نقد خودرو

پاگانی هوایرا رودستر؛ رویایی بدون سقف 10 میلیارد تومانی!

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از نقد خودرو همراه باشید :

کمپانی پاگانی در سال های اخیر نشان داده این راه را به خوبی میشناسد و خودرو هایی که توسط آنها طراحی می شوند بیشتر به سفینه هایی فضایی شبیه بوده اند. تقریبا یک ماه تا زمان برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو باقی مانده و در این فرصت، پاگانی از ماشینی فوق العاده زیبا و رویایی رونمایی کرده است. هوایرا رودستر.

پاگانی هوایرا رودستر؛ رویایی بدون سقف به قیمت 10 میلیارد تومان!

شاید در نگاه اول اینگونه به نظر برسد که هوایرا رودستر تنها همان هوایرای اصلی است و فقط سقف آن برداشته شده، اما برای ساخت این مدل بیش از سه سال زمان و ساعت ها تحقیق و مطالعه صرف شده است. بر خلاف سایر مدل های رودستر که طراحان برای حذف کردن سقف وادار به ایجاد تغییر در مکانیزم باز شدن درهای خودرو می شوند، مهندسین پاگانی مسیری متفاوت را انتخاب کرده اند و با اینکه با یک مدل رودستر روبرو هستیم، درها همچنان به شکل گالوینگ (بال عقابی) باز می شوند. همچنین سقف قابل جمع شدن این ماشین در دو نسخه طراحی شده. مدل اول یک سقف کربنی سبک وزن با سانروف مرکزی است که باعث می شود حتی با وجود داشتن سقفی بالای سر راننده و سرنشین، بتوانید از آسمان لذت ببرید و نسخه دوم یک سقف فیبرکربنی با قابلیت نصب و جداسازی راحت تر می باشد.

پاگانی هوایرا رودستر؛ رویایی بدون سقف به قیمت 10 میلیارد تومان!

وزن هوایرا رودستر با اجرای این تغییرات به 1200 کیلوگرم رسیده که سبک تر از نسخه کوپه است. به گفته پاگانی در ساخت بدنه ماشین از ترکیب جدیدی با نام Carbo-Triax HP52 استفاده شده که آمیخته ای از فیبر کربن و تیتانیوم می باشد. در قلب هوایرا رودستر از پیشرانه ساخت AMG با آرایش V12 و مجهز به دو توربو شارژ استفاده شده که قادر به تولید 764 اسب بخار قدرت و 980 نیوتن متر گشتاور می باشد. جعبه دنده هفت سرعته و تک کلاچه نیز بخش دیگر در مرکز ماشین را تشکیل می دهد. پاگانی مدعی است این مدل می تواند با شتاب 1.8G از هر پیچی سربلند بیرون بیاید که در صورت تایید، بیشترین شتاب در پیچ ها توسط تمام خودروهای شهری جهان خواهد بود.

پاگانی هوایرا رودستر؛ رویایی بدون سقف به قیمت 10 میلیارد تومان!

قیمت این غول دوست داشتنی 2.4 میلیون دلار (چیزی در حدود 10 میلیارد تومان) تعیین شده است و همان طور که اشاره شد، می توانیم در نمایشگاه خودروی ژنو جزئیات بیشتری از آن را به دست آوریم.


منبع:
http://www.bartarinha.ir/fa/news/484329/پاگانی-هوایرا-رودستر-رویایی-بدون-سقف-10-میلیارد-تومانی

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا