دانستنی ها و تمرین های ورزشی

بدن سازی یا تمرین قدرتی؟

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از دانستنی ها و تمرین های ورزشی همراه باشید :

برنامه بدن سازی

بدنسازان،وزنه ها را برای افزایش سایز عضلاتشان بلند می کنند‎ نه برای افزایش قدرت 

 

بدنسازان، وزنه ها را نه به خاطر افزایش قدرت کاربردی بلکه برای افزایش سایز عضلاتشان بلند می کنند. آنها در طول این روند، قدرت را افزایش خواهند داد اما آن فقط یک اثر فرعی تمرین کردن است، نه تمرکز.هنگامی که بحث تمرین قدرتی به میان می آید، فقط یک هدف برای تمرین کردن وجود دارد: افزایش مقدار نیرویی که عضلات شما می توانند برای بلند کردن اجسام سنگین تولید کنند.

 

هدف شما در هنگام ورزش کردن چیست؟ آیا هدفتان ساخت عضلات حجیم است یا به دنبال ایجاد قدرت واقعی و کاربردی هستید؟ در این مقاله متوجه خواهید شد که این دو بسیار متفاوت هستند!

 

بدنسازی، همه چیز در مورد سایز است 

بدنسازان، وزنه ها را نه به خاطر افزایش قدرت کاربردی بلکه برای افزایش سایز عضلاتشان بلند می کنند. آنها در طول این روند، قدرت را افزایش خواهند داد اما آن فقط یک اثر فرعی تمرین کردن است، نه تمرکز.

 

آن وزنه زدن ها برای افزایش سایز معمولا برای «پمپ» موثر خواهند بود زمانی است که خون، اکسیژن و مواد مغذی را به عضلات شما می آورد و به شما نوعی سرخوشی می دهد. این نوع لیفتینگ انجام شده توسط بدنسازان به منظور ایجاد پارگی های میکروسکوپی در عضله، مجبور کردن بدن برای ترمیم عضلات و گسترش ظرفیت ذخیره سازی است. این ترمیم ها باعث می شوند عضلات بزرگتر شوند. فرایندی که به هیپرتروفی معروف است.

 

هنگامی که عضلات بزرگتر می شوند، قادر به نگه داشتن انرژی بیشتری هستند، این بدان معناست که می توانند نیروی بیشتری را اعمال کنند. با این حال انرژی ذخیره شده در عضلات حجیم، همان قدرت واقعی نیست و بدنسازان اغلب ضعیف تر از چیزی هستند که به نظر می رسند.

 

بدن سازی یا تمرین قدرتی؟ 

اصطلاح بدنسازی معمولا به نمایش های رقابتی اشاره دارد و بسیاری از بدنسازان فقط برای به دست آوردن نوع بدنی که روی صحنه خوب به نظر خواهد رسید، تمرین می کنند.

 

تمرین قدرتی، همه چیز در مورد قدرت است 

هنگامی که بحث تمرین قدرتی به میان می آید، فقط یک هدف برای تمرین کردن وجود دارد: افزایش مقدار نیرویی که عضلات شما می توانند برای بلند کردن اجسام سنگین تولید کنند. در صورتی که عضلات بتوانند در زمان بلند کردن اجسام سنگین، حداکثر نیرو را اعمال کنند، سایز و شکل آنها اهمیتی ندارد.

 

تمرین کردن برای قدرت معمولا با تکرار کم و وزن بالا انجام می شود و هدف این تمرین، آن است که به سیستم عصبی مرکزی شما بیاموزد که چگونه در هنگام لیفتینگ، واحدهای حرکتی را به نحو احسن به کار بگیرد. شما با هدف قوی کردن ماهیچه هایتان، تقویت کردن مفاصل، محکم کردن استخوان ها و ایجاد بافت همبند قوی تر وزنه می زنید.

 

برخلاف بدنسازان، یک کارآموز قدرتی معمولی، هیکلی کاملا تراشیده ندارد. آنها معمولا درصد چربی بدن بالاتری خواهند داشت و اندام آنها به جای براق و باریک، اغلب قالب دار و توپر است. اما وقتی زمان استفاده از عضلات فرا می رسد، آنها قدرت و استقامت بسیار کاربردی تری نسبت به یک بدنساز دارند.

 

چگونه یک کارآموز قدرتی باشید، نه یک بدنساز: 

به جای فرم ایده آل، حداکثر وزن را هدف قرار دهید.

برای هر عضله، تعداد ست های مناسب را انجام دهید.

تاب نخورید، حرکت ناگهانی یا تقلب نکنید بلکه از حرکات آهسته و دقیق در تمرین تان استفاده کنید. اگر این به معنای پایین آوردن وزنتان است، این کار را انجام دهید.

روی ساخت هر گروه عضلانی به طور مساوی تمرکز کنید، نه فقط عضلات آشکار

حرکت برونگرا (پایین آوردن) را به اندازه حرکت درون گرا (بالا بردن) کنترل کنید. حرکت برونگرای آهسته تر می تواند به رشد عضلانی جدی منجر شود.

هرگز مفاصل تان را قفل نکنید.

 

مگر در مواردی که می خواهید یک بدنساز رقابتی شوید، دنبال کردن تمرین قدرتی در باشگاه همیشه کار هوشمندانه ای است. بدنسازی ممکن است یک راه خوب برای پرورش عضلات بزرگ و حجیم باشد اما در افزایش قدرت که فعالیت های زندگی روزانه شما را بسیار ساده تر خواهد کرد، کمکی به شما نمی کند.

 

منبع: تناسب اندام

 

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای دانستنی ها و تمرین های ورزشی

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا