خواص مواد غذایی

فواید بی نظیر چای و قهوه بر روی بدن

همه ما می دانیم چای ایران یکی از بهترین چای های موجود در جهان است که از نظر طعم و مزه بسیار کیفیت بالایی داشته و از نظر سلامت نیز در درجه کیفی بسیار خوبی قرار دارند اما متاسفانه مدیریت غلط بازار باعث شده تا مزارع چای با نابودی رو به رو شوند؛ البته در سال های اخیر بسته های حمایتی از این محصول باعث شده تا این محصول خود را بازسازی کرده و دوباره به بازار برگردد.

چایچای

نکته بسیار حائز اهمیت این است که شمار زیادی از ایرانی ها از چای به عنوان نوشیدنی دوم خود بعد از آب یاد می کنند چای نوشیدنی محبوب در ایران است و در طول روز بازها از آن می نوشند تا علاوه بر رفع تشنگی از خواص چای نیز برخوردار شوند، اما همانطور که گفتیم ورود چای های بی کیفیت و غیر مجاز به بازار باعث آسیب رسیدن به این قشر عظیم می شود و هزینه های بالای بهداشتی و درمانی را در آینده بر پیکره جامعه وارد می کند.

چای سیاه دارای کلسیم، منیزیم، سدیم، پتاسیم و ویتامین بوده و از هر نظر برای بدن مفید است؛ در کتاب های کهن نیز به خواص درمانی این چای بسیار اشاره شده است و حتی در اعصار مختلف تاریخی نوشیدنی ویژه بسیاری از امرا و پادشاهان بوده است و دیگر مردمان با توجه به درآمد خود سعی در مصرف این کالا می کرده اند.

قهوهقهوه

در اکثر کشورهای دنیا این نوشیدنی با آداب و مراسم خاص تهیه و نوشیده می شود، مثلا در بین مردم ما این نوشیدنی گوارا از دیرباز قسمتی جدانشدنی از مراسم خواستگاری بوده در فرهنگ ما ریشه دارد.

اخیرا محققان ثابت کرده اند که نوشیدن چای سیاه تقویت کننده قلب هم می باشد و مردهایی که بیش از 4 فنجان چای سیاه در روز می نوشند به مراتب در معرض کمتری برای سکته مغزی هستند. بعلاوه چای سیاه از تشکیل لخته های خونی در سرخرگ های اصلی جلوگیری می کند.

قهوه دیگر نوشیدنی بسیار محبوبی است که سابقه بسیار طولانی تر از چای در کشور ما دارد و حتی قبل از اینکه چای وارد جریان زندگی ما شود از این نوشیدنی استفاده می کرده ایم. بد نیست بدانید قهوه از دو دانه اصلی عربیکا و روبستا تهیه می شود. هر یک از این دانه ها، در نهایت قهوه ای با طعم و مزه متفاوت را در اختیار ما می گذارد و بسیاری از شرکت ها این دو نوع را با هم ترکیب می کنند تا قهوه‌ای گیراتر و خوش طعم تر را تهیه کنند.

قهوهقهوه

بد نیست کمی هم به خواص بسیار جالب قهوه هم اشاره کنیم. محققان ثابت کرده اند که نوشیدن یک فنجان قهوه در روز باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد می شود. قهوه دارای قدرت آنتی اکسیدان بالایی است و می توان گفت که دانه های قهوه سرشار از آنتی اکسیدان هستند؛ این مقدار برابری می کند با مقدار موجود این ماده در آب انگور، تمشک و پرتقال.

همچنین نوشیدن قهوه در پیشگری از ابتلا به بیماری پارکینسون نیز بسیار موثر بوده و مصرف مداوم این نوشیدنی خطر ابتلا به این بیماری را تا حد زیادی کاهش می دهد. قهوه کاهش آسیب های کبد و از بین برنده سنگ صفرا و کلیه هم هست و احتمال ابتلا به نقرس را هم در افراد کاهش می دهد، به صورتی که اگر در طول روز 4 فنجان و یا بیشتر قهوه بنوشید، حدودا 40 درصد کمتر از مصرف کنندگان کمتر قهوه، در معرض ابتلا به نقرس قرار خواهید گرفت.خرید قهوه یکی از لذت بخش ترین کارهای موجود است و تجربه بویایی لذت بخشی را به ما عرضه می کند. با ورود به مغازه قهوه فروشی بومی از بوهای متفاوت را احساس می کنید که هریک خاطره خوبی را برای شا به ارمغان می آورد.

قهوهقهوه

حال که به اینجا رسیدیم باید به این نکته هم اشاره کنیم که اگر شناخت کافی در مورد انواع برند چای و قهوه ندارید، می توانید به برخی از سایت های معروف فروش قهوه و چای سر بزنید و علاوه بر مطالب جالب قرار گرفته در این سایت ها با انواع مختلف قهوه و چای هم آشنا شوید و در صورت نیاز نسبت به خرید آنلاین محصولات مورد نیازتان اقدام کنید.

برای نمونه فروشگاه اینترنتی تیرینک یکی از جمله برترین وب‌سایت هایی است که می تواند برترین برندهای قهوه، شکلات، چای و انواع دمنوش گیاهی را با بهترین کیفیت در اختیار شما بگذارد.علاوه بر این محصولات دیگری مانند کپسول قهوه و دستگاه های قهوه ساز را تهیه کنید.

منبع:  http://www.shabnamak.ir

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا