نقد خودرو

ب ام و 2017 M760i؛ کشتی لوکس و اسپرت باواریایی

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از نقد خودرو همراه باشید :

چه نیوز: ب ام و M760LI جدیدترین مدل لوکس این خودرو ساز آلمانی است. این خودرو یا بهتر است بگوییم لیموزین، ششمین نسل از سری 7 ب ام و است و می توان به آن M7 گفت اما مدلی با این نام وجود ندارد. کابین این خودرو بسیار جا دار و لوکس است و به انواع تکنولوژی های روز دنیا مجهز است به علاوه طراحی ظاهری خودرو نیز بسیار موشکافانه و  دقیق صورت گرفته است.

 

 

نقد و بررسی BMW M760LI XDRIVE 2017کشتی لوکس و اسپرت باواریایی

  M760LI مجهز به اولین پیشرانه 12 سیلندر با پکیج M توئین تورربو است که برای یک سدان لوکس بیش از حد انتظار است.

بنابراین M760LI یک سدان لوکس و بسیار راحت با انواع امکانات است که از لحاظ پشرانه و قدرت نیز با توجه به کلاسش حرف هایی برای گفتن دارد و می تواند نیاز های شما را از هر دو لحاظ راحتی و شتاب مناسب برطرف کند.

 

 

نقد و بررسی BMW M760LI XDRIVE 2017کشتی لوکس و اسپرت باواریایی

با نگاه به این خودرو متوجه چهره آشنایی می شوید.ظاهر کلی و قرینه خودرو، خطوط بدنه و فاصله بین دو محور بسیار زیاد در این خودرو همانند نسخه های قبلی از ویژگی های بارز این خودرو است. در قسمت جلو خودرو شاهد کاپوتی برجسته همراه با ورودی های بزرگ هوا هستیم. در نما کناری تریم قاب اینه ها و دستگیره ها کاملا جدید است.رینگ های 20 ایچی آلومینیومی نما کنار خودرو را دلربا تر کرده است. در نما عقب خودرو  دستگیره در صندوق عقب بازطراحی شده است و  طراحی ال شکل چراغ های عقب به همراه طراحی منحصر به فرد و زیبا خروجی های اگزوز شما را مجذوب می کند.در نما عقب یک بال کوچک نیز بر روی صندوق عقب وجود دارد که به دلیل دارا بودن پکیج M است و چهره خودرو را اسپرت تر کرده است.

 

 

نقد و بررسی BMW M760LI XDRIVE 2017کشتی لوکس و اسپرت باواریایی

بر اساس امتیازات داده شده و نظر سنجی ها، مالکان اینگونه خودرو ها اکثر اوقاتشان را در یکی از دو صندلی عقب می گذرانند.جایی که فضا کافی و سازگاری مناسبی را دارد در هنگامی که وارد خودرو می شوند. در زمینه مواد استفاده شده در کابین قسمتی از داشبورد از چوب و فلز و چرم کرم رنگ رنگ استفاده شده است. دستگیره های در نیز به صورت آلومینیومی برس خورده است.

 

 

نقد و بررسی BMW M760LI XDRIVE 2017کشتی لوکس و اسپرت باواریایی

راننده می تواند از طراحی زیبا همراه با استفاده از تریم مشکی پیانو در قسمت لور دنده و همچنین لوگو زیبای V12 در قسمت کنسول میانی لذت ببرد. فرمان مخصوص پکیج M نیز با پوشش چرم پوشانده شده است و در کنار چرم، دکمه های کنترل روی فرمان و  قسمت های دیگری نیز با کروم درخشان مزین شده است. پدال های خودرو از جنس فولاد زنگ نزن است که بر رویشان قسمت های پلاستیکی برای جلوگیری از لیز خوردن پاها وجود دارد.

سیستم IDRIVE 5.0 هر جفت مدل مانیتور لمسی و دکمه های فیزیکی برای کنترل سیستم مالتی مدیا را در اختار راننده و سرنشین قرار می دهد. به علاوه در این خودرو آپشنی جدید با نام AIR TOUCH وجود دارد که این امکان را به شما می دهد عملیات مختلفی نظیر کم و زیاد کردن ولوم و رد کردن تماس یا تغییر آهنگ را از طریق حرکات دست خود و بدون لمس مانیتور انجام دهید.این عملیات از طریق سنسور های سه بعدی تعبیه شده انجام می شود.به علاوه شما می توانید یک عملیات خاص را با یک حرکت دست خاص برای این سیستم تعریف کنید.

 

 

نقد و بررسی BMW M760LI XDRIVE 2017کشتی لوکس و اسپرت باواریایی

نسل جدیدی از هد آپ دیسپلی نیز در این خودرو به کار رفته است که سرعت مجاز جاده، سرعت خودرو ، پیغام های سیستم و نویگیشن را نشان می دهد تا کمک کند حواس راننده به جایی غیر از جاده پرت نشود.

بگذارید به سراغ قسمت اصلی مطلب یعنی پیشرانه و بررسی فنی خودرو  برویم. M760LI از یک پیشرانه 6.6 یتری توئین توربو آلومینومی 12 سیلندر با حداکثر توان 600 اسب بخار و 799 نیوتن متر گشتاور  بهره می برد.شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این خودرو تقریبا 3.9 ثانیه است و حداکثر سرعت آن 249 کیلومتر بر ساعت است.

 

 

نقد و بررسی BMW M760LI XDRIVE 2017کشتی لوکس و اسپرت باواریایی

پکیج M باعث عملکرد بهتر گیربکس 8 سرعته بر روی یک پیشرانه 12 سیلندر شده است.این گیربکس مجهز به سیستم کنترل شروع حرکت و شیفتر های تغییر دنده در پشت فرمان است. سیستم XDRIVE نیز که این خودرو به آن مجز شده است به طور پایه ای یک سیستمAWD  است و این سیستم قابلیت تعیین و تنظیم گشتاور را به صورت جداگانه برای چرخ های جلو وعقب دارد.

وزن این خودرو بزرگ از طریق سیستم تعلیق با کمک های دینامیکی کنترل می شود تا در حالت SPORT و یا COMFORT  تنظیمات مربوطه در سیستم تعلیق خودرو اعمال شود. یک سیستم فعال الکترومکانیکی برای پایداری خودرو و همچنین سیستم تعلیق بادی بهینه شده برای این خودرو به صورت اختصاصی وجود دارد.

 

 

نقد و بررسی BMW M760LI XDRIVE 2017کشتی لوکس و اسپرت باواریایی

قابلیت جالب دیگر این خودرو آن است که هنگامی که شما غربیلک فرمان خودرو را می چرخانید علاوه بر چرخ های جلو، چرخ های عقب خودرو نیز چرخشی متناسب و حساب شده را خواهد داشت.

 

 

نقد و بررسی BMW M760LI XDRIVE 2017کشتی لوکس و اسپرت باواریایی

علاوه بر انواع مختلف حالت رانندگی از جملهSPORT و COMFORT این خودرو مجهز به حالت رانندگیADAPTIVE(انطباقی)است که بر اساس نحوه رانندگی شما اقدام به اعمال تنظیمات مختلف می کند.به عنوان مثال هنگامی که شما در حال رانندگی آرام هستید خودرو نیز تعلیق و انواع تنظیمات را به حالت آرام و راحت در می آورد تا علاوه بر راحتی و آسایش کم ترین میزان مصرف سوخت را نیز خودرو داشته باشد.در مقابل هنگامی که رانندگی پرشتابی داشته باشید سیستم تنظیمات را برای رسیدن به حداکثر توان اعمال می کند و واکنش پدال گاز حساس تر می شود.

 

 

نقد و بررسی BMW M760LI XDRIVE 2017کشتی لوکس و اسپرت باواریایی

در زمینه ایمنی این خودرو مجهز به رادار حرکت بین خطوط ، هشدار نقاط کور برای کنار و عقب خودرو  و هشدار ترافیک در عقب خودرو است. به علاوه نسل جدید نمایش سه بعدی اطراف خودرو  نیز وجود دارد که به شما در هنگام پارک کردن خودرو کمک می کند.

 
در پایان نیز می توان از رقبای این خودرو به دو آلمانی AUDI S8PLUS  و MERCEDES BENZ S63 AMG  اشاره کرد . آئودی مجهز به پیشرانه 4 لیتری 8 سیلندر با 605 اسب بخار توان است.مرسدس بنز نیز مجهز به پیشرانه 6 لیتری 12 سیلندر با 621 اسب بخار توان است. طبق برنامه ریزی های انجام شده این خودرو از اوایل سال 2017 با قیمت پایه 153800 دلار عرضه می شود.

 

 

نقد و بررسی BMW M760LI XDRIVE 2017کشتی لوکس و اسپرت باواریایی

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا