آرایش و زیبایی

کشیدن خط چشم برای انواع چشم

هیچ مدل خط چشمی نیست که صورت شما را بد جلوه دهد مگر اینکه خراب و کثیف کشیده شود. هرچند که دانستن نکاتی کلیدی برای کشیدن خط چشم برای انواع چشم می تواند کمک کند که آرایش چشم شما زیباتر و چشمان شما هماهنگ دیده شود. در این مطلب شش مدل خط چشم برای شش حالت چشم مختلف را خواهید آموخت.

 

کشیدن خط چشم برای چشمان ناهمسان

خط چشم های رنگی،انتخاب خط چشم رنگی

خط چشم برای چشمان ناهمسان‎

 

اصولا دو چشم قرینه و یکسان نیستند، در برخی مواقع ممکن است چشمی از دیگری کمی بزرگ تر باشد. در این صورت شما می توانید با آرایش چشم درست، کاری کنید که چشم ها قرینه و همسان دیده شوند. بهتر است از یک خط چشم خیلی مشکی استفاده کنید و بالای چشم، روی پلک را از گوشه داخل به گوشه خارجی خط بکشید. این خط را در انتهای پلک کمی ضخیم تر کنید، اینکار باعث می شود چشمی که کوچک تر است به اندازه چشم بزرگ تر درشت دیده شود.


کشیدن خط چشم برای چشمانی که به هم نزدیک هستند

خط چشم های رنگی،انتخاب خط چشم رنگی

کشیدن خط چشم برای چشمانی که به هم نزدیک هستند‎

 

نکته کلیدی هنگام کشیدن خط چشم برای این حالت، این است که کاری کنید چشمها دورتر از هم دیده شوند. ابتدا با استفاده از کانسیلر گوشه داخلی چشم (محدوده بین خط بینی و پلک) را روشن کنید تا چشمها کمی فاصله از هم بگیرند. سپس با استفاده از یک خط چشم مشکی دو سوم انتهای چشم را هم از بالا و هم از پایین خط بکشید و به هم بچسبانید و در انتهای چشمان کمی خط را کشیده تر کنید. به اصطلاح به خط چشم خود دنباله بدهید

 

خط چشم برای چشمانی که پلک بالا ندارند

خط چشم های رنگی،انتخاب خط چشم رنگی

خط چشم برای چشمانی که پلک بالا ندارند‎

 

اگر فرم چشمان شما طوریست که پلک بالای چشمتان خیلی مشخص نیست باید خط چشم را طوری بکشید که بیشتر نمایان باشد بنابراین خط چشم را روی مژه ها و تا محدوده ای که زیر پلکتان پنهان نشود بکشید. خط چشم را دنباله دار نکنید. در انتهای پلک آن را کمی محو کنید.

 

خط چشم برای چشمان درشت

خط چشم های رنگی،انتخاب خط چشم رنگی

خط چشم برای چشمان درشت‎

 

چشمان درشت معمولا جای کار بیشتری دارند بنابراین می توانید به زیبایی و با دستی باز آنها را آرایش کنید. برای چشمان درشت می توانید خط چشم ضخیم و به اصطلاح گربه ای بکشید. بهتر است از یک مداد چشم مشکی ضد آب استفاده کنید که روی پلکتان محو نشود و آرایش را خراب نکند. داخل چشم را با مداد مشکی خطی بکشید و فقط تا نیمه زیر پلک ادامه دهید. در انتهای چشم هم اگر دوست داشتید، خط را ضخیم تر و کشیده تر کنید.

 

کشیدن خط چشم برای چشمان کوچک

خط چشم های رنگی،انتخاب خط چشم رنگی

خط چشم برای چشمان کوچک‎

 

با کشیدن خط چشم برای چشمان کوچک باید کاری کنید که چشم ها درشت تر دیده شوند. ابتدا یک سایه محو تیره روی پلک بزنید سپس با استفاده از خط چشم مشکی روی آن خط بکشید. خط مشکی ایجاد شده بالای پلک را کمی محو کنید ، می توانید با گوش پاک کن، براش سایه چشم یا حتی انگشت، این کار را براحتی انجام دهید. روی پلک پایین نیز با استفاده از مداد مشکی یا قهوه ای تیره با همان روش قبل خطی محو و تیره بکشید. از یک براش سایه پرمو استفاده کنید و کمی خطی که انتهای چشم کشیدید را محو کنید تا با این کار چشمتان درشت تر دیده شود.

 

خط چشم برای چشمان بادامی

خط چشم های رنگی،انتخاب خط چشم رنگی

خط چشم برای چشمان بادامی‎

 

برای برجسته تر کردن چشمان بادامی با استفاده از یک مداد چشم مشکی ضد آب داخل پلک بالا و پلک پایین خط بکشید. این خط را دورتا دور چشم ادامه دهید و در انتهای چشم کمی خط را ضخیم و محو کنید. استفاده از سایه چشم خاکستری می تواند باعث شود چشمان بادامی برجسته و زیباتر دیده شوند.

 

منبع: بانوی شهر

 

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا