رازهای موفقیت

منگو؛ برند محبوب چهره‌های مشهور

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از رازهای موفقیت همراه باشید :

وب سایت فرصت امروز – شکوفه میرزایی: انسان امروز به لباس و ظاهر خود بیش از هر زمان دیگری توجه می‌کند. وسواس همه انسان‌ها درخصوص نوع پوشش، رنگ و طرح و مدل لباس‌ها با هم متفاوت است.

در این بازار شلوغ و رقابتی، برخی تنها مصرف‌کننده‌اند و گویا صرفا برای محافظت از بدن خود لباس می‌پوشند، اما برخی دیگر که خود نوآوری دارند و به این مسئله توجه ویژه‌ای می‌کنند با خلاقیت خود دست به رواج دادن یک نوع لباس یا مدل خاص می‌زنند.

شرکت‌ها و تولیدکنندگان بسیاری هم روزانه شروع به کار می‌کنند و مدل‌های جدید و گاه عجیبی وارد بازار می‌کنند.

منگو؛ برند محبوب چهره‌های مشهور

 برخی از این تولیدکنندگان چندان قدیمی نیستند، اما به دلیل اهمیت مسئله پوشاک و توجه ویژه‌ای که به رفتار و سلیقه مشتری می‌کنند خیلی زود صاحب نام و هویت می‌شوند و حتی تولیدات خود را در سطح دنیا وسعت می بخشند.

ترکیب رنگ‌ها، مدل‌ها و پارچه‌های مختلف با به کارگیری مقداری نوآوری می‌تواند نتیجه شگرفی در این حوزه پدید آورد.

شرکت Punto Fa, S.L یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پوشاک با نام تجاری «منگو» در بازار است، این نام یکی از برندهای مطرح در حوزه تولید پوشاک است که با به کارگیری المان‌های گفته شده در کنار حجم به اندازه و اصولی تبلیغات و بازاریابی توانسته جایی در کمد لباس‌ها برای خود دست و پا کند.

گسترش دامنه مخاطبان

منگو در ابتدای کار با هدف تولید لباس برای خانم‌های 18 تا 40 سال شکل گرفت، اما رفته رفته کار خود را گسترش داد و امروز یکی از مارک‌های مطرح در حوزه پوشاک به شمار می‌آید. این برند توسط ایزاک آندیک ابتدا در سال 1984 از اسپانیا کار خود را شروع کرد.

در آن زمان آندیک تازه از سفر طولانی‌مدت خود از ترکیه به کشورش بازگشته بود، او تعدادی از پیراهن‌هایی را که با خود آورده بود به دو برابر مبلغی که خریده بود به فروشگاه‌های لباس فروخت.

آندیک زمانی که به درآمد یک‌میلیونی دست یافت و سرمایه خوبی برای خود دست و پا کرد، تصمیم گرفت فعالیت‌اش را گسترش دهد و برای این کار، واردات کت‌های دست‌دوز از افغانستان را شروع کرد. روز به روز سرمایه آندیک با تلاش‌ها و ایده‌های تازه‌ای که به ذهنش می‌ر‌سید افزوده شد تا تصمیم به راه‌اندازی شرکت گرفت.

آندیک به دلیل اینکه سال‌های زیادی در ترکیه زندگی کرده بود و به آنجا اشراف کامل داشت در آغاز کار تولیداتش را علاوه بر بازار اسپانیا، در بازارهای ترکیه هم به فروش می‌رساند، همین قرابت آندیک به ترکیه موجب شده تا بعد از گذشت چند ‌دهه، همچنان ترکیه یکی از بزرگ‌ترین محل‌های کسب درآمد منگو باشد.

منگو؛ برند محبوب چهره‌های مشهور

نخستین وب‌سایت رسمی منگو در سال ۱۹۹۵ طراحی شد، سپس بعد از پنج سال، نخستین فروشگاه اینترنتی منگو تاسیس شد.

منگو در سال ۲۰۰۸ خط تولید لباس‌های مردانه خود را با نام HEbyMango راه‌اندازی کرد که به‌صورت مختصر H.E  نوشته می‌شود. هدف اصلی از راه‌اندازی این خط تولید، جلب‌نظر مردان جوانی بود که به روند مد روز دنیا اهمیت می‌دهند.

از آن پس منگو علاوه بر لباس‌های زنانه سابق خود، انواع کت و جلیقه و ژاکت‌های پشمی مردانه، شلوار، کیف و کمربند، کراوات و دستمال گردن، محصولات چرمی، عینک آفتابی، کلاه و دستکش، زیورآلات و چتر را نیز در سبد محصولی خود قرار داد.

استفاده از ستاره‌ها به‌عنوان مدل

منگو برای معرفی و تبلیغ محصولات مردانه خود از جرارد پیکه (فوتبالیست مشهور اسپانیایی‌تبار) به‌عنوان مدل استفاده کرد. پیکه دو فصل متوالی با منگو در کمپین‌های تبلیغاتی خط پوشاک مردانه همکاری کرد، انتخاب او به‌عنوان مدل برای منگو از این جهت که اصالت وی به بارسلونا بازمی‌گردد نیز حائز اهمیت بود.

از پاییز سال ۲۰۱۱ هم کیت موس، مدل انگلیسی‌تبار، ستاره جدید منگو شد او در سال۲۰۱۲ مقام دوم مجله فوربس را برای بالاترین درآمد مدلینگ که مبلغی حدود 9/2 میلیون دلار بود به دست آورد.

منگو؛ برند محبوب چهره‌های مشهور

محبوبیت منگو بین خانم‌ها به‌گونه‌ای بود که در آوریل سال ۲۰۱۱ شاهزاده لیتزیا (همسر ولیعهد آستوریاس) از دفتر مرکزی منگو دیدن کرد، جالب اینکه این دیدار رسانه‌ای در حالی شکل گرفت که شاهزاده یکی از تولیدات این شرکت را بر تن داشت.

دیدگاه و شعار اصلی مدیران منگو این است که باید یک شعبه به‌ازای هر شهر در عرصه جهانی داشته باشند. این دیدگاه موجب ارتقای توانایی‌های این برند و معرفی جهانی آن شود. منگو تاکنون توانسته بیش از ۲۰۰۰ فروشگاه در ۱۰۳ کشور دنیا افتتاح و به پنج قاره راه پیدا کند.

امیدواریم از این مطلب بهره کافی برده باشید ، مجله چه نیوز بهترینها را برای شما آرزو دارد ، با ما در تازه ترین رازهای موفقیت همراه باشید.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا