشته باشید که در طراحى منزل خود بخشى را به شکل خانه کلکسیونرها تزیین کنید. اما چگونه این طراحى را در خانه خود اجرا کنیم؟ در ادامه مطلب سعى می‌کنیم ایده‌هایى را براى این منظور به شما پیشنهاد دهیم.

 

 

انواع کلکسیون، در خانه خود کلکسیونر باشید!
چگونه به‌سادگی یک کلکسیون ایجاد کنیم؟

براى اینکه یک فضا برای کلکسیون‌هاى خود داشته باشید، مى‌توانید یک دیوار بزرگ را به این کار اختصاص دهید و در طول زمان آن را با کلکسیون‌هاى خود پر کنید؛ مثلا براى کلکسیون تابلوهاى نقاشى مى‌توانید به این ترتیب عمل کنید که ابتدا اندازه دیوار را برآورد کنید و بعد بزرگ‌ترین تابلو را در وسط آن قرار دهید و سپس بقیه آنها را به مرور زمان در ستون‌هاى مختلف در کنار هم آویزان کنید.

به این ترتیب در ابتدا که فضاهاى خالى دیوار زیاد است، زیبایى خودش را دارد و کم‌کم با تغییرات ایجاد شده تنوع هم در کارتان دیده مى‌شود.

بشقاب یا قاب برای دیوار!

یکى از ایده‌هاى قشنگ برای این کار، کلکسیونى از انواع بشقاب‌هاست! شما مى‌توانید تعدادى بشقاب در ابعاد و اندازه‌هاى مختلف و با طرح و رنگ‌هاى متفاوت جمع‌آورى کرده و آنها را در کنار هم به دیوار متصل کنید؛ مثلا اگر قسمتى از خانه شما دکوراسیون قدیمى و سنتى دارد، استفاده از بشقاب‌هایى با طرح‌هاى قدیمى‌تر مثل میناکارى پیشنهاد خوبى است!
همچنین مى‌توانید تعدادى قاب عکس کلاسیک را کنار هم به دیوار آویزان کنید و اگر خواستید در بعضی از آنها عکس بگذارید یا همه آنها را فقط براى تزیین دیوار، خالى بگذارید.

 

 

انواع کلکسیون، در خانه خود کلکسیونر باشید!

 

کلکسیونی از نور

یک ایده جدید دیگر براى کلکسیونى کردن دکوراسیون داخلى لوستر است. احتمالا این نوع طراحى را بیشتر در کافه‌ها دیده‌اید، ولى شاید بتوان براى بعضى قسمت‌هاى خانه هم از آن استفاده کرد؛ مثلا در اتاقى مثل نشیمن یا کتابخانه با دکوراسیون مدرن مى‌توانید تعدادى لوستر با اشکال مختلف آویزان کنید. این پیشنهاد براى فضاهایى که نور بیشترى لازم دارد هم کاربردى است.

 

 

انواع کلکسیون، در خانه خود کلکسیونر باشید!

 

کلکسیون قاب پروانه

پیشنهاد دیگرى براى ایجاد دکوراسیون کلکسیونى، استفاده از پروانه‌هاى خشک شده است. براى این منظور در بازار تابلوهایى از این پروانه‌ها پیدا مى‌شود که تعدادى از آنها را در شکل‌ها و اندازه‌هاى مختلف در یک قاب جمع‌آورى کرده است. شما مى‌توانید یک یا چند قاب را روى دیوارى مثل راهروى اتاق‌ها نصب کنید و این قسمت خانه خود را به این کلکسیون اختصاص دهید.

 

 

انواع کلکسیون، در خانه خود کلکسیونر باشید!

 

می‌توانید کلکسیونر باشید!

 

 

انواع کلکسیون، در خانه خود کلکسیونر باشید!

ممکن است اکثر شما صرفا یک کلکسیونر نباشید، ولى به داشتن کلکسیون علاقه داشته باشید. درواقع بسیارى از ما به این منظور به این موضوع نگاه نکرده‌ایم و گرنه احتمالا خیلى از وسایل هستند که از قدیم به دلایل مختلفی جمع‌آورى کرده‌ایم یا حتى مثلا از گذشته برای‌مان به یادگار مانده؛ مثلا رادیوی قدیمى، اتوهاى ذغالى، ساعت دیوارى و خیلى وسایل دیگری که در گذشته جنبه استفاده و کاربردی داشته‌اند و الان مى‌توانند براى تزیین در دکوراسیون خانه‌ها استفاده شوند.

به همین دلیل کلکسیونى از رادیوهاى مختلف که در دوره‌هاى متفاوت استفاده داشته‌ مى‌تواند براى قسمتی از خانه شما که چیدمان سنتى دارد، جذاب باشد!

 

دیوار مطالعه

 

 

انواع کلکسیون، در خانه خود کلکسیونر باشید!

افراد بسیارى هستند که به جمع‌آورى مجلات، ژورنال‌ها یا روزنامه‌هایى که مطالعه مى‌کنند علاقه زیادى دارند یا خیلى‌ها در زمان‌هاى مختلف تمبرهاى آن دوره را نگهدارى کرده و درواقع کلکسیونى براى خود درست مى‌کنند. ایده‌اى دیگر براى این کلکسیون‌ها که مى‌تواند خاص‌تر باشد، این است که روى یک دیوار این روزنامه‌ها یا صفحات مجله را چسباند و به مرور زمان به آن اضافه کرد. با این کار افرادى که به خانه شما مى‌آیند را هم به مشاهده کلکسیون خود دعوت می‌کنید!

منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا