گردشگری

آبشار زیبای ویسادار

با مجله اینترنتی گلثمین در یک مطلب تازه از گردشگری همراه باشید :

عکس آبشار ویسادار,آبشار ویسادار رضوانشهر

آبشار ویسادار در استان گیلان واقع است

  

آبشار ویسادار رضوانشهر در موقعیت جغرافیایی E485442 N373526 در استان گیلان واقع است. آبشار ویسادار در 16 کیلومتری شهر پره سر در شهرستان رضوانشهر قرار دارد. ویسادار به معنی سایه درخت بید است و ابهت این پدیده طبیعی زمانی بیشتر می شود که از پایین به آن نگاه کنند، صدای ریزش آب از ارتفاع 15 متری و نیم دایره ای که آب در دل سنگ و صخره برای رسیدن به رودخانه ایجاد می کند ،منظره ی فوق العاده دیدنی است.

عکس آبشار ویسادار,آبشار ویسادار رضوانشهر

آبشار ویسادار در 16 کیلومتری شهر پره سر در شهرستان رضوانشهر قرار دارد

 
راه رسیدن به این آبشار وقتی از رشت به طرف آستارا حرکت می کنید باید بعد از رد شدن از انزلی و شهر رضوانشهر به شهر پره سر برسید. سپس از سه راه احمد باید به طرف روستای سِکَرَه سرا که نام رسمی اش صیقلسرا است،حرکت کنید. بعد از عبور از این روستا به آوَوییار می رسید. بعد از عبور از آن روستا به محل آبشار می رسید. ارتفاع این آبشار 15 متر است. از پره سر تا آبشار 15 کیلومتر فاصله هست. پره سر در حد فاصل میان شهرهای رضوانشهر و هشتپر تالش واقع شده است که با رضوانشهر حدود 17 کیلومتر و با هشتپر تالش حدود 30 کیلومتر فاصله دارد و در 100 کیلومتری رشت قرار دارد. بهترین زمان برای سفر به این منطقه ماه های فروردین، اردیبهشت، خرداد، شهریور و مهر است که رطوبت هوا به نسبت کاهش می یابد. 

عکس آبشار ویسادار,آبشار ویسادار رضوانشهر

ویسادار به معنی سایه درخت بید است

 

این آبشار بر روی رودخانه لمیر و در کنار جاده جنگلی منتهی به روستای لمیر واقع شده و از معدود آبشارهای ایران است که می توان از روی یک پل فلزی، به خوبی عظمت و زیبایی آن را تماشا نمود. این پل فلزی به جهت ارتباط دو طرف رودخانه نسب گردیده است ولی با توجه به موقعیت آن، مکان مناسبی جهت بازدید گردشگران شده است. شدت جریان آب و زیبایی صخره های دهانه آبشار، از نکات دیدنی آن است.همچنین آبشار آبویار نیز در طول این مسیر و در نزدیکی روستای آبویار گزارش شده است. از دیگر آبشارهای گزارش شده از اطراف رضوانشهر می توان به آبشار آسیابگا در ارده اشاره کرد که مسیر دسترسی به آن از کنار رودخانه زیبای شفارود می گذرد.

 

عکس آبشار ویسادار,آبشار ویسادار رضوانشهر

بهترین زمان برای سفر به آبشار ویسادار، ماه های فروردین، اردیبهشت، خرداد، شهریور و مهر است

 

عکس آبشار ویسادار,آبشار ویسادار رضوانشهر

آبشار ویسادار بر روی رودخانه لمیر و در کنار جاده جنگلی منتهی به روستای لمیر واقع شده است

 

عکس آبشار ویسادار,آبشار ویسادار رضوانشهر

شدت جریان آب و زیبایی صخره های دهانه آبشار، از نکات دیدنی آن است

 

عکس آبشار ویسادار,آبشار ویسادار رضوانشهر

 

منبع:irandeserts.com

امیدواریم از این مطلب بهره کافی برده باشید ، مجله چه نیوز بهترینها را برای شما آرزو دارد ، با ما در تازه ترین مطالب گردشگری همراه باشید.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا