دانستنی ها و تمرین های ورزشی

تغذیه مناسب دوچرخه‌سواران در فصل سرما

دوچرخه سواری

برنامه غذایی دوچرخه‌سواران باید متعادل باشد‎

 

در ماه‌های سرد بیشتر ورزشکاران علاقه دارند بدانند که چه مواد غذایی برای آن‌ها مفیدتر است و برنامه غذایی آن‌ها باید به چه شکلی باشد.

 

دوچرخه‌سواران از جمله ورزشکارانی هستند که نیاز دارند انرژی مورد نیاز بدن خود را تامین کنند. در ماه‌های سرد سال سالادهای سالم، چای یا دم‌نوش‌ها برای دوچرخه‌سواران مفید هستند.

 

برنامه غذایی دوچرخه‌سواران باید متعادل باشد و در این برنامه پروتئین موجود باشد. برای دریافت پروتئین می‌توان مرغ، بوقلمون، ماهی سالمون، تن ماهی و تخم مرغ مصرف کرد.

 

خوردن کربوهیدراتی که شاخص گلوکز پایین دارد نیز برای دوچرخه‌سواران مفید است. مواد غذایی مانند سیب زمینی شیرین و کینوآ می‌تواند گزینه مناسبی باشد. میوه و سبزیجات مواد غذایی لازم هستند که حتما باید در فصل سرما مصرف شوند.

 

بهتر است سوپ‌های آماده مصرف نکنید زیرا این سوپ‌ها چربی زیادی دارند و ارزش غذایی بالایی ندارند. سعی کنید سوپ تازه درست نکنید و از مواد غذایی تازه و سبزیجات در آن استفاده کنید.

 

مانند فصل گرم، در فصل سرد نیز باید قبل از تمرین انرژی خود را تامین کنید.

 

نوشیدنی‌ها و آب را فراموش نکنید. برخی تصور می‌کنند که اگر هوا گرم باشد باید نوشیدنی مصرف کرد و در هوای سرد نوشیدن آب زیاد مهم نیست. این تصور نادرست است. بررسی‌ها نشان داده است در فصل سرما تشنگی بیشتر می‌شود و مثانه‌ها بیشتر کار می‌کنند.

 

منبع: ایسنا

 

مجله اینترنتی گلثمین آرزوی بهترینها را برای شما دارد.

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا